Actualitate

Un elev din Gorj a fost lăsat repetent pentru că nu a știut să intre la orele online în pandemie. Părinții au dat în judecată școala

Publicat: 20 aug. 2022
_____ Vizualizări 6 Comentarii
Un elev din Gorj a fost lăsat repetent pentru că nu a știut să intre la orele online în pandemie. Părinții au dat în judecată școala
Un elev a fost nevoit să repete clasa a V-a pentru că nu a participat la orele online din timpul pandemiei

Caz neobișnuit în județul Gorj. Un elev a fost nevoit să repete clasa a V-a pentru că nu a participat la orele online din timpul pandemiei. Nu a știut să se conecteze la tabletă, iar profesorii și colegii lui nu au vrut să îl ajute. Părintele a mers în instanță unde a cerut socoteală unității școlare.

Un elev din Târgu Jiu a fost declarat repetent în anul școlar 2019-2020, ca o consecință a declarării situației de ”corigent” la 3 discipline școlare, respectiv ”limba română”, ”limba engleză” și ”matematică”. Instanța a anulat decizia luată de profesori de a-l lăsa pe elev repetent.

Reclamantul a invocat că în mod greșit pârâții nu au avut în vedere că activitatea on-line era cea aplicabilă pe perioada suspendării cursurilor, iar reclamantul a fost în imposibilitate de a avea acces la acest tip de activitate didactică, atât ca urmare a absenței cunoștințelor și abilităților de utilizare a aplicațiilor specifice, cât și ca urmare a lipsei suportului cadrelor didactice de profil și a dirigintelui (persoane cu responsabilități directe și legale în activitatea de asigurare a condițiilor pentru un acces egal la un învățământ nediscriminatoriu).

Consideră reclamantul că, procedând în acest mod, pârâții i-au încălcat dreptul de acces la învățământ, fiind supus și unei discriminări reale, deoarece este de etnie romă, etnie caracterizată prin nivel de trai scăzut, excluziune socială, acces inegal la educație.

Ce a decis instanța

Constată instanța că unitatea școlară nu a făcut dovada comunicării către elevul reclamant și către părinții acestuia a niciunei informări cu privire la modul de utilizare a celor două platforme și nici nu a făcut dovada că în semestrul I și în cele 2 luni de activitate în format fizic din semestrul II elevii au fost instruiți, în cadrul disciplinei ”informatică și TIC”, despre modul de utilizare a platformelor de învățare online.

Așa fiind, împrejurarea invocată de către unitatea școlară că elevul reclamant utiliza un telefon mobil pentru accesarea aplicației WhatsApp este neconcludentă în cauză, deoarece nu există identitate între platformele de învățare și aplicația amintită anterior, aceasta din urmă nefiind concepută pentru a putea susține un proces de învățare și evaluare, ci pentru a face comunicări scurte între participanții la o conversație.

Totodată, instanța nu poate reține ca fiind concludentă nici apărarea promovată de unitatea școlară în sensul că valorificarea activității on line nu s-a putut face din cauza părinților elevului, care au fost dezinteresați de situația școlară a acestuia, nu au participat la ședințele cu părinții și nu au luat măsuri pentru îndreptarea situației școlare a elevului.

Procedând în acest fel, unitatea școlară a culpabilizat elevul reclamant pentru fapte ale părinților săi și pentru neîndeplinirea de către aceștia din urmă a obligațiilor:

Obligă pârâta ” să anuleze situația școlară „corigent limba română semestrul II anul școlar 2019-2020”, „corigent limba engleză semestrul II anul școlar 2019-2020”, „corigent matematică semestrul II anul școlar 2019-2020” și „repetent în anul școlar 2019-2020”.

Comentarii
  • Este inca un exemplu de prostie din partea judecatorilor. Nu spun ca scoala este nevinovata. Nu spun ca parintii si elevul sunt victime inocente. Amandoua partile au partea lor de vina. Dar problema de fond este asa : un elev (nu conteaza etnia) a ramas corigent pe semestrul II, cand tezele s-au dat in scoala, cand a putut fi ascultat in clasa. Deci este clar ca elevul (nu conteaza etnia) nu stie nici cat sa ia nota 5. Acuma vine instanta si spune ca nu este corigent. Daca nu este corigent, atunci este promovat. Deci intanta te poate trece clasa, chiar daca nu stii nimic !

  • Etnie roma, Klingonian, babuin alb, nu conteaza ce muma ma-sii era! Era elev in scoala/clasa x??? Eu nu pot sa inteleg cum vine asta – „iar profesorii și colegii lui nu au vrut să îl ajute” – cum de s-a gasit asa o adunatura de nenorociti sinistri, mai ales printre elevi, de NU A VRUT nimeni sa il ajute??? Ba, pe bune????

  • ce falsitate si ipocrizie cand cineva nu e suficient de bun sa te invete la scoala, incerci sa inveti singur dupa manuale internet orice

Adauga un comentariu