Lifestyle

Vitaminele tinereții. Ce trebuie sa mananci ca sa arati si cu 10 ani mai tanar

Publicat: 27 aug. 2020

Secretele frumuseții și tinereții veșnice au interesat de multă vreme oamenii. În Grecia antică, istoricul Herodot a descris o fântână specială în Etiopia care oferea longevitate excepțională oamenilor.  În textele antice, se menționa adesea modul în care oamenii căutau P`iatra Filosofala sau elixirul vieții. Femeile au încercat diferite metode singure: au făcut baie in lapte, vin și chiar sânge. Astăzi avem soluții mai eficiente disponibile: cosmetica, chirurgie plastică și medicină. Cu toate acestea, pentru a rămâne tânăr, nu este necesar să recurgeți la proceduri radicale, puteți pur și simplu să combinați corect vitaminele.

Vitamina C

Multe teorii ale îmbătrânirii sunt discutate, una dintre cele cheie fiind deteriorarea țesutului oxidativ sau stresul oxidativ. Ca urmare a unui număr de factori, inclusiv ecologia, oboseala, dieta nesănătoasă, fumatul, lipsa activității fizice regulate, formarea radicalilor liberi este declanșată în organism. Ele afectează membranele celulare și duc la dezvoltarea bolilor legate de vârstă: diabet, boli nervoase și cardiovasculare, cataractă și, ca urmare, îmbătrânirea externă accelerată. Cu toate acestea, există un sistem natural de apărare a antioxidanților care ajută să facă față proceselor nedorite.

Prin urmare, vitamina C nu numai că oferă sănătate din interior, dar afectează în mod direct semnele vizibile ale îmbătrânirii. Contrar credinței populare, lămâia nu este cea mai bogată sursă de vitamina C. Primele sunt: ​​coacazele negre (în 100 g – 180 mg vitamina C, 160% din valoarea zilnică), ardeiul gras (în 100 g – 127 mg vitamina C, 115 % din aportul zilnic) și kiwi (în 100 g – 92 mg de vitamina C, 83% din aportul zilnic).

Vitamina E

Vitamina E este o altă parte importantă din echipa de apărare a antioxidanților, care joacă un rol semnificativ în viața celulei, în metabolismul acesteia. Această vitamină are efecte antiinflamatorii, stimulează funcția imunitară și este importantă pentru menținerea frumuseții pielii.

Procesele oxidative ale pielii sunt chiar mai active decât în ​​alte organe, deoarece sunt expuse la lumina directă a soarelui. Sub influența sa, se formează mulți radicali liberi, ceea ce duce la îmbătrânire. Se găsește în alimente bogate în grăsimi. De exemplu, în semințele de floarea soarelui (în 100 g – 36 mg, 240% din aportul zilnic), migdale (în 100 g – 25 mg, 167% din valoarea zilnică), alune (în 100 g, 15 mg 100% din valoarea zilnică).

acizi grasi omega-3

Omega-3 întărește membranele epidermice, previne pierderea de umiditate și subțierea, îmbunătățește textura și calitatea pielii. Surse bogate de Omega-3: macrou Atlantic (7 g în 100 g fileuri, 175% DV), ulei de pește (somon – 4,7 g în 1 linguriță), nuci (8 g în 100 g – 200% valoare zilnica).

Lignani

Lignanii sunt componente ale peretelui celular al plantelor: pinii sunt deosebit de bogați în ele (de aici și denumirea latină lignum – lemn). Se găsesc în cantități mult mai mici în nuci și semințe.

Este dificil să obțineți o cantitate suficientă de lignani din surse alimentare, dar este posibil să faceți acest lucru cu ajutorul suplimentelor alimentare.

 





Adauga un comentariu