National

Cum se va schimba infrastructura rutieră în 2024. Investițiile depășesc 15 miliarde de lei

Publicat: 08 mai 2024
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Cum se va schimba infrastructura rutieră în 2024. Investițiile depășesc 15 miliarde de lei
În acest an, România are planuri de a investi 15 miliarde de lei în infrastructura rutieră.

Mulți șoferi sunt dornici să afle cum se va schimba infrastructura rutieră în 2024. Conform declarațiilor secretarului de stat din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Ionel Scrioșteanu, România intenționează să aloce sume uriașe pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere în anul 2024. Investițiile depășesc 15 miliarde de lei.

Cum se va schimba infrastructura rutieră în 2024

Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Ionel Scrioșteanu, afirmă că lucrările de modernizare a infrastructurii rutiere vor continua și în 2024. În acest an, România are planuri de a investi 15 miliarde de lei în infrastructura rutieră.

,,Anul acesta alocarea bugetară este undeva la execuția anului trecut, dar ținta este să depășim 15 miliarde de lei investiți doar pe infrastructură rutieră, bineînțeles cu rectificări pozitive până la sfârșitul acestui an, așa cum s-a întâmplat în ultimii patru ani.,” susține Scrioșteanu.

Mai multe șantiere pentru infrastructura rutieră au fost inaugurate, iar în prezent se lucrează la aproximativ 800 de kilometri de autostradă și drumuri expres.

Cu toate acestea, există nemulțumiri din partea șoferilor. Ieșenii sunt tot mai indignați de întârzierile lucrărilor pentru Autostrada Moldovei și vor să știe cine se face vinovat de nesfârșitele întârzieri pe care le are proiectul ce va lega Moldova de Regiunea de Vest.

Autostrada Moldovei este un ,,vis” greu de îndeplinit. Lucrările nu vor fi gata la timp, deși Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu estimează că anul acesta vor fi finalizate șase sau chiar șapte din cele 13 loturi din Autostrada Moldovei A7 aflate în execuție. Estimarea vine în urma unor discuții cu constructorii de autostrăzi.

Autoritățile promit că la finalul anului 2024, cei din regiunea Moldovei se vor bucura de autostradă, cei care vin pe porțiunea formată dintre București, Ploiești, Buzău, Râmnicu Sărat, Focșani. Până la finalul anului ar trebui să fie gata această porțiune de circulație, aproximativ 200 de kilometri, totul prin fonduri PNRR și mai apoi să se continue traseul în 2025 până la  Iași, mai exact până la Pașcani.

De la sfârşitul anului viitor, românii vor putea face de la Bucureşti la  Iaşi aproximativ trei ore. Drumul de la București la  Iași poate fi parcurs în prezent în aproximativ şase ore, însă autoritățile susțin că de anul viitor, de la finalul anului 2025, ar trebui să parcurgem toată această distanță în doar trei ore.

O autostradă controversată va avea taxă de trecere

Cea mai controversată autostradă din România, autostrada Comarnic-Brașov, s-ar putea face în parteneriat public-privat, iar pe această autostradă va exista taxă de acces. Nemulțumiri au apărut și în ceea ce privește centura Gura Humorului. Aceasta este cea mai scumpă șosea din România. Cei 10 kilometri vor costa aproape cât autostrada de centură din nordul Bucureștiului.

Recent, a fost anunțat faptul că se va construi Autostrada Litoralului. Execuția Altenativei Techirghiol, denumită și Autostrada Litoralului va avea o lungime de 30,59 kilometri și va arunca în aer turismul din România. Scopul realizării acestui drum de mare viteză constă în construcția unei legături noi și rapide între Autostrada de Centură a Constanței #A4, din zona localității Cumpăna și comuna 23 August, la intersecția cu DN39B, scurtând astfel timpul de deplasare prin creșterea vitezei de călătorie.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a declarat că a fost trimisă la Agenția Națională pentru Achiziții Publice ANAP documentația de atribuire pentru proiectarea și execuția Altenativei Techirghiol, denumită și Autostrada Litoralului. Noua autostradă, cu o lungime de 30,59 kilometri, va oferi un imbold serios turismului din România.

Valoarea totală a proiectului este de 5,74 miliarde lei cu TVA, asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin cadrul Programului Transport. Durata contractului va fi de 48 luni, din care 12 luni pentru etapa de proiectare și 36 luni pentru etapa de execuție.

Adauga un comentariu