Actualitate

Studiu privind modalitatea de desfășurare a cursurilor. Ce vor părinții

Publicat: 31 aug. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Studiu privind modalitatea de desfășurare a cursurilor. Ce vor părinții
Studiu privind modalitatea de desfășurare a cursurilor. Ce vor părinții

Ministerul Educației și Cercetării a comandat un studiu privind modalitatea de desfășurare a cursurilor. Potrivit acestui atudiu, mai mult de jumătate dintre părinți vor revenirea elevilor la cursuri față în față. Doar o treime își doresc ca școala să înceapă în sistem hibrid.

Potrivit studiului „Back to School Post-Covid”, derulat în rândul părinților care au copii în învățământul preuniversitar, 55% dintre aceștia doresc revenirea la cursuri față în față, acest scenariu beneficiind de cel mai crescut nivel de încredere.

Studiu privind modalitatea de desfășurare a cursurilor

Cursurile față în față sunt preferate, mai ales, în cazul preșcolarilor și al elevilor de liceu. Principala îngrijorare a părinților se leagă de neatenția copiilor față de regulile de distanțare fizică și igienă, dar și de faptul că unii părinți și-ar putea trimite copiii la școală, chiar dacă prezintă simptome.

Aproape o treime (31%) dintre părinți optează pentru cursurile mixte, acasă și la școală, cu un grad moderat de încredere. Această variantă este preferată, în special, pentru elevii din ciclurile gimnazial și liceal, precum și pentru cei care locuiesc în orașele mari și foarte mari ale țării.

Metodologia studiului

Studiul arată că doar 14% dintre părinți aleg cursurile exclusiv la distanță, variantă care a acumulat cel mai scăzut nivel de încredere.

„Părinții elevilor de gimnaziu și din clasele mai mici tind totuși să accepte mai ușor această formă de desfășurare a cursurilor, comparativ cu cei din clasele de liceu. Reticența părinților a fost generată de lipsei socializării (65% dintre părinți), a timpului prelungit petrecut în fața calculatorului (58%). Aceasta este reflectată în dificultatea asimilării informațiilor predate în cadrul cursurilor la distanță (62%) ori de faptul că elevilor le lipsește concentrarea (54%), neavând un program clar și o anumită rutină de învățare (52%)”, se arată în comunicatul MEC.

Studiul „Back to School Post-Covid”, lansat de Ministerul Educației și Cercetării, a fost realizat în perioada 26 iulie – 3 august 2020, de către MKOR Consulting în parteneriat cu Unitatea de Cercetare în Educație din cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație, pe un eșantion de 1.067 de respondenți.

Mai puține ore de școală

În contextul actualei pandemii de SARS-CoV-2 şi a numărului încă destul de mare de îmbolnăviri zilnice, Ministerul Sănătăţii a emis o serie de noi reguli pe care autorităţile sunt nevoite să le pună în practică, odată cu începerea noului an şcolar 2020-2021, la 14 septembrie. Așadar, elevii vor sta la şcoală între nu mai puțin de 3 şi nu mai mult de 7 ore.

Ministerul Sănătăţii a publicat în Monitorul Oficial normele de igienă care se vor aplica odată cu începerea noului an şcolar 2020-2021. Aici va fi stabilit în mod precis şi câte ore vor sta elevii în unitățile de învățământ.

Astfel, „se specifică faptul că în orarul școlar, numărul zilnic de ore de activitate nu trebuie să depășească următoarele limite:

a) pentru învățământul primar:

– clasa 0 și I = 3-4 ore pe zi

– de la clasa a II-a = 4 ore pe zi

b) pentru învățământul gimnazial: 4-5 ore pe zi

c) pentru învățământul liceal, profesional: 5-6 ore pe zi

d) pentru învățământul postliceal și universitar: 6-7 ore pe zi.

Faţă de anii trecuţi, orarul săptămânal al unui elev va fi cu 3-4 ore mai scurt.”, se arată în articolul 36, publicat în Monitorul Oficial al României.

 

Adauga un comentariu