Boli si tratamente

8 soluții naturale pentru a vă proteja inima

Publicat: 05 apr. 2021
inima
Cei care mănâncă fructe în fiecare zi, pe lângă legume, își scad riscul de accident vascular cerebral cu 33%.

Managementul stresului, dieta, suplimentele alimentare, lupta împotriva sedentarismului și fumatul. Acestea reprezinta doar o parte dintre solutiile de adoptata daca doriti sa aveti o inima sanatoasa.

8 soluții naturale pentru a vă proteja inima

Pentru a avea grijă de inima ta: pune capăt obsesiei pentru colesterol

Ar trebui să urmăriți constant nivelul colesterolului? Da, pentru că mult peste 2 g / l de colesterol trebuie să fie cu siguranță alarmant. Cele mai recente cercetări arată că există un HDL care nu este protector. Dovada: dieta de tip mediteranean reduce riscul cardiac cu 30%, dar nu modifică nivelul colesterolului.

Reflexul potrivit: concentrați-vă pe farfurie și adoptați o dietă apropiată celei mediteraneene (puțină carne, multe legume, ulei de măsline). Principiul de bază: știți exact ce mâncați, prin urmare interziceți toate felurile de mâncare industriale grase și prea sărate, alegeți uleiurile potrivite (măsline, rapiță, camelină, nuci etc.), fructe, cereale integrale și legume fără pesticide. Știm că fibrele interacționează cu microbiota (toate bacteriile, ciupercile bune etc.) din intestin care, atunci când sunt hrănite corect, trimite semnale către creier pentru a reduce tensiunea arterială. În plus, alegem si fructe uscate (fistic, migdale), ambalate cu acizi grași de protecție. Consumate zilnic, pot reduce riscurile cardiovasculare cu 30%.

Gestionează stresul

Stresul este unul dintre cei mai mari factori de risc pentru sistemul cardiovascular. Poate fi detectat de simptomele pe care le provoacă: insomnie, anxietate, palpitații, transpirație, tremurături. Aceasta este o creștere a sintezei cortizolului și adrenalinei de către glandele suprarenale, ca urmare, o creștere a sintezei cortizolului și adrenalină, bătăi cardiace crescute, tensiune arterială.

In caz de stres semnificativ, există medicamente anti-anxietate. Dar, înainte de a le ingera, pe o perioadă scurtă de timp, puteți încerca orice vă ajută, fără efecte secundare: medicamente pe bază de plante, psihoterapii comportamentale, sofrologie, meditație. Uneori, lucrurile simple aduc un beneficiu real. Reduceți zgomotul ambiental, schimbați becurile pentru a trăi într-o lumină mai moale. Un studiu italian publicat în 2009 a arătat că o anumită muzică calmează respirația, acționează asupra flexibilității vaselor mici, calmează ritmul cardiac. Ca o reminiscență a frecvențelor joase emise de inima maternă în timpul sarcinii. Cele mai eficiente melodii? Muzica lui Bach!

Pentru a avea grijă de inima ta, fa miscare în fiecare zi

Toate studiile sunt de acord: exercițiul fizic îmbunătățește inima și reduce mortalitatea (inclusiv din cauza cancerului de sân sau de colon). Reduce ritmul cardiac și tensiunea arterială, crește colesterolul HDL (cel bun) și te face să pierzi 1,2 kg în medie. Dacă asta nu pare prea mult, este pentru că masa grasă este înlocuită de mușchi. Toate sporturile sunt bune, mersul rapid fiind cel mai ușor de făcut.

Pentru a observa beneficiile asupra inimii, trebuie să mergeți rapid cel puțin două ore pe săptămână. Mai mult este chiar mai bine. Studiile de la sfârșitul anului 2016 arată că idealul este o jumătate de oră în fiecare zi.

Reduceți aportul de sare

Consumul de sare a crescut: de la 3 g pe zi, am ajuns la 12 g! Totuși, prin mecanisme complexe, un consum prea mare de sare „întărește” pereții arterelor care au dificultăți de dilatare. Dar se deschid noi căi: se fac cercetări asupra potasiului, care ar avea un efect pozitiv real asupra tensiunii arteriale.

Studiile publicate de American Heart Association arată că reducerea aportului de sare la persoanele sănătoase are un efect redus asupra tensiunii arteriale; la pacienții hipertensivi, pe de altă parte, scăderea este clară. Prin urmare, este mai bine să nu adăugați sare în dieta zilnică. Cercetări recente indică faptul că potasiul este benefic pentru sănătate: cireșe, ciuperci, morcovi crudi, fasole verde, ciocolată neagră și toate fructele uscate sunt bogate în potasiu.

Pentru a avea grijă de inima ta, alege fructele întregi în loc de suc

Cei care mănâncă fructe în fiecare zi, pe lângă legume, își scad riscul de accident vascular cerebral cu 33%, iar dacă mănâncă doar legume, scorul scade la doar 14%. Fără efectul nociv al zaharurilor care sunt asimilate încet datorită fibrelor fructelor.

Cel mai bine este să consumați fructele întregi. Feriți-vă de abuzul de suc: o „lovitură de fructoză” poate duce la acumularea de grăsimi toxice în ficat sau steatoză hepatică. Un studiu american arată că consumul zilnic de suc de fructe poate crește tensiunea arterială centrală.

Pentru a avea grijă de inima ta: monitorizează-ți hormonii

Înainte de a lua pilula, de exemplu, este mai bine să efectuați un examen biologic, care ar trebui să verifice absența diabetului, problemele funcției renale și, în special, nivelul colesterolului. Unele pastile, prin intermediul hormonilor pe care îi administrează, cresc în unele cazuri riscul de tromboză venoasă. O altă perioadă cheie: menopauza, care prin scăderea hormonilor, crește riscul cardiovascular. De la vârsta de 55 de ani, este important să vă monitorizați tensiunea arterială, să efectuați o electrocardiogramă și o ecogradie Doppler care măsoară fluxul de sânge în arterele membrelor inferioare, deoarece de aici încep depunerile de grăsime.

Pentru a avea grijă de inima ta: controlează-ți greutatea

Burta poate atrage atenția asupra prezenței grăsimii în viscere și pe organe. Urmăriți-va greutatea constant si aveti grija ce mancati.

Pentru a avea grijă de inima ta: mănâncă pește gras de două ori pe săptămână

Peștele gras prezintă un avantaj major: bogăția lor în EPA și DHA, acești acizi grași buni din familia omega, reduc mortalitatea cardiovasculară. Peștele conține proteine si minerale. Dar, din păcate, și metale grele și pesticide, care ar trebui să ne împingă să nu mâncăm mai mult de două ori pe săptămână. Insuficient pentru a furniza cantitatea necesară de DHA și EPA.





Adauga un comentariu