Conform datelor oferite de Institutul Naţional de Sănătate Publică, până astăzi, 28 decembrie 2021, pe teritoriul judeţului Iaşi au fost confirmate 71945 cazuri cu persoane infectate cu Covid-19 (cu 64 cazuri în plus faţă de ziua precedentă).
Dintre cazurile confirmate pozitiv și internate, în ultimele 24 de ore s-au efectuat 14 externări și 14 internări.
În judeţul Iaşi, în ultimele 24 de ore s-au înregistrat 2 decese în rândul persoanelor confirmate pozitiv, numărul total de decese fiind 1881.
În ceea ce privește solicitările de testare ale pacienţilor care prezintă simptomatologie specifică noului coronavirus, încărcate de medicii de familie pe platforma CAPESARO, menționăm că în ultimele 24 de ore echipajele mobile DSP Iași au realizat 19 recoltări la domiciliu.
Pe data de 27 decembrie 2021 au fost vaccinate 692 de persoane. Mentionam că 152 persoane au primit doza I și 279 persoane au primit doza a II-a. Cu doza a III-a s-au vaccinat 266 persoane. Cu privire la administrarea vaccinului Johnson & Johnson, 103 doze au fost administrate în ultimele 24 de ore. De la începutul campaniei de vaccinare s-au înregistrat 473 de reacții adverse ușoare.
Referitor la gradul de ocupare al paturilor (inclusiv paturi ATI) din spitalele suport COVID-19, conform raportărilor, astăzi, 28 decembrie 2021, sunt ocupate 81 paturi din care 6 sunt paturi ATI.
Situaţia cu privire la gradul de ocupare pentru paturile ATI este următoarea:
- 6 paturi ATI la Spitalul Clinic de Boli Infecţioase
În momentul de faţă sunt libere 31 paturi ATI:
- 16 paturi ATI la Spitalul de Neurochirurgie
- 5 paturi ATI la Spitalul de Recuperare Iași
- 2 pat ATI la Spitalul Clinic de Boli Infecţioase
- 6 paturi ATI la Spitalul Municipal Paşcani
- 2 paturi ATI la Spitalul “Sf. Spiridon”
Pentru persoanele depistate pozitiv cu noul coronavirus, în momentul de față, în unitățile sanitare sunt puse la dispoziție paturi la mai multe unități sanitare: CF Pascani – 35 paturi, CF Iasi – 85 paturi, Spitalul de Pneumoftiziologie – 69 paturi, Spitalul de Boli Infectioase – 186 de paturi, 4 paturi la Spitalul Municipal Paşcani, 21 paturi la Spitalul “Sf. Spiridon”, 12 paturi la Spitalul Orășenesc Hîrlău, 17 la Spitalul de Recuperare și 15 paturi la Spitalul Clinic Militar de Urgență „Dr. Iacob Czihac”.
La Spitalul Clinic „Dr. C.I. Parhon”, centru suport COVID-19 pentru bolnavii care au nevoie de asistenţă medicală de specialitate, nu sunt ocupate paturile ATI.
In momentul de față 3 persoane confirmate pozitiv cu noul coronavirus urmează tratamentul prin dializă în staţia de dializă de la Spitalul Clinic „Dr. C.I. Parhon” Iaşi.
La Spitalul Clinic de Obstetrica și Ginecologie “Elena Doamna” Iasi, centru suport COVID-19 pentru gravidele care au nevoie de asistenţă medicală de specialitate, nu sunt ocupate paturile ATI. În ceea ce privește zona medicală, menționăm ca este 1 pat ocupat.
In zona ATI Covid de la Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii “Sfânta Maria” Iași, nu sunt ocupate paturi ATI. În ceea ce privește zona medicală Covid de la Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii “Sfânta Maria” Iași, nu sunt ocupate paturile.
Conform datelor centralizate la nivelul Direcţiei de Sănătate Publică Iaşi, astăzi, 28 decembrie 2021, un număr de 352 persoane se află în izolare, iar 165 persoane sunt carantinate la domiciliu.
Până în prezent, Direcţia de Sănătate Publică Iaşi a emis în total 72756 de decizii pentru persoanele aflate în izolare şi 58164 de decizii pentru persoanele aflate în carantină.
***
Pentru suspendarea temporară a măsurii de carantină, cei interesați vor transmite pe adresa de e-mail derogari@dspiasi.ro următoarele acte necesare pentru obținerea derogării:
Acte obligatorii la orice derogare:
1. Cerere de suspendare a carantinei în care se expune motivul solicitării – CERERE DEROGARE CARANTINA
2. Dovada carantinării care se eliberează în punctul de trecere a frontierei.
3. Copii ale cărților de identitate ale persoanelor pentru care se solicită suspendarea carantinei.
4. Date de contact ale solicitantului (adresa de mail, nr. de contact).
Acte în plus, în funcție de motivul solicitării derogării de la carantinare:
A. Pentru părăsirea țării: data și după caz intervalul orar la care se intenționează trecerea prin punctul de frontieră, punctul de frontieră tranzitat, mijlocul de transport folosit (auto personal: nr.de înmatriculare; transport comun rutier sau feroviar, transport aerian:bilet de transport).
B. Pentru urgențe medicale: documente medicale justificative, dovada programării cu dată și oră, eventual interval orar la medic pentru investigații/tratamente sau proceduri medicale care nu pot fi amanate.
C. Pentru alte evenimente: documente care să dovedească celeritatea derogării de la măsura carantinei (certificat de deces – pentru înmormântări; dovada programării la SPCLEP – pentru preschimbare documente de identitate, permise auto).
Actele se trimit numai online pe adresa de mail derogari@dspiasi.ro. Analiza și soluționarea cererii se efectuează în decurs de 24 ore de la depunere pentru zilele de luni-vineri și in decurs de 48 ore în timpul week-end-ului.
Vă informăm că solicitarea nu va fi analizată până când nu se trimit toate documentele solicitate.
În urma analizei dosarului, suspendarea temporară se poate face doar de la măsura carantinei, nu şi de la măsura izolării.
Pentru cetăţenii din Republica Moldova,vă informăm că puteti solicita eliberarea/schimbarea certificatelor de naştere/căsătorie,paşapoarte,cărţi de identitate eliberate de autorităţile din România şi pe teritoriul Republicii Moldova la consulatele României din Chişinău, Cahul sau Bălţi.
Pentru informații suplimentare (altele de cele menționate mai sus) puteți apela numărul 0755 222 120, de luni până vineri, în intervalul orar 8-16.
***
Recomandarea pentru cetăţeni este să ia în considerare doar informaţiile verificate prin sursele oficiale şi să apeleze pentru recomandări şi alte informaţii la linia TELVERDE –0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgenţă, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetăţenilor. De asemenea, românii aflaţi în străinătate pot solicita informaţii despre prevenirea şi combaterea virusului la linia special dedicată lor, +4021.320.20.20.
În acelaşi timp, începând cu 4 iulie 2020 cetăţenii au la dispoziţie şi linia telefonică TELVERDE 0800.800.165 dedicată special sesizării neregulilor în context COVID-19.
La nivelul Judeţului Iaşi, numărul de telefon la care se poate apela CJCCI Iaşi, 24/24 ore, este: 0232.256.265.