Local

Șoferii profesioniști rup tăcerea după ce mascații au descins la firmele de transport. Sergiu Lucan, patronul Euroluc Trans, trimitea șoferii în curse cu acte false și lua din banii angajaților

Publicat: 12 aug. 2020
Șoferii profesioniști din cadrul Euroluc Trans, firmă patronată de omul de afaceri Sergiu Lucan, fac dezvăluiri incredibile despre activitatea firmei după descinderile făcute de mascați la firmele de transport
Șoferii profesioniști din cadrul Euroluc Trans, patronată de Sergiu Lucan, fac dezvăluiri după descinderile făcute la firmele de transport

Șoferii profesioniști angajați în cadrul Euroluc Trans rup tăcerea după ce mascații au descins la sediile mai multor firme de transport și service-uri auto din regiunea Moldovei. Omul de afaceri Sergiu Lucan este acuzat de foștii angajați de faptul că îi obligă pe șoferi să meargă în curse cu acte false prin țările din vestul Europei. „În străinătate nu te oprește poliția pe stradă decât dacă este ceva foarte grav. Eu am umblat prin comunitate și trei săptămâni fără certificat, fără să mă oprească nimeni”, povestește un fost angajat al Euroluc Trans. Firma controlată de omul de afaceri Sergiu Lucan are mai multe sesizări la Inspectoratul Teritorial de Muncă

Mai mulți șoferi profesioniști angajați ai Euroluc Trans fac dezvăluiri incredibile despre activitatea firmelor de transport internațional de mărfuri și a service-urilor auto cu care colaborează. După ce mascații au descins la sediile mai multor companii din domeniul transporturilor, dar și la sediile unor service-uri care se ocupă de realizarea ITP din zona județului Suceava, au apărut noi informații legate despre neregulile din activitatea acestor companii.Reamintim faptul că, în urma informațiilor publicate în cotidianul BZI, polițiștii Biroului Rutier Suceava sprijiniți de echipele din cadrul Serviciului Acțiuni Speciale și Inspectoratul de Jandarmi Județean Suceava au organizat în data de 7 august descinderi la sediile unor societăți comerciale și la domiciliile mai multor persoane fizice într-un dosar în care se aduc acuzații de fals intelectual și uz de fals. Concret, oamenii legii anchetează modul în care firmele de transport obțineau actele și autorizațiile necesare pentru vehicule prin metode ilegale.

Camioanele Euroluc Trans nu ajungeau în România, dar aveau toate actele și avizele eliberate

Anchetatorii au ridicat mai mulți saci de documente de la firma Euroluc Trans SRL și Service Motoare Nord SRL, principalele firme vizate în acest dosar, dar și de la alte companii pentru a se face verificări încrucișate. De asemenea, oamenii legii trebuie să primească mai multe tahografe și desfășurătoare de traseu ale firmelor de transport. Un fost angajat al Euroluc Trans povestește cum a folosit un camion timp de aproape doi ani și abia vara aceasta vehiculul a ajuns pentru prima dată în România, deși avea toate actele și avizele eliberate de service-urile auto din țară.

„Eu am avut un camion nou-nouț preluat de la Euroluc Trans. Am preluat camionul cu 700 km adus din Germania și l-am predat acum cu 175 mii km. Camionul ăsta nu a văzut România 2 ani la rând. Cei de la firmă trimiteau certificatul de înmatriculare în plicuri cu CMR (Acord internațional privind contractele de transport – n.r.), venea cineva și lua săptămânal actele și le ducea în România”, a povestit un fost angajat al Euroluc Trans SRL care a dorit să rămână sub protecția anonimatului.

Șofer profesionist de TIR: „În străinătate nu te oprește poliția pe stradă decât dacă este ceva foarte grav”

Pe lângă efectuarea în condiții ilegale a Inspecției Tehnice Periodice ITP, anchetatorii urmăresc și modul în care au fost obținute și Acordurile europene referitoare la transportul rutier internațional al mărfurilor periculoase (ADR). Conform surselor, aceste documente care atestă cisternele pentru transportul mărfurilor periculoase erau eliberate de service-uri auto din România în timp ce vehiculele pentru care erau eliberate se aflau în curse prin țările din vestul Europei.

„Toată lumea știe cum se fac ITP-urile și ADR-urile, iar în străinătate nu te oprește poliția pe stradă decât dacă este ceva foarte grav și ieși în evidență, nu se fac controale de rutină. Eu am umblat prin comunitate și trei săptămâni fără certificat, fără să mă oprească nimeni. În momentul în care se face inspecția din România, îți spune de la firmă cu o zi înainte să nu dai reset la programul de bord. Când treci dintr-o țară în alta, programul trebuie resetat în mod normal, dar nu facem asta când se realizează inspecția. Apoi, de la firmă îți spun când să dai de câteva ori înainte și înapoi, iar după asta aștepți să vină actele”, a mai povestit un fost angajat al Euroluc Trans.

Patronul Sergiu Lucan, acuzat că oprea din banii șoferilor profesioniști

Butoiul cu pulbere de la Euroluc Trans a explodat în momentul în care angajații companiei s-au întors acasă din curse după perioada Stării de urgență provocate de COVID-19. După câteva luni în care se aflau pe traseu, când s-au întors acasă, șoferii au fost informați de patronul Sergiu Lucan că nu își vor primi banii integral din diverse motive neinvocate până atunci.

„Mie mi s-au oprit 1.250 euro pe motivul avarierii unui cauciuc, eu netrimițând poza în momentul preluării șasiului respectiv. Cât timp am fost la muncă, nu am fost înștiințat, mi-au comunicat asta abia după ce am prezentat demisia. Nu am primit fotografia în momentul când eram la muncă cu cauciucul avariat, dar pe ei nu îi interesează”, a spus un alt angajat al Euroluc Trans SRL.

Un alt salariat al firmei de transport din Suceava povestește cum a fost nevoit să circule cu camionul avariat.

„Camionul avea cutia de viteze defectă, fără siroco, fără frigider, fără aer condiționat. Am dormit noaptea închis într-un service din UK. De acolo am plecat în Belgia cu camionul tot defect. La întoarcerea în țară mi s-au oprit 250 de euro garanție în caz că voi primi vreo amendă”, povestește un fost salariat al Euroluc Trans SRL.

Mai mult, angajații firmei din Suceava au acuzat și faptul că au fost obligați să achite căte 2.000 euro pentru factura de internet folosită în perioada pandemiei COVID-19.

Angajații Euroluc Trans au făcut sesizări la Inspectoratul Teritorial de Muncă

Ca urmare a acestor situații, mai mulți șoferi profesioniști și-au dat demisia din cadrul Euroluc Trans și au depus sesizări la Inspectoratul Teritorial de Muncă din Iași, Botoșani, Suceava și Brăila în care s-au plâns de condițiile de muncă, precum și de faptul că li s-au oprit abuziv diferite sume din salarii.
SC Service Motoare Nord SRL cu sediul în localitatea Salcea, județul Suceava, este controlată de Mihai și Nicoleta Maxim. EuroLuc Trans SRL cu sediul în localitatea Stroiești, județul Suceava, este una dintre principalele firme de transport marfă din zonă. Cu o medie de 95 angajați, firma are o cifră de afaceri de 33 milioane lei și un profit de 1,2 milioane lei pe anul 2019.
Apelat telefonic în repetate rânduri, Sergiu Lucan nu a răspuns până la închiderea ediției pentru a oferi un punct de vedere referitor la această situație.





Adauga un comentariu