Eveniment-Social

Soluții de facilitare a programelor de învățare la locul de muncă și a stagiilor de practică pentru elevi în calificări din sectoare economice cu potențial competitiv, la Liceul Tehnologic Economic „Virgil Madgearu” din Iași

Publicat: 23 dec. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Soluții de facilitare a programelor de învățare la locul de muncă și a stagiilor de practică pentru elevi în calificări din sectoare economice cu potențial competitiv la Liceul Tehnologic Economic Virgil Madgearu din Iași
Liceul Tehnologic Economic "Virgil Madgearu" din Iași a derulat o serie de activități interactive, cu elevii, din sfera consilierii și orientării profesionale și a aplicabilității metodelor de învățare. Manifestarea se înscrie în proiectul "Soluții de facilitare a programelor de învățare la locul de muncă și a stagiilor de practică pentru elevi în calificări din sectoare economice cu potențial competitiv"

Liceul Tehnologic Economic „Virgil Madgearu” din Iași a derulat un proiect interesant și de impact practic pentru elevi. Astfel, prin Programul Operațional Capital Uman (POCU), instituția a derulat activități interactive de consiliere, orientare în carieră și învățare. Totul a implicat soluții de facilitare a programelor de învățare la locul de muncă și stagiilor de practică pentru elevi în calificări din sectoare economice cu potențial competitiv

Activități interactive de consiliere, orientare în carieră și învățare la Colegiul Economic „Virgil Madgearu” Iași prin Programul Operațional Capital Uman (POCU). Astfel, în instituția de învățământ preuniversitar, elevii au participat la o serie de activități interactive din sfera consilierii și orientării profesionale și a aplicabilității metodelor de învățare. Manifestarea se înscrie în proiectul „Soluții de facilitare a programelor de învățare la locul de muncă și a stagiilor de practică pentru elevi în calificări din sectoare economice cu potențial competitiv” (Practic_POCU/633/6/14/130745), la care școala este lider și beneficiar unic pentru 185 de elevi de la specializările „Tehnician în activități economice”, „Tehnician în comerț” și „Comerciant-vânzător”.

Activitățile au vizat dezvoltarea stimei de sine și a toleranței manifestate de către elevi în fața problemelor care apar în fiecare zi, cu privire la fenomenul de bullying

Activitățile au vizat dezvoltarea stimei de sine și a toleranței manifestate de către elevi în fața problemelor care apar în fiecare zi, cu privire la fenomenul de bullying. De asemenea, elevii au participat la jocuri de rol și activități practice, menite să îi orienteze în alegerea profesiei și a carierei lor viitoare. Evenimentul s-a bucurat de participarea a peste 60 de elevi din grupul țintă al proiectului.

„Elevii Colegiului Economic «Virgil Madgearu» Iași au fost deosebit de încântați de activitățile la care au luat parte activ, deoarece pe parcursul acestora au dezbătut, au dobândit abilități noi de comunicare eficientă și de creștere a stimei de sine, bază pentru o dezvoltare eficientă a carierei lor viitoare. Evenimentul s-a finalizat într-o notă pozitivă, cu un Flashmob, la care elevii au participat cu interes și implicare. Merită menționat faptul că activitățile proiectului vor continua până în luna iulie a anului viitor și se vor încheia cu identificarea de către elevi a propriului profil psihologic și a drumului de urmat în construirea carierei profesionale”, a punctat prof. dr. Laura-Maria Cârstea, director la „Virgil Madgearu”.

Promovarea incluziunii sociale, combaterea sărăciei și a oricărei forme de discriminare

De precizat că, prin acest program, instituția are ca obiectiv tematic promovarea incluziunii sociale, combaterea sărăciei și a oricărei forme de discriminare.

„Vorbim despre îmbunătățirea utilității sistemelor de educație și formare pentru piața muncii, facilitarea trecerii de la educație la muncă și consolidarea sistemelor de educație și formare profesională și a calității lor, inclusiv prin mecanisme pentru anticiparea competențelor, adaptarea programelor de învățamânt și crearea, respectiv dezvoltarea de sisteme de învățare bazate pe muncă, inclusiv sisteme de învățare duale și de ucenicie”, arată prof. dr. Laura-Maria Cârstea.

De asemenea, obiectivul specific este creșterea participării la programe de învățare la locul de muncă a elevilor și ucenicilor din învățământul secundar și terțiar non-universitar, cu accent pe sectoarele economice cu potențial competitiv identificate din domeniile de specializare inteligentă.

Adauga un comentariu