Valoarea tichetului social pentru grădiniţa creşte de la 50 la 100 de lei. Preşedintele Klaus Iohannis a semnat decretul privind promulgarea Legii pentru modificarea şi completarea Legii nr. 248/2015 privind stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor provenind din familii defavorizate.
Prin această lege, valoarea tichetului social pentru grădiniţa creşte de la 50 de lei la 100 de lei. „Stimulentele educaţionale se acorda copiilor din familiile care au stabilit dreptul la alocaţie pentru susţinerea familiei acordată în baza Legii nr.277/2010, indiferent dacă familia se afla în plata acestui drept sau acesta este suspendat. (…) Stimulentul educaţional se acordă şi copiilor aflaţi în îngrijirea persoanei care a fost desemnată de părinte pentru întreţinerea copilului, pe perioada absentei părinţilor, conform art. 104 din Legea nr. 272/2004, dacă veniturile pe persoana, inclusiv copilul aflat în îngrijire, nu depăşesc nivelul maxim de venituri pentru acordarea alocaţiei pentru susţinerea familiei.
Stimulentul educaţional se acordă numai pentru copiii înscrişi într-o unitate de învăţământ preşcolar”, se arată în lege. De asemenea, noua lege prevede ca pragul de venit pentru a fi eligibil este 530 de lei pe membru al familiei, pe lună.
Copilul beneficiar poate avea sub vârsta de 3 ani, dacă urmează cursurile învăţământului preşcolar, sau poate depăşi vârsta de 6 ani şi continua să meargă la grădiniţă ca urmare a recomandărilor specialiştilor (copii cu dizabilităţi şi/sau cu dificultăţi de învăţare).
Pentru a beneficia de stimulentul financiar, părinţii care se încadrează în cerinţe trebuie să depună la Primărie un dosar care cuprinde:
– cerere-declaratie
– acte privind veniturile şi componenta familiei
– documentul de înscriere la grădiniţă.
Aceste tichete pot fi utilizate numai pentru achiziţionarea de produse alimentare, de igienă, de imbracamite şi/sau rechizite şi sunt destinate stimulării participării la grădiniţă a copiilor provenind din familii defavorizate.
Valoarea tichetului social pentru grădiniţa acordat familiilor defavorizate nu a mai crescut din anul 2015. De asemenea, pragul pentru eligibilitate era stabilit la 284 de lei pe membru al familiei.