Sanatate

Tot ce nu știai despre legume și fructe. Iată verdețurile care ajută la scăderea și menținerea tensiunii arteriale

Publicat: 06 mai 2024
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Tot ce nu știai despre legume și fructe. Iată verdețurile care ajută la scăderea și menținerea tensiunii arteriale
Învățați copiii să mănânce legume

În timp ce termenul de fruct este recunoscut din punct de vedere botanic ca fiind orice lucru care conține o sămânță sau semințe, leguma este, de fapt, un termen generic larg pentru multe tipuri de plante comestibile, scrie cnn.com.

S-ar putea să credeți că știți ce sunt morcovii și sfecla. Morcovii, sfecla și alte legume care cresc în pământ sunt, de fapt, adevăratele rădăcini ale plantelor. Salata verde și spanacul sunt frunzele, în timp ce țelina și sparanghelul sunt tulpinile, iar verdețurile precum broccoli, anghinarele și conopida sunt flori imature, potrivit lui Steve Reiners, profesor de horticultură la Colegiul de Agricultură și Științe ale Vieții de la Universitatea Cornell.

În ceea ce privește produsele care cresc din flori, cum ar fi ardeii și roșiile, culturile care fac obiectul unor dezbateri aprinse sunt clasificate din punct de vedere botanic drept fructe, a adăugat Reiners. Castraveții, dovleceii, vinetele și avocado sunt, de asemenea, clasificate ca fructe datorită anatomiei lor, potrivit Consiliului European de Informare Alimentară.

Ce este o legumă

Termenul de legumă nu are o definiție prestabilită atunci când vine vorba de botanică. Cu toate acestea, în horticultură, știința cultivării culturilor de grădină, o legumă este definită ca fiind orice plantă erbacee – o plantă cărnoasă care își încheie ciclul de viață într-un sezon de creștere – în care o anumită porțiune „este consumată fie gătită, fie crudă, în timpul părții principale a mesei, și nu ca o gustare sau ca un desert”, a spus Reiners.

Definiția legală a unei legume față de un fruct – cel puțin în Statele Unite – a fost stabilită în timpul unui caz al Curții Supreme a SUA din secolul al XIX-lea, care a concluzionat că roșia este o legumă.

În timp ce legumele sunt de fapt doar rădăcinile, tulpinile și frunzele plantelor, experții nu recomandă să mâncați orice rădăcini, tulpini și frunze.

Un exemplu este rubarba. Tulpina cărnoasă este partea comestibilă a plantei, dar frunzele sunt otrăvitoare, a spus Reiners. Rămâneți în siguranță mâncând plante pe care magazinele alimentare le numesc în mod obișnuit legume.

„Știm că (legumele) sunt sănătoase. Cunoaștem conținutul de vitamine, cunoaștem conținutul de minerale”, a spus Reiners. „Știm cât de multe fibre sunt în toate acestea. „Știm, de asemenea, că legumele pe care fie le cultivați, fie le cumpărați de la o piață de fermieri sau de la un magazin alimentar sunt sigure pentru a fi consumate”, a spus el.

Explozie de beneficii

Înțelegând diferitele părți ale legumelor și substanțele nutritive pe care acestea le conțin, oamenii pot mânca bine, potrivit lui Sherri Stastny, dietetician autorizat și profesor în cadrul departamentului de sănătate, nutriție și științe ale exercițiilor fizice de la North Dakota State University.

O căpățână de broccoli este o sursă excelentă de nutrienți, dar tulpina verde, care este mai des aruncată, este, de asemenea, bogată în fibre și nutrienți, a spus Stastny. Consumul regulat de produse înflorite, precum broccoli și conopida, s-a dovedit a fi asociat cu o scădere a riscului de cancer, a adăugat ea.

„Bolile de inimă sunt încă ucigașul nr. 1 în Statele Unite și știm că, dacă mâncați suficiente fructe și legume, vă reduceți riscul de boli de inimă – iar acest lucru merge împreună cu obezitatea, diabetul și toate aceste alte boli cronice”, a spus Stastny.

Este important să mâncați o varietate de legume, deoarece fiecare dintre ele va avea diferite substanțe nutritive benefice, a adăugat ea. Frunzele verzi cu frunze închise, cum ar fi spanacul și varza sunt surse excelente de anumiți fitonutrienți, nutrienți naturali din plante care sunt benefici pentru sănătatea umană, care ajută la menținerea unei viziuni ascuțite a ochilor, în timp ce morcovii vor ajuta la întărirea vederii nocturne.

„Dacă vă gândiți la cele mai bogate, mai întunecate și mai colorate legume, acolo veți găsi aceste (substanțe nutritive)”, a spus Stastny, în timp ce legumele și fructele bogate în potasiu, cum ar fi cartofii sau dovleacul ar putea ajuta la scăderea și menținerea tensiunii arteriale.

Învățați copiii să mănânce legume

Pentru părinții care doresc să îi determine pe cei mici să mănânce fructe și legume, descompunerea anatomiei plantei, în timp ce descrie culorile, gustul și textura, ar putea fi o modalitate distractivă și educativă de a le prezenta alimentelor cu o mare densitate de nutrienți primilor exploratori.

„Începeți de mici”, a spus Stastny. „Dacă îi introduceți pe copii la legume la o vârstă mai mică… este mai probabil ca aceștia să mănânce legume pe tot parcursul vieții și, prin urmare, să scadă riscul de boli cronice.”

Adauga un comentariu