Supermarketul care îi obligă pe clienți să plătească doar cu cardul este unul celebru din Europa. Este vorba despre Supermarketul Delfo din Germania, care acceptă doar un singur mod de plată, și anume cu cardul sau cu telefonul mobil. Clienții care își fac cumpărăturile la acest supermarket sunt nevoiți să se adapteze schimbării. Iată de ce s-a renunțat la plata cu numerar.
Supermarketul care îi obligă pe clienți să plătească doar cu cardul!
Un supermarket din Europa, și anume supermarketul Delfo din Germania, acceptă un singur sistem de plată, iar acum clienții pot achita doar cu cardul sau telefonul mobil. Supermarketul s-a aliniat la modalitățile de plată online, reducând timpul de așteptare la casă și riscurile de erori legate de numerar. Delfo oferă clienților o varietate de produse congelate internaționale, având peste 1.200 de produse, inclusiv vegetariene.
Decizia conducerii supermarketului de a renunța la plățile cu bani cash a venit după popularitatea tot mai mare a plăților online, mult mai rapide, ușoare și sigure. Clienții s-au arătat mulțumiți de noua inițiativă a magazinului. Clienții trebuie să mai știe că dacă nu sunt angajați la fața locului, clienții trebuie să descarce o aplicație și să obțină un cod de acces. Pentru a preveni furturile, supermarketul este dotat cu camere de supraveghere video, iar Delfo mizează pe plata fără numerar și pe un personal redus.
Supermarketurile care renunță la casele de marcat
Supermarketurile fără case de marcat, acesta este noul proiect care a început deja să fie adoptat în mai multe magazine din Europa, inclusiv în România. În Europa, Carrefour a fost unul dintre primii mari retaileri care a încercat formatul de magazin fără case de marcat. În 2021, s-a deschis Flash 10/10 în Paris, un magazin bazat pe tehnologia AiFi. Magazinul permitea clienților să își facă cumpărăturile extrem de rapid, fără aplicații sau înregistrări și cu o plată instantanee datorită caselor de marcat contactless care permiteau clienților să plătească fără a fi nevoiți să scaneze articolele individuale. Totuşi, a fost închis la doar doi ani după deschidere, dovedind că noul sistem este dificil de implementat având în vedere reticența cumpărătorilor.
A urmat gigantul german Rewe, care a lansat conceptul Pick&Go, un sistem bazat pe Inteligență Artificială și camere de supraveghere care urmăresc fiecare mișcare a clientului. Sunt patru supermarketuri pilot situate în Berlin, Dusseldorf, Koln și Munchen. Clienții au la dispoziție mai multe modalități de plată a cumpărăturilor, mai ales dacă achită cu cardul: fără casier, folosind Pick&Go prin intermediul aplicației, scanând și plătind la terminalul de autoservire, prin intermediul suportului de viziune artificială fără scanare la terminalul de autoservire sau în mod clasic la casa de marcat. În 2024, Rewe a lansat un nou magazin autonom, Rewe Ready, unde clienții pot să plătească automat pentru cumpărături fără ajutorul personalului din magazine.
Ideea de magazine fără case de marcat a fost testată și în România. Kaufland și Penny au început să implementeze soluții self-service în 2024, care funcţionează în regim hibrid cu casele de marcat clasice, iar acest sistem va fi folosit și în anul 2025. Rămâne de văzut când vor dispărea în totalitate casele de marcat, după ce vor fi adoptate noi sisteme inteligente prin care clienții își pot plăti cumpărăturile.
Un supermarket celebru din Germania a decis să renunțe la plata cu numerar, iar clienții își pot plăti cumpărăturile doar cu cardul sau folosind o aplicație pe telefonul mobil.
Daca era in Romania, faliment scria pe el.