National

Vești bune pentru șoferi! Se anunță inaugurarea a numeroase proiecte de infrastructură rutieră

Publicat: 25 oct. 2020
Autostrăzi din România
Autostrăzi din România

Duminică, 25 octombrie, Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat la Digi 24 că există numeroase proiecte de infrastructură rutieră, care urmează să fie inaugurate până la finalul acestui an, fapt ce oferă vești bune pentru șoferi. Ministrul anunță că ar exista posibilitatea ca primul tronson de autostradă din Moldova să fie inaugurat, înainte ca anul 2020 să se termine.

„Îmi doresc să terminăm tot ce am început și care are un progres fizic de peste 90 la sută – variante ocolitoare, drumuri naționale. Eu cred că anul 2020 va fi anul în care vom putea spune că s-au construit autostrăzi în România, iar perioada 2021-2024 va fi perioada în care infrastructura de transport se va dezvolta și va fi coloana vertebrală pe care se va ridica economia acestei țări”, a spus Lucian Bode.

„În România, să finalizezi un proiect de infrastructură mare la timp este ceva ieșit din comun. Dacă, eventual, reușești să-l finalizezi înainte de termen putem spune că este un miracol. Dar nu este un miracol”, a mai declarat ministrul transporturilor, duminică, la Digi24.

Printre proiectele de infrastructură rutieră, care vor fi gata până la finalul anului 2020, se regăsesc: Râșnov-Cristian, varianta ocolitoare Bacău, Sebeș-Turda lotul 1, varianta ocolitoare Rădăuți, varianta ocolitoare Secuieni Bihor.

2020, anul autostrăzilor din România

Ministrul a adus în discuție o declarație făcută în primăvara acestui an, în care menționa că 2020 va fi anul construcției de autostrăzi în România.

„Mi-am bazat atunci această afirmație pe câteva argumente: ieșisem atunci din starea de urgență, în 15 mai, cu toate marile șantiere menținute deschise în pandemie. În această perioadă dificilă de pandemie am reușit să dăm noi ordine de șantiere, începând astfel lucrările pe autostrada Sibiu-Pitești sau pe autostrada Transilvania, pentru 105 kilometri de autostradă și drum expres am dat ordine de începere noi. Tot în această perioadă, am terminat noi contracte de proiectare și execuție pentru aproximativ 450 de kilometri de autostrăzi, drum expres și variante ocolitoare, intrând astfel pe o traiectorie ireversibilă de implementări”, a declarat Lucian Bode la Digi24.

El a precizat că țara noastră a ajuns la un maxim la 9 luni, referitor la investițiile publice din ultimii zece ani – 30 de miliarde de lei. Eurostat a observat că am înregistrat o creștere de 12,4 la sută în construcții, iar 50 la sută din această creștere o datorăm construcțiilor inginerești – autostrăzi, drumuri expres, variante ocolitoare, a subliniat Bode.

Ce se întâmplă cu autostrada Sebeș-Turda

Potrivit contractului, referitor la Sebeș-Turda, lotul 1, cei 17 km, trebuiau să fie gata în 2018. În prezent, progresul fizic a depășit 95 la sută. Dacă în 25 de zile nu vor exista intemperii, iar vremea va fi favorabilă, cei 17 km de autostradă din Sebeș – Turda vor fi dați în trafic, asigură ministrul.

„De asemenea, Râșnov-Cristian, sunt 10 kilometri din Comarnic-Brașov, au termen de finalizare în acest an, se vor finaliza în acest an!” – asigură ministrul.

„Nu este un miracol să terminăm înainte de termen. Este normalitatea la care tindem de foarte mult timp”, a punctat Lucian Bode.

Ministrul a oferit exemplul variantei ocolitoare Bacău. „Aici avem 31 de kilometri, din care 17 km în regim de autostradă. Au termen de finalizare ianuarie 2022. Am dat în trafic la începutul lunii septembrie 7 km din drumul național, legătura spre Onești, iar cei 17 km de autostradă au în acest moment un progres fizic de peste 95 la sută. Asta îmi dă speranță că până la sfârșitul anului putem inaugura primul tronson de autostradă din Moldova!”, a declarat ministrul transporturilor.

„De asemenea, drumul expres Craiova-Pitești, cu tronsonul 2, cu cele două variante ocolitoare, de la Balș și de la Slatina, 41 de km, în acest moment au un progres fizic de peste 55 la sută. Și aici vorbim despre un constructor român, la fel ca și la Râșnov-Cristian, și la varianta ocolitoare Bacău este același constructor, care a reușit să depășească progresul fizic din contract și va termina această lucrare, cu cele două centuri ocolitoare, Balș și Slatina, înainte de termenul stabilit în contract, și anume decembrie 2021”, a arătat Lucian Bode.





Adauga un comentariu