Tentativă de fraudă în supermarketuri! Experții în securitate cibernetică au descoperit că hackerii îi au în vedere pe clienții care dețin carduri de fidelitate la diferite supermarketuri și magazine. Mulți cetățeni rămân fără bonusurile adunate sau după ce hackerii obțin datele persoanale, rămân fără bani în conturile bancare. Iată ce se întâmplă cu cardurile de fidelitate chiar înainte de Paști.
Tentativă de fraudă în supermarketuri!
Sistem inovator în supermarketurile din țară
Începând din acest an, românii vor putea folosi cărucioarele inteligente din supermarketuri direct de pe smartphone. Acestea vor funcționa pe baza tehnologiiloe NFC și QR, eliminând necesitatea monedelor sau a altor metode tradiționale de deblocare. Mai mult, acestea vor ușura înregistrarea automată a produselor și plata direct pe telefon. Astfel, românii nu vor mai fi nevoiți să stea la coadă pentru a plăti la casă produsele din coșul de cumpărături. Concret, românii vor trebui doar să apropie telefonul de cititorul NFC sau să scaneze un cod QR pentru a accesa rapid un cărucior de cumpărături.
Pe lângă dispariția cozilor de la casă, sistemele inteligente de plată vor veni cu oferte personalizate pe baza istoricului de cumpărături. Totodată, companiile vor putea colecta date despre comportamentul clienților și se vor oferi promoții adaptate fiecărui consumator. Deși schimbarea anunțată în toate supermarketurile din România are mai multe beneficii pentru cumpărători, populația vârstnică preferă metodele tradiționale de cumpărături, considerând că ar putea întâmpina dificultăți în adaptarea la aceste schimbări. Aceeași reticență există și când vine vorba de dispariția caselor de marcat și adoptarea plăților folosind sisteme inteligente. Ideea de magazine fără case de marcat a fost testată și în România. Kaufland și Penny au început să implementeze soluții self-service în 2024, care funcţionează în regim hibrid cu casele de marcat clasice, iar acest sistem va fi folosit și în anul 2025. Rămâne de văzut când vor dispărea în totalitate casele de marcat, după ce vor fi adoptate noi sisteme inteligente prin care clienții își pot plăti cumpărăturile.
Cetățenii care își fac cumpărăturile în marile supermarketuri sunt avertizați că pot deveni foarte ușor ținta hackerilor. Cei care dețin carduri de fidelitate pot rămâne fără bonusuri, puncte și banii adunați pe aceste carduri. Escrocii și-au diversificat metodele de înșelătorie și fac tot mai multe victime chiar înainte de Paști.