Sfatul medicului

Vă puteți ajuta sistemul imunitar să se protejeze de coronavirus? Somnul bun si renuntarea la fumat, mai benefice decat suplimentele

Publicat: 23 mart. 2020

Sistemul imunitar si coronavirusul! Până acum, probabil că ați văzut reclame pentru suplimente sau alte produse care promit să prevină noul coronavirus. Poate prietenii tăi au vorbit despre minunatele doze mari de vitamina C sau v-au spus că apa potabilă poate spăla virusul.

Guvernul federal din Franta a avertizat recent marketerii de uleiuri esențiale, ceaiuri și argint coloidal să nu mai pretindă că aceste produse pot preveni boala cauzată de noul coronavirus, COVID-19. Administrația pentru produse alimentare și droguri a declarat că nu există în prezent vaccinuri, medicamente sau produse de cercetare aprobate pentru a trata sau a preveni virusul.

Nu vă faceti speranțe! Nu există nicio rezolvare în vigoare care vă va lăsa neatins de noua pandemie. Trei imunologi – Timothy Craig, profesor de medicină și pediatrie în alergie și imunologie la Penn State Health Milton S. Hershey Medical Center; Cathryn Nagler, un imunolog al mucoaselor de la Universitatea din Chicago și colegul sau de la Asociația Americanea a Imunologilor, și John Wherry, director al Institutului de Imunologie de la Medicina Penn – au spus că nu există dovezi puternice cum că vreo plantă sau supliment, inclusiv vitamina C, va preveni coronavirusul. Ca și apa potabilă, daca va indopati, probabil nu vă va face rau, dar nici nu vă va ajuta. Probioticele nu vă vor salva. Argintul coloidal poate fi dăunător.

„Eu personal nu iau vitamine”, a spus Nagler.

Totuși, aceste eforturi de pradare a temerilor noastre ridică o întrebare interesantă. Întrucât sistemul nostru imunitar este tot ceea ce avem între noi și acest virus care se răspândește, există modalități prin care il putem face să funcționeze mai bine?

Imunologii au fost de acord că pariul dvs. cel mai bun este să încercați să preveniți expunerea. Deci, faceți ce v-au spus toți experții în sănătate publică. Spălați-vă bine și des pe mâini. Dacă nu aveți la indemana săpun și apă, utilizați un gel de mâini care are 60% alcool sau mai mult. Evitați aglomerația și contactul strâns cu alte persoane. Dacă aveți peste 60 de ani sau aveți afecțiuni de sănătate subiacente, precum boli de inimă sau pulmonare sau diabet, luați aceste măsuri de prevenire foarte în serios. Noua boală este mult mai grea la persoanele în vârstă și la cei cu o sănătate deja slăbită.

Dacă simțiți tuse, febră sau va simțiți lipsiți de respirație, protejați-i pe ceilalți rămânând acasă.

Faceți tot posibilul să nu vă atingeți fața, în special ochii, nasul și gura. Acestea sunt casa mucoasei pe care Nagler o studiază și sunt locurile prin care toate virusurile intră în corpul nostru. Pielea ta în sine este o barieră bună, a spus ea.

Virusii vor invada în două moduri. Cineva tușește sau strănut pe ceva asemănător unui blat. O atingeți și apoi atingeți un țesut mucos. Sau tușesc lângă tine și picăturile încărcate cu virus îți zboară în ochi sau în nas. Acesta este motivul pentru care este o idee bună să stați la șase metri distanță de ceilalți.

Nagler a spus că este, de asemenea, înțelept să vă vaccinați pentru alte virusuri mortale, cum ar fi gripa. Pandemia, a spus ea, va fi o lecție pentru oamenii care nu-și amintesc cum era lumea pre-vaccin.

„Cu cincizeci de ani în urmă, am avut epidemii de acest fel tot timpul, pentru că nu aveam vaccinuri pentru boli precum rujeola, oreionul și rubeola”, a spus ea.

Ceva ar putea ajuta la combaterea infecției bacteriene, dar nu face nimic pentru infecția virală, a spus Wherry. S-ar putea să funcționeze împotriva unui virus, dar nu altuia. Este un pariu sigur, a spus el, că nu au fost testate suplimente împotriva virusului nou identificat care provoacă COVID-19.

De asemenea, nu doriți ca sistemul dumneavoastră imunitar să fie prea reînviat. Asta se întâmplă atunci când aveți inflamații cronice cauzate de stres, alimentație slabă sau boală. Acesta slăbește răspunsul la noii invadatori. Un sistem imunitar cu adevărat prea activ poate fi mortal și a fost asociat cu pneumonia la două coronavirusuri anterioare, MERS și SARS.

Sistemul imunitar si coronavirusul: renunța la fumat!

Cea mai bună cale către un sistem imunitar care funcționează bine este să faci ceea ce medicii îți spun întotdeauna să faci:

Mănâncă o dietă sănătoasă, bogată în legume, fibre și cereale integrale. Dormi șapte-nouă ore de somn. Mențineți o greutate sănătoasă. Încercați să vă gestionați stresul. Renunța la fumat. Nu bea excesiv.

Craig a spus că somnul este deosebit de important pentru sistemul imunitar. „Privarea de somn este rea”, a spus el. „Crește factorii inflamatori”.

Este, de asemenea, un lucru relativ ușor de îmbunătățit. „Corectarea tiparelor de somn slabe poate avea un efect mai rapid decât să trebuiască să pierzi 30% din greutatea corpului tău”, a spus Wherry.

Craig a spus că exercițiile aerobice sunt probabil cel mai benefic tip de activitate fizică. În acest moment, el a spus: „S-ar putea să nu doriți să faceți asta într-o sală de sport aglomerată … Acesta este un moment bun pentru a ieși acolo în natură și pentru a vă plimba unde nu sunteți în spații aglomerate”. S-ar putea să fie bine și pentru sănătatea mentală în timpul unei perioade stresante.

„În timp ce mecanismele nu sunt înțelese, exercițiile fizice și unele dintre substanțele chimice eliberate în timpul exercițiilor fizice par să aibă impulsuri imunitare sau cel puțin capacități de resetare a imunității”, a spus Wherry. Evident, însă, acesta nu este un moment bun pentru a te epuiza cu prea mult exercițiu.

Sistemul imunitar si coronavirusul

În ceea ce privește obiceiurile tale proaste, fumatul dăunează plămânilor și provoacă inflamații care le scade capacitatea de a lupta împotriva infecției, a spus Nagler.

Craig a spus că suprimă sistemul imunitar și face lupta mai grea pentru plămâni să se elibereze de lichide și viruși. Fumătorii sunt, de asemenea, mai predispuși la pneumonie bacteriană, care poate găsi un punct în plămânii slăbiți de viruși.

Obezitatea este de asemenea nociva asupra sistemului imunitar și este asociată cu bolile cronice care ridică riscul de deces din cauza COVID-19.

Craig a spus că crește inflamația și contribuie la factorii sistemului imunitar care lasă oamenii mai puțin capabili să lupte împotriva infecției virale.

Probabil veți obține cele mai rapide rezultate printr-un somn bun și prin încetarea fumatului. Craig a spus că plămânii ar putea începe să funcționeze mai bine în câteva săptămâni.

Alte modificări ale stilului de viață ar putea duce, de asemenea, la „beneficii pe termen scurt”, a spus Craig, „dar acestea sunt beneficii pe termen scurt după luni, nu zile”.



loading...

Adauga un comentariu