Un supermarket din România introduce un serviciu inovator prin care le oferă clienților posibilitatea de a preda ambalajele de reciclare direct de la domiciliu, eliminând necesitatea de a se deplasa la aparatele de colectare.
Mai mult, în cadrul acestui program, valoarea garanției pentru ambalaje a fost dublată, oferind clienților 1 leu pentru fiecare ambalaj returnat, față de 50 de bani cât se plătește în mod obișnuit la aparatele de colectare.
Supermarketul Sezamo din România colectează ambalaje SGR de la domiciliu
Această inițiativă face parte dintr-o tendință tot mai largă printre retaileri de a sprijini comportamentele ecologice și de a încuraja reciclarea, prin metode mai convenabile pentru consumatori. Pe modelul altor servicii precum Freshful și Bringo, supermarketul Sezamo a început să colecteze ambalajele direct de la domiciliul clienților, începând cu luna februarie 2025.
,,Ambalajele sunt ridicate direct din fața ușii, fără griji legate de scanare sau erori ale automatelor. Procedura este foarte simplă, iar clienții primesc instant creditele în contul lor”, au transmis reprezentanții magazinului.
Astfel, cei care doresc să participe la acest program trebuie doar să pună ambalajele într-un sac special, oferit gratuit de supermarket, iar un curier le va ridica direct de la ușa lor. Această metodă simplifică întregul proces de reciclare, eliminând necesitatea de a merge până la aparatele de colectare și evitând eventualele erori ale automatelor.
Fiecare ambalaj returnat aduce 1 leu în contul clientului, iar banii sunt transformați în credite în aplicația Sezamo. Această sumă poate fi utilizată pentru a plăti comenzi viitoare sau poate fi transferată în contul bancar al utilizatorilor, cu condiția ca aceștia să solicite acest lucru și să acopere eventualele comisioane bancare.
De asemenea, pentru fiecare comandă plasată în luna februarie, clienții au primit gratuit 10 saci speciali de 60 de litri, care sunt sigilați și destinați exclusiv ambalajelor curate și goale de conținut.
Un alt supermarket din România a oferit 1 leu pentru fiecare ambalaj SGR
În perioada 13-15 ianuarie 2025, un lanț de magazine din România a desfășurat o campanie specială în cadrul căreia clienții au primit un bonus dublu la returnarea ambalajelor SGR. Aceștia puteau obține 1 leu pentru fiecare ambalaj reciclat, în loc de valoarea standard de 50 de bani, prin scanarea cardului de client Kaufland. Campania a fost valabilă doar pentru cei care utilizau automatul de reciclare, iar tichetul valoric obținut trebuia să fie folosit împreună cu cardul Kaufland la casa de marcat. Voucherul alocat în contul clientului putea fi utilizat pentru cumpărături viitoare, cu o valoare maximă de 50 de lei.
Această acțiune a făcut parte dintr-o serie de inițiative ale Kaufland România pentru a încuraja reciclarea și implicarea activă a clienților în procesul de protejare a mediului. Campania s-a desfășurat într-un context în care Kaufland deține deja o rețea extinsă de aparate de colectare a ambalajelor, iar magazinul din Barbu Văcărescu din București găzduiește cel mai mare echipament de colectare separată a deșeurilor din țară.