Curiozitati

6 iunie ’87. Ziarele vremii anuntau: Pasajul Unirii, construit in 34 de zile. Ministrul s-a mutat pe santier, intr-un container, pentru a supraveghea lucrarile

Publicat: 06 iun. 2016
_____ Vizualizări 0 Comentarii
2016. Traficul, o problema comuna pentru bucuresteni. Pasajele, primele constructii menite sa fluidizeze numarul mare de autorurisme ce-si fac „veacul”, cu tot cu soferi, prin aglomerata Capitala.  Prin ’87, in una dintre zonele cele mai populare si populate din Bucuresti, era inaugurat pasajul Unirii, pasaj rutier subteran, cu o lungime de 900 de metri, dintre care 600 de metri acoperiti.
Pasajul este cel mai lung din Capitala si permite trecerea autovehiculelor pe sub Piata Unirii, preluand cele patru benzi centrale, cate doua benzi de pe fiecare sens, ale Bulevardului I.C.Bratianu si iese dincolo de marginea de sud a pietei Unirii in cele patru benzi centrale ale bulevardului Dimitrie Cantemir
Istoria lui, inceputa pe un 6 iunie, da clasa incercarii de fluidizare a traficului, in zilele noastre, asta pentru ca a fost gata in doar 34 de zile, scrie a1.ro.
La 6 iunie 1987, ziarele vremii anuntau o noua realizare a socialismului: inaugurarea Pasajului Piata Unirii. 34 de zile a durat de inceperea lucrarilor de constructie si pana la trecerea primei masini. 
Record: 34 de zile de constructie, sase luni cu tot cu proiect. Ministrul Constructiilor Industriale de la acea vreme si-a mutat locuinta pe santier.
Structura a fost extrem de complexa, asta pentu ca pasajul a supratraversat doua magistrale de metrou si cursul raului Dambovita. Proiectul avea sa fie dus la final intr-un timp-record, chiar daca operatiunile pregatitoare constructiei propriu-zise incepusera cu mai multe luni inainte. Cu totul, lucrarea a durat sase luni. 
La acea vreme, Ion C. Petre, in calitatea sa de ministru al Constructiilor Industriale si viceprim-ministru al Guvernului, avea sa-si mute locuinta, pret de cateva saptamani, chiar pe santier. Demnitarul a locuit intr-un container, in mijlocul constructiei, pentru a fi sigur ca lucrarile se desfasoara in cele mai optime conditii.
Proiectarea pasajului a fost facuta de Institutului de Proiectari pentru Transporturi Auto (IPTANA) la cererea autoritatilor comuniste, iar constructia a fost realizata de Ministerul Constructiilor Industriale alaturi de un societati locale.
La 29 iunie 2009 Pasajul Unirii a intrat in renovare pentru o perioada de aproximativ patru luni si a fost redat circulatiei in septembrie, acelasi an si este si acum unul dintre cele mai circulate din intreg Bucurestiul.
Adauga un comentariu