Prima pagină » National » A fost inaugurată o nouă șosea de centură. Va face legătura cu o importantă autostradă din România
A fost inaugurată o nouă șosea de centură. Va face legătura cu o importantă autostradă din România

A fost inaugurată o nouă șosea de centură. Va face legătura cu o importantă autostradă din România

20 mai 2024, 13:30,
în National

A fost inaugurată o nouă șosea de centură. Drumul are o lungime de 5 km, iar traseul începe de pe drumul actual de legătură dintre Oradea și Sântandrei, de pe strada Bujac, ocolește localitatea prin nord și se termină la ieșirea spre Girișu de Criș. Șoseaua de centură va face legătura cu o importantă autostradă din România.

A fost inaugurată o nouă șosea de centură

A fost deschis traficul pe prima din cele șapte centuri recent construite de Consiliul Județean Bihor. Șoseaua merge paralel, pe o porțiune, cu drumul expres care face legătura cu Autostrada Transilvania.

În cadrul aceluiași lot se realizează și Centura Nojorid, de 8,4 kilometri. Valoarea contractului pentru cele două drumuri este de 100.429.001,55 lei. Termenul de execuție a fost stabilit la 18 luni din momentul ordinului de începere a lucrărilor (februarie 2023). Centura Sântandrei se finalizează cu 3 luni înainte de termen. Finanțarea este asigurată din fonduri externe nerambursabile.

Consiliul Județean Bihor derulează lucrări la opt drumuri noi în județul Bihor, cu o lungime totală de 68 de km. Este vorba de  Centura Aleșd – 5,8 km, Centura Beiuș – 9,3 km, Centura Sântandrei – 5 km, Centura Nojorid – 8,4 km, Centura Sânmartin – 8 km, Centura Oșorhei – 5,8 km, Centura Biharia – 8,7 km și Inelul Metropolitan Oradea – 17 km.

A fost deschis primul tronson din Transapuseana

Transapuseana este un drum județean ce străbate frumusețea Munților Apuseni și cuprinde 43 de kilometri de drum județean. Acesta reprezintă cea mai mare investiție într-un drum județean din România. Are o valoare totală a proiectului de peste 73 de milioane de euro, finanțat în mare parte din fonduri europene. Se întinde pe o lungime de 78 de kilometri și conectează municipiul Aiud (Autostrada A10) cu zona Bucium – Abrud (DN 74).

Valoarea proiectului Transapuseana are o valoare totală de peste 73 de milioane de euro. Pentru construcția șoseleie spectaculoase s-au folosit 26 de mii de tone de strat de beton asfaltic BA16; 41 de mii de tone de strat de binder; 44 de mii de metri cubi de fundație de piatră spartă; 25 de mii de metri cubi de beton utilizat în lucrările de consolidare; 23 de mii de metri liniari de parapet metalic. Marius Hațegan, vicepreședintele Consiliului Județean Alba, a oferit câteva detalii despre proiectul de infrastructură.

Recent, a fost anunțat faptul că vor începe lucrările la celebra ,,autostradă a urșilor”. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că vor începe lucrările la singurul tronson lipsă Lugoj-Deva, celebra ,,autostradă a urșilor” o bucată de 9 kilometri cuprinsă între Marginea și Holdea. Sorin Grindeanu a explicat că își dorește să ,,spele această rușine națională”, o autostradă blocată ani de zile pentru că nu existau tuneluri pentru urși sau pentru că se strica habitatul liliecilor.

,,A fost semnată autorizaţia de construcţie, se încep lucrările. Dar vă asigur un lucru, pentru că am văzut că au fost anumite nelinişti dinspre anumiţi domni, această lucrare va fi finalizată în timp, având finanţare PNRR, nu există temeri că acest tronson de la Marginea la Holdea nu va fi finalizat. Deci se intră, se lucrează, s-au adus utilajele și încep lucrările la tuneluri. (…) Exista aceeași discuție cu urșii din zona respectivă de la Marginea la Holdea, acei urși care nu prea sunt. Mă rog, trecem peste această discuție, important este că se intră în faza de execuție, iar această rușine națională încercăm să o reparăm intrând în această fază de execuție.”, a declarat Sorin Grindeanu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *