Titlurile zilei

Transformare radicală! Informații exclusive din proiectul pentru fluidizarea traficului din Bucium! Surpriza este totală pentru toți șoferii

Publicat: 17 ian. 2020

Schimbare uluitoare pentru una din cele mai importante artere din municipiul Iași. Șoseaua va fi extinsă la cinci benzi, va avea sensuri giratorii și benzi unice pentru bicicliști și porțiuni unde mijloacele de transport în comun vor circula nestingherite. Artera este una din cele mai aglomerate, iar autoritatea locală a trecut deja la un nou proiect pentru circulația din zona respectivă

Cea mai aglomerată șosea din municipiul Iași va fi transformată în totalitate. Pentru a evita ambuteiajele, municipalitatea a demarat un proiect legat de reorganizarea circulației rutiere din zona Bucium. O primă etapă prevede faptul ca la intersecția Bucium cu strada Trei Fântâni și bulevardul Poitiers să se realizeze o supralărgire a zonei, urmând ca pe direcția Bucium- Podu Roș să fie trei benzi de circulație.

În plus, proiectul prevede și o bandă de stocare pentru virajul la stânga pe Poitiers, dar și alte două benzi pe direcția Bucium – ieșire din oraș. Municipalitatea a arătat că, în acest fel, numărul de autoturisme care tranzitează șoseaua va crește fără ca șoseaua să fie aglomerată

. „Acest lucru va determina și o reanalizare a timpilor la semafoarele din zona Granit. Pentru a se face lărgirea zonei, este necesată și mutarea unui punct de transformare. Acest lucru va fi realizat de Primăria municipiului Iași în următoarea lună”, a spus viceprimarul Radu Botez.

Costurile în acest caz ar fi de circa 60 de mii de lei.

Cinci benzi pe întreaga șosea

Conducerea Primăriei a arătat și cum se va prezenta noua șosea după reabilitare. Vor fi trei benzi pe direcția Bucium- centru și alte două pe sensul opus. Se va ajunge la îngustarea trotuarelor pentru ca șoseaua să poată fi lărgită. Prima bandă pe ambele sensuri va avea o lățime de câte patru metri, cu o zonă prevăzută și pentru biciclete. S-a propus și ca pe unele porțiuni din traseu să apară zone unice pentru transportul în comun, zone delimitate cu vopsea pe șosea. Concret, în momentul în care autobuzul CTP va intra pe porțiunea de drum respectivă, conducătorii auto vor trebui să-i dea prioritate.

„Am avut discuții cu cei care se ocupă de proiectarea șoselei. Este o preocupare atentă legată de proiectarea șoselei Bucium. Se vor realiza cinci benzi de circulație pe toată lungimea șoselei, cu un număr semnificativ de benzi de stocare pentru virajul la stânga în anumite puncte. De asemenea, vor exista mai multe zone în care mijloacele de transport în comun vor avea o bandă separată, putând astfel să depășească un număr mare de mașini aflate în trafic. Lucrul acesta este de interes în special în intervalul 7:00- 8:00 dimineața, atunci când traficul este deosebit de aglomerat”, a mai arătat viceprimarul municipiului Iași.

Sens giratoriu în zona Bucium

Pe de altă parte, proiectul municipalității ieșene prevede și alte aspecte privind zona Bucium. Una dintre acestea ține de un sens giratoriu în dreptul zonei cunoscute ca „Borcan”. Acolo va fi amplasat sensul giratoriu pentru a permite virajul la stânga mult mai ușor. Zona șoselei Bucium a intrat de ceva vreme în vizorul autorităților, asta după ce s-a tot discutat ba de o bandă unică pentru biciclete, taxiuri și mijloace de transport în comun, ba de lărgirea șoselei pentru autoturisme.

Șoseaua Bucium face parte din traseul drumului național DN 24 pe raza municipiului Iași. Traseul studiat pornește de la limita intravilanului (intersecție cu aleea Domenii) până la intersecția cu bulevardul Poitiers. Șoseaua Bucium, propusă pentru modernizare, este stradă de categoria a II-a, colectoare, cu patru benzi de circulație. Strada preia fluxurile de trafic din zona rezidențială și de pe drumul național DN 24. Porțiunea din Șoseaua Bucium propusă spre modernizare este de circa 3.200 de metri.



loading...

Comentarii
  • aiureala totala.se impune un drum nou undeva de la peco mol prin spate sa scoata traficul peste calea ferata undeva carefour.marele tranzit feroviar este de 3-4 trenuri/zi-ha ha.podul existent intre bucium si granit si asa e vai de el.

  • o idee buna, poate o citeste cineva. orice ai face la infrastructura actuala nu poate sa preia atatea masini. doar de uitat pe harti/ google maps,etc si de vazut alte solutii…sa modernizezi un drum care ajunge in tomesti altul in zona industriala si doar asa mai oferi alternative in afara de pasarela aia (daca se intampla ceva cu ea raman atatia oameni izolati)

  • Si uite asa se vor taia copacii de pe marginea soselei din Bucium fara un studiu de impact si fara sa se gandeasca la poluarea pe care o vor genera taind vegetatia de pe marginea drumului.
    Si asa este Iasul al doilea cel mai poluat din tara, ce mai conteaza cateva sute de copaci din care unii au aproape suta de ani, administratia publica locala nu tine seama de mediu.
    Le sugeram sa integreze copacii in proiect si sa proiecteze extinderea strazii asa cum este soseaua Kiseleff de la Arcul de Triumf pana la Piata Presei Libere in Bucuresti unde sunt integrati copacii in trama stradala.

  • Este imperativ necesar a se realiza o alternativa la Pasarela Bucium, care poate sucomba oricand. Este insa clar ca problemele legate de proprietate vor fi aproape imposibil de rezolvat in zona respectiva sau oriunde altundeva prin vecinatate.

  • Nu va lăsa-ți păcăliți. În iunie vin alegerile. După ce trec, drumul va rămâne ca înainte de alegeri. Adică ca acum. Acolo NU are cum sa fie lărgit.

  • Str.Trei Fântâni sens ceramica _bucium înainte de Dacia service un drumeag la dreapta cu ieșire în poitires,închis cu ditai poarta chiar sub pod bucium de către tov.Norocea!!!Știe primăria ???Știe dar se face că ploua

Adauga un comentariu