BZI LIVE

Un important universitar, a prezentat elemente ce ţin de scăderea abandonului în învăţământul superior, realităţile ultimilor ani, dar şi proiectele în derulare, în lumina reflectoarelor Platoului BZI LIVE – FOTO/ VIDEO

Publicat: 14 ian. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii

Marți, 14 ianuarie 2020, la ora 15.00 în Studioul BZI LIVE a fost programată o ediție specială. În cadrul acesteia s-a dialogat despre unul dintre cele mai utile și importante aspecte ale Educaţiei din România! Cum poate fi stopat un fenomen periculos și îngrijorător, într-o emisiune cu un profesionist în domeniu.

A fost vorba de conf. univ. dr. Silviu Mihail Tâţa, membru al Departamentului de Management, Marketing, Administrarea Afacerilor din cadrul Facultăţii de Economie și Administrarea Afacerilor, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași.

Proiecte pentru studenţi şi impactul lor în scăderea abandonului universitar!

Astfel, alături de domnia s-a abordat segmentul proiectelor Universităţii Cuza și cele în care a fost implicat personal, pentru studenţi și rolul lor în scăderea abandonului universitar! Totul în condițiile în care, la nivel național, realitățile ultimilor ani arata o situație dificilă atunci când vine vorba de tinerii care urmează studii superioare, sunt calificați și aleg să rămână în ţară. Dincolo de toate acestea, alături de universitar s-au prezenta elemente ce țin de activitatea sa cu studenții, realități din spaţiul învățământului superior sau proiecte pe care le are în derulare.

Despre jocuri de întreprindere sau evaluarea și analiza performantelor educaţionale

De precizat că, universitarul Tâţa are ca domenii de predare: Management, Jocuri de întreprindere, Managementul producţiei şi operaţiilor, Evaluarea şi analiza performanţelor organizaţionale, Tehnici cantitative de decizie, Cercetări calitative în managamentul resurselor umane; Diagnostic organizaţional, Management strategic. A fost membru în echipa de management proiectului dedicat Centrului regional pentru dezvoltarea antreprenoriatului în rândul tinerilor, beneficiar fiind Universitatea Cuza.

Implicat în proiecte legate de abandon universitar sau calitatea educaţiei

A participat, în perioada iunie 2009 – decembrie 2011, la derularea proiectului de cercetare „Elaborarea unui model de management al performantei în serviciile de sănătate publica”, sau din aprilie 2010 – decembrie 2010 la derularea proiectului de cercetare „Calitate şi Leadership pentru Învăţământul Superior Românesc”, în calitate de expert. A fost responsabil logistic în cadrul proiectului POSDRU „Salvaţi copii de abandon şi neintegrare” , în perioada august 2010-august 2013. De asemenea, a fost expert în cadrul proiectului POSDRU „Comunitate universitară pentru managementul calităţii în învăţământul superior”.

Universitatea Cuza din Iași a investit milioane lei în reducerea abandonului

De precizat că, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași a învestit, din anul universitar 2017 – 2018, 2.5 milioane de lei pentru combaterea abandonului şcolar, una dintre cele mai grave probleme cu care se confrunta învăţământul superior românesc în ultimii ani. Au fost implementate şase proiecte diferite, cu scopul de a sprijini studenţii care se confrunta cu dificultăţi de învăţare, de integrare sau probleme financiare, astfel încât să aibă posibilitatea de a absolvi facultatea.

Ratele de abandon ridicate sunt o problemă foarte des semnalizată la nivelul învăţământului superior românesc

Ratele de abandon ridicate sunt o problemă foarte des semnalizata la nivelul învăţământului superior românesc, aceasta fiind calculată la aproximativ 35 la sută la nivel naţional. Facultăţile UAIC se confrunta cu această problemă mai ales în anul I de studiu, acolo unde riscul variază între 20 la sută şi 40 la sută – cu menţiunea ca acest calcul îi include şi pe cei care se răzgândesc după admitere şi încheierea contractului de studiu, fără să se prezinte deloc la facultate.

Care sunt factorii de abandon

Printre factorii care îi determină pe unii tineri să renunţe la studii se numără: situaţia materială precară, lipsa unui mediu familial şi şcolar care să încurajeze eforturile pentru studii, alegerea inadecvată a facultăţii din cauza lipsei de informaţii din timpul liceului, informarea insuficienta la nivelul universităţii cu privire la posibilităţile de angajare, probleme de învăţare şi diferenţele foarte mari între stilul pedagogic practicat în liceu şi tipul de predare dintr-o facultate. Fondurile au fost obţinute de Universitatea Cuza prin două tipuri de finanţări – Fondul de dezvoltare instituţională (FDI) şi ROŞE – fonduri ale Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN), dedicate reducerii abandonului şcolar în învăţământul secundar şi terţiar.

Adauga un comentariu