Eveniment-Social

Un important profesor şi cercetător a dialogat despre vaccinul anti Covid-19, soluţiile pentru dezvoltarea societății, dar şi despre realităţile şi necesităţile din arealul cercetării științifice, în Studioul BZI LIVE – FOTO/ VIDEO

Publicat: 22 iul. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Prof. univ. dr. Ionel Mangalagiu a venit în Studioul BZI LIVE

Miercuri, 22 iulie 2020, la ora 15.00, în Studioul BZI LIVE a fost prezent unul dintre cei mai valoroși oameni aflat la coordonarea celei mai vechi universităţi moderne din ţară anume Alexandru Ioan Cuza ( UAIC) din Iaşi. Este vorba de prof. univ. dr. Ionel Mangalagiu, prorector pentru programe de cercetare ştiinţifică şi transfer de cunoștințe.

Alături de domnia sa s-a dialogat despre domeniul de la care întreaga planetă așteaptă o soluție pentru a găsi un vaccin anti COVID-19 și care poate oferi cele mai bune soluții pentru dezvoltarea societății. De asemenea, despre realități și necesități din arealul cercetării științifice, fundamentale, realităţi educaţionale s-a mai punctat în această nouă producție-dialog.

Profesorul şi cercetătorul Ionel Mangalagiu, implicat în proiecte și activități de înalt nivel al cercetării și activităților stiibtifice

Fost decan al Facultăţii de Chimie, prof. univ. dr. Mangalagiu a fost și este coordonator al unor proiecte de cercetare senzaţionale în valoare de milioane bune în euro, creator al unui laborator la standarde occidentale. Este omul care a impresionat, pe plan național și internațional, prin ceea ce a realizat alături de colegii săi, implicat pe zona obţinerii unor tratamente pentru combaterea cancerului pulmonar, creator al calculatorului viitorului, partener al unor proiecte NATO, promotor al tinerilor de valoare, certificat de Comisia Europeană (CE) din perspectiva excelentei în mediul ştiinţific pe zona resursei umane

Universitarul Ionel Mangalagiu, coordonator al unui grup de apreciați cercetători și care a dezvoltat infrastructura ştiinţifică de top la Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași

Pe de altă parte, fostul decan al Facultăţii de Chimie și actual prorector, prof. univ. dr. Ionel Mangalagiu prin munca sa şi a întregii echipe alături de care a lucrat a făcut că, acum, la Universitatea Cuza din Iași să funcţioneze un laborator de top interntional şi cercetători apreciaţi în toată lume. „Da, în anii trecuţi, şi aici vorbesc de zona Chimiei, am reuşit să scriem proiecte şi să obţinem granturi de milioane euro care ne-au permis să avem un laborator de top internaţional şi oameni foarte bine pregătiţi şi respectaţi de colegii lor din exterior.

Apoi, noi facem o cercetare interdisciplinară şi avem alături de noi şi fizicieni, chimişti, biologi, informaticieni sau economişti! Doar aşa se poate ajunge la înalta cercetare şi la rezultate de excepţie. Apoi, noi suntem implicaţi, alături de parteneri aflaţi la cele mai ridicate standarde din Statele Unite ale Americii, Franţa sau Germania, pe zona medicală şi a găsirii unor tratamente care ţin de cancer precum cel pulmonar. Gândiţi-vă că aceştia nu ne-au ales dacă nu eram buni şi aveam rezultate şi rigoare”, scoate în prim-plan prorectorul UAIC.

Rata de angajare a absolvenţilor de Chimie este de peste 80 la sută

Veritabilul universitar este racordat la realităţile academice contemporane și militează pentru importanta investiţiilor în cercetare şi inovare! De asemenea, acesta arată și faptul că, deşi este o facultate grea, rata de angajare a absolvenţilor pe domeniul studiat (Chimia) este de aproximativ 80 la sută. „Chiar dacă suntem o facultate grea, un domeniu unde trebuie să studiezi mult şi să fii dedicat, studiile pe care le-am făcut arată ca rata de angajare ajunge undeva la 80 la sută şi la un nivel de salarizare ridicat.

Desigur, totul este corelat şi cu ceea ce se întâmplă în economie şi industrie… Aici, vreau să vă spun că în ultimii ani au început să apară mici firme care au domeniu de activitate industria chimică şi de producere a diverse produse diverse unde se angajează absolvenţi de-ai noştri. Cu toate acestea, avem probleme mari legate de predictibilitate atâta timp cât politicienii sunt cum sunt şi nu au modificat în bine legislaţia astfel încât ea să fie una în beneficiul şi spre dezvoltarea inovării şi cercetării”, arata profesorul Mangalagiu.