Titlurile zilei

Veste mare pentru şoferi! Iată cum arată noile pasaje rutiere din Podu Roș. SCHIŢE

Publicat: 22 apr. 2020

Demersurile făcute de municipalitate pentru fluidizarea traficului rutiere continuă prin proiectul de construire a două pasaje supraterane în zona Podu Roş.

Cele două pasaje vor prelua câte o bandă de circulaţie de pe cele două Splaiuri (direcţia Podul de Piatră – bulevardul Tudor Vladimirescu pe axul Splaiului Bahlui Mal Drept şi direcţia bulevardul Dimitrie Mangeron – Podul de Piatră pe axul Splaiului Bahlui Mal Stâng), se vor reuni deasupra albiei Bahluiului în zona podului de peste râu, apoi vor reveni pe cele două maluri ale acestuia.

Pasajele nu vor avea trotuare, dar vor avea prevăzute piste pentru biciclete și suprafeţe de refugiu, asigurând fluenţa circulaţiei auto, cât şi posibilitatea de depăşire a autovehiculelor aflate în staţionare ca urmare a unei avarii.

Cele două pasaje vor avea o lungime de 551,6 metri (pe malul drept), respectiv de 546,6 metri (pe malul stâng).

Valoarea totală a investiţiei este estimată la 70.731.219,3 lei, fără TVA, adică 84.170.150,97 lei, cu TVA.

Indicatorii tehnico – economici ai obiectivului „Fluidizarea traficului din intersecţia Podu Roş cu Splai Bahlui Mal Drept şi Bulevardul Profesor Dimitrie Mangeron prin două pasaje supraterane unidirecţionale cu o singură bandă” au fost adoptați de Consiliul Local pe 20 decembrie 2018.

În bugetul local pe acest an a fost prevăzută o sumă de 1.300.000 de lei pentru finanțarea proiectării, achitări de taxe și avize pentru acest proiect.





Comentarii
  • Intreb doar: Chirica este atins de covid 19? Povesti despre pasaje. Eu le aud, le citesc, din vremea lui ceasca. Fix, da” fix in anii electorali. Pasajul Tatarasi – Anastasie Panu. Un inceput de strada frumos cu trei benzi pe sens si sfarsit, la piata Chirila, 200 ml, ceasca vinovat. Ala avea o calitate, era cizmar. Pasajul Podu Ros, doar in visele unui cur de vadana, Simirad, continuat si in visele altui „maimutoi” – Nea Gigi, poola bleaga , continua si visele marelui diriginte de la vila lui Simirad, atat a facut in viata sa bun. Pasajul Octav Bancila, un proiect ratat. Mai tine minte cineva cat a durat si costat constructia pasajului pietonal din Atanasie Panu? Et. Eu am o propunere, platim darile catre primarie cand vedem primul pilon montat. Tu ne vinzi vise, noi platim, in echivalent, „gogosi electorale”.

  • soferii din iasi, niste dobitoci ! in intersectia din pd ros, le-au numerotat benzile ca la prosti si tot nu reusesc sa se incadreze si sa-si tina banda ….linia continua e doar un mit

  • Domnul Gica, ala nu e desen, e o mazgalitura, iar autorul nu e un pictor amator, e un arhitect, care a reusit sa faca in asa fel ca sa nu intelegi nimic. Nici in mintea lui nu-i clar. Ma gandesc ce incalceala va fi la proiectare …..

  • Cati bani degeaba… Pana nu se rezolva CUG-centru , Bucium-Centru si T. Vladimirescu -CUG (mai putin) toti banii sunt aruncati in vant. Acolo trebuie spart rondul si latit la maxim CUG – centru …

  • Prin anii 70 ,in ICPROM, s-a gandit o varianta de treceri auto pe sub pod, cu canalizarea locala a Bahluiului .Se asigura 3.5 m. inaltimea de trecere sub pod si latimea de cca 12 m.Sigur,nu se prezuma traficul auto de azi.

Adauga un comentariu