Prima pagină » Sanatate » Boli si tratamente » Vitamina D poate reduce riscul de cancer avansat
Vitamina D poate reduce riscul de cancer avansat

Vitamina D poate reduce riscul de cancer avansat

24 nov. 2020, 06:04,
în Sanatate

Potrivit unui nou studiu, vitamina D poate reduce riscul de a avea o forma de cancer avansat. Vitamina D nu reduce incidența cancerului, dar sugerează că reduce riscul de deces cauzat de cancer.

Vitamina D are cu siguranță multe virtuți. În timp ce mai multe studii științifice indică faptul că poate limita riscul de infecție cu coronavirus sau de a contracta o formă severă de Covid-19, un nou studiu evidențiază potențialele sale beneficii anti-cancer.

Publicat pe 18 noiembrie în JAMA Network Open, acest studiu realizat de cercetători din Massachusetts (Statele Unite) a fost realizat în urma studiului VITAL (Vitamina D și Omega-3 Trial), care a comparat aportul de vitamina D cu un placebo si care s-a încheiat în 2018. O primă analiză a relevat că vitamina D nu reduce incidența cancerului, dar sugerează că reduce riscul de deces cauzat de cancer.

Această a doua analiză, bazată pe date de la 25.871 de pacienți, indică faptul că vitamina D3 sub formă de supliment reduce incidența cancerului într-un stadiu avansat (adică metastazat sau de faza terminala). Cea mai mare scădere a riscului a fost observată la persoanele cu greutate normală, în timp ce, din păcate, nici o reducere a incidenței cancerelor avansate nu a fost observată la persoanele supraponderale sau obeze.

De ce vitamina D poate reduce riscul de cancer avansat

În detaliu, studiul raportează o reducere generală a riscului de cancer avansat cu 17%, cifră care crește la 38% la persoanele cu indice de masă corporală normal (IMC). Greutatea influențează astfel relația dintre vitamina D și riscul de cancer, notează autorii cercetarii, potrivit Sante Magazine, care citeaza Medical Xpress.

Dintre cei 25.871 de participanți la studiul VITAL, 1.617 au fost diagnosticați cu cancer invaziv în termen de cinci ani de la urmărire. Dintre cei aproape 13.000 de participanți care au primit vitamina D, 226 au fost diagnosticați cu cancer avansat, comparativ cu 274 din grupul placebo. Dintre cei 7.843 de participanți cu indice de masă corporală normal (IMC mai mic de 25) și care au luat vitamina D, doar 58 au fost diagnosticați cu cancer avansat, comparativ cu 96 sub placebo.

Autorii studiului indică faptul că supraponderabilitatea și obezitatea, datorită inflamației pe care o induce, poate reduce eficacitatea vitaminei D, eventual prin reducerea sensibilității receptorilor de vitamina D. Acestia specifică, de asemenea, că deficitul de vitamina D se întâlnește frecvent la persoanele cu cancer. Întrucât vitamina D este un supliment alimentar bine cunoscut, bine cercetat și ieftin, cercetătorii recomandă utilizarea acestuia în prevenirea cancerului metastatic și continuarea cercetarilor.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Plată sigură și protejată
Alătură-te comunității noastre de susținători
Donația ta lunară ne ajută să planificăm și să continuăm să informăm corect și echidistant
Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Plată sigură și protejată
Contribuția ta face diferența
Ne ajuți să rămânem independenți și să aducem informații de care ai nevoie
Articol recomandat
FOTO Guvernul Tomac, în fața celui mai important test. Ce riscă Nicușor Dan dacă Executivul nu obține votul Parlamentului
Guvernul Tomac are nevoie de 233 de voturi pentru învestire. Un eșec în Parlament ar putea declanșa tensiuni politice majore și ar afecta direct începutul mandatului președintelui Nicușor Dan. Formarea noului Executiv reprezintă una dintre cele mai importante provocări politice ale momentului. Guvernul Tomac se află în plin proces de negociere cu partidele parlamentare, însă […]
Guvernul Tomac, în fața celui mai important test. Ce riscă Nicușor Dan dacă Executivul nu obține votul Parlamentului

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
10 iunie 2026
10 iunie 2026