News Flash:

Catastrofa aviatica

2 Iunie 2009
1214 Vizualizari | 0 Comentarii
Catastrofa aviatica
• Un avion Air France cu 228 de persoane la bord a disparut deasupra Atlanticului


Un avion Air France care transporta 228 de persoane a disparut ieri dimineata deasupra oceanului Atlantic, intre Rio de Janeiro si Paris, probabil lovit de fulger, a anuntat compania, in timp ce surse din serviciile aeroportuare nu mai aveau nici o speranta de a gasi supravietuitori, relateaza France Presse. "Cel mai probabil este ca avionul a fost lovit de fulger", a declarat purtatorul de cuvant al companiei franceze, Francois Brousse. Acesta ar putea fi cel mai grav accident inregistrat de compania aeriana franceza si una dintre cele mai mari catastrofe aviatice din ultimii ani din intreaga lume. Avionul, care transporta 216 pasageri, printre care sapte copii si un bebelus, si 12 membri ai echipajului, a intrat intr-o zona cu furtuna si turbulente puternice, care au provocat defectiuni si a trimis un mesaj automat semnaland un scurtcircuit, la 2.14 GMT (5.14 ora Romaniei), potrivit companiei. O sursa aeroportuara a anuntat ca avionul Airbus A330 a disparut ieri dimineata de pe ecranele de control, in timp ce survola Atlanticul. Air France a anuntat, cu regret, ca nu are vesti despre zborul AF447, care asigura legatura Rio-Paris si ca impartaseste emotia si ingrijorarea familiilor vizate. Airbusul A330, care a decolat duminica de la Rio, la ora locala 19.00 (1.00 ora Romaniei) urma sa aterizeze la Paris ieri, la ora locala 11.10 (12.10 ora Romaniei), pe aeroportul Roissy.
Intr-un ultim mesaj, comandantul de bord a anuntat turbulente, dupa care contactul a fost pierdut, a adaugat aceeasi sursa. "Au existat, global, in zona, perturbari tropicale puternice. Acestea sunt aparate pregatite pentru astfel de circumstante, dar trebuie sa existe o acumulare de circumstante", a afirmat si ministrul francez al ecologiei si energiei, Jean-Louis Borloo, adaugand ca ipoteza unei deturnari este, in mod clar, respinsa. Un avion militar francez a decolat de la Dakar pentru a incerca sa localizeze Airbusul disparut. Aviatia braziliana a trimis doua avioane pentru a cauta aeronava disparuta, de la Salvador de Bahia si de la Recife, pentru a survola Atlanticul la nord-est de insula Fernando de Noronha. O celula de criza a fost creata la aeroportul din Rio. Presedintele francez Nicolas Sarkozy si-a exprimat ingrijorarea si a cerut Guvernului si tuturor partilor implicate sa depuna toate eforturile pentru a gasi avionul.

Turbulente si fulgere

Zona traversata de avionul Air France este cunoscuta de piloti pentru turbulentele violente care, asociate fulgerelor, ar putea explica accidentul, dar numai partial, potrivit expertilor citati de France Presse. "Aparatul se afla in zona de convergenta intertropicala, care este cunoscuta pentru turbulentele puternice si pentru furtunile violente. Pilotii care asigura legatura intre America de Sud si Europa sau Africa de Sud si Europa stiu acest lucru", a declarat Robert Galan, expert aeronautic si anchetator independent pentru accidentele aviatice. "In aceasta zona, norii urca foarte sus. Avioanele sunt echipate cu radare meteorologice care permit reperarea zonelor cu turbulentele cele mai active si ocolirea lor. Trebuie facute ocoluri mari pentru a le evita", a explicat acesta.
Zona in care se afla aparatul nu este acoperita de radare, ceea ce explica faptul ca nu a fost localizat cu precizie. Pentru a compensa aceste zone, pilotii trebuie sa comunice din sfert in sfert de ora cu sistemele de control radio. Ceea ce trebuia sa faca si acel Air France. Un fulger si turbulentele ar fi putut provoca defectiuni, dar acestea nu antreneaza intotdeauna accidente, potrivit expertilor chestionati. Faptul ca un avion sa fie lovit de fulger este posibil oricand, acest lucru se intampla destul de frecvent, a subliniat Yves Deshayes, de la Sindicatul national al pilotilor de linie (SNPL). "Fulgerul poate avea o consecinta mecanica, poate perfora aparatul, dar, in mod normal, acesta continua sa zboare. Poate, de asemenea, sa afecteze sistemul electric, avand repercusiuni asupra sistemelor electronice ale avionului, ceea ce este mai nefast", a afirmat si Vincent Fave, expert pe langa tribunalele pentru accidente aviatice. "Intr-un avion, totul este metalizat, cand un fulger atinge avionul, se descarca prin fuselaj. In schimb, se poate intampla ca dupa ce un fulger a lovit avionul sa existe probleme la un numar de sisteme, in special la sistemele de comunicare, de navigatie", a explicat Deshayes. "Dar intr-un avion sistemele sunt dublate, triplate, chiar mai mult decat atat, deci o fulgerare care sa puna in pericol securitatea zborului si chiar starea aparatului este extrem de rara. Acest lucru poate explica faptul ca nu exista contact radio, pentru ca un fulger afecteaza in primul rand lucrurile electronice, dar atat. De aici pana la a spune ca explica pierderea completa a avionului este prematur", a adaugat specialistul.



O romanca se afla la bordul avionului disparut

Ministerul roman al Afacerilor Externe (MAE) a confirmat ca un cetatean roman figureaza printre persoanele aflate la bordul avionului Airbus disparut ieri deasupra Oceanului Atlantic, fiind vorba despre o femeie. Biroul de presa al ministerului precizeaza ca a fost informat de celula de criza a autoritatilor franceze ca pasagerul roman aflat la bordul avionului este femeie. Cei 216 pasageri sunt 126 de barbati, 82 de femei, sapte copii si un bebelus, potrivit Air France. Marea majoritate a celor 216 pasageri ai avionului Airbus A330, care efectua cursa Rio de Janeiro-Paris, erau brazilieni si francezi. Erau 80 de brazilieni si 73 de francezi. La bordul aparatului se aflau de asemenea 18 germani, noua italieni, sase americani, cinci chinezi, patru ungari, doi spanioli, doi britanici, doi marocani si doi irlandezi. De asemenea, in avion se mai aflau un angolez, un argentinian, un belgian, un islandez, un norvegian, un polonez, un roman, un rus, un slovac, un suedez, un turc, un filipinez si un elvetian.


Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1822 (s) | 22 queries | Mysql time :0.020001 (s)

loading...