National

Tarom dă afară 600 de angajați

Publicat: 03 nov. 2020

Compania Tarom își va reduce numărul angajaților cu circa 600 de persoane, fiind prevăzută acordarea de salarii compensatorii, a precizat ministrul. Peste 100 de angajați ai Tarom au plecat voluntar.

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat astăzi, 3 noiembrie, că perioada în care oamenii pot opta pentru o astfel de retragere a fost extinsă. Anunțul a fost făcut cu ocazia prezentării bilanțului de către ministrul Transporturilor la un an de guvernare.

Reorganizare la Tarom

Alte acțiuni care țin de restructurarea operatorului aerian național sunt reorganizarea agențiilor, renunțarea la rutele neprofitabile, precum și renegocierea contractelor, cum ar fi cel pentru combustibili, a adăugat Lucian Bode.

Ministrul Transporturilor spune că Tarom are probleme și din cauză că are o flotă diversificată, formată din 9 aeronave ATR, 4 Airbus și 10 Boeing și nu una unitară. În același context, ministrul a anunțat că Tarom va încasa 32 de milioane de dolari pe 9 aeronave ATR vechi, care au fost înlocuite.

Anunț sumbru făcut în luna octombrie

La jumătatea lunii octombrie, în condițiile în care tot mai multe curse au fost anulate, iar numărul de pasageri a scăzut drastic, la Tarom se vorbea despre renunțarea la o treime dintre angajați. Disponibilizările vizau în special angajați din administrație, dar cel mai probabil vor fi și în rândul personalului navigant.

Primul pas a fost făcut prin declanșarea procesului de plecări voluntare. Astfel, angajații dispuși să plece au primit salarii compensatorii. Până acum, aproximativ 150 de persoane ar fi accesat această facilitate.

Oficial, pentru acest an sunt estimate pierderi de peste 300 de milioane de lei, însă gaura din bugetul companiei s-a putea adânci și mai mult în funcție de evoluția crizei sanitare. Compania ar avea șanse de revenire abia în 2024.

TAROM avea prevăzute concedieri

Planuri pentru concedieri și reînnoirea flotei la TAROM s-au făcut de mai mulți ani, dar pandemia și criza economică au determinat compania să ia mai în serios ideea de restructurare.

Motivele sunt cele pe care le au în prezent companiile aeriene la nivel global – avioanele zboară mai puțin, destinațiile sunt tot mai puține din cauza restricțiilor, oamenii nu mai cumpără sau anulează biletele de avion.

Pe de altă parte, la TAROM trebuie regândite contractele cu partenerii. Strategia de modernizare a flotei, o idee bună când a fost începută pentru că viza avioane cu consum mai mic, mai performante și mai ușor de operat, este în impas acum. Din cauza reducerii încasărilor din vânzarea de bilete, trebuie să fie regândit și planul de reînnoire a flotei. Avioanele pentru care s-a semnat contract sunt în leasing operațional, iar TAROM trebuie să plătească lunar sau trimestrial către firmele de la care le-au închiriat rate pentru operarea acestor avioane, ceea ce ridică noi probleme.

Restructurări făcute și în luna august

Potrivit unui document publicat anterior în Monitorul Oficial, se discuta de restructurarea a până la 700 de posturi. În prezent, Tarom are 1.800 de angajați. Anul trecut, compania aeriană a primit un ajutor de restructurare de 36,7 milioane de euro şi a solicitat un ajutor de COVID de 65 de milioane de euro.

La finalul lunii iunie, a fost discutat proiectul ordonanței de urgență cu privire la acordarea unor ajutoare de stat companiilor aeriene Tarom şi Blue Air pentru a compensa pierderile suferite în urma pandemiei.

„Suntem pregătiţi pentru o primă lectură a proiectului de ordonanţă de urgenţă privind instituirea cadrului legat pentru acordarea unor ajutoare de stat Societăţii Comerciale Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române TAROM S.A., respectiv Societăţii Comerciale Blue Air pentru compensarea pierderilor suferite ca urmare a pandemiei Covid-19”, declara secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu la acel moment.





Comentarii
Adauga un comentariu