Prima pagină » National » Se va construi șoseaua cerută de toți șoferii din România! Iată cât valorează proiectul de infrastructură
Se va construi șoseaua cerută de toți șoferii din România! Iată cât valorează proiectul de infrastructură

Se va construi șoseaua cerută de toți șoferii din România! Iată cât valorează proiectul de infrastructură

16 mai 2024, 13:45,
BZI.ro, în National

Autoritățile au anunțat că se va construi șoseaua cerută de toți șoferii din România! Proiectul prevede și plantarea a 155 de hectare de perdele forestiere, dar și construirea a 57 de poduri, 6 noduri rutiere și 6 parcări. Iată cât valorează proiectul de infrastructură.

Se va construi șoseaua cerută de toți șoferii din România!

Va apărea un nou drum expres în România! Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a anunțat miercuri, 15 mai 2024, că s-a parcurs o nouă etapă importantă pentru proiectul drumului expres Focșani-Brăila.

Traseul drumului expres Focșani-Brăila are o lungime de 73,52 km. Printre elementele planificate pentru construcție pe acest nou drum expres se numără 57 de poduri/pasaje/structuri casetate, șase noduri rutiere și șase parcări.

Proiectul este evaluat la 5,5 miliarde de lei (fără TVA). El include și amenajarea a 155 de hectare de perdele forestiere pentru prevenirea înzăpezirii. Indicatorii tehnico-economici necesari pentru construcția drumului expres Focșani-Brăila urmează să fie avizați în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, urmând ca ulterior să fie aprobați prin Hotărâre de Guvern.

Cum se va schimba infrastructura rutieră

Mulți șoferi sunt dornici să afle cum se va schimba infrastructura rutieră în 2024. Conform declarațiilor secretarului de stat din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Ionel Scrioșteanu, România intenționează să aloce sume uriașe pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere în anul 2024. Investițiile depășesc 15 miliarde de lei. Mai multe șantiere pentru infrastructura rutieră au fost inaugurate, iar în prezent se lucrează la aproximativ 800 de kilometri de autostradă și drumuri expres.

,,Anul acesta alocarea bugetară este undeva la execuția anului trecut, dar ținta este să depășim 15 miliarde de lei investiți doar pe infrastructură rutieră, bineînțeles cu rectificări pozitive până la sfârșitul acestui an, așa cum s-a întâmplat în ultimii patru ani.,” susține Scrioșteanu.

Recent, a fost anunțat faptul că se va construi Autostrada Litoralului. Execuția Altenativei Techirghiol, denumită și Autostrada Litoralului va avea o lungime de 30,59 kilometri și va arunca în aer turismul din România. Scopul realizării acestui drum de mare viteză constă în construcția unei legături noi și rapide între Autostrada de Centură a Constanței #A4, din zona localității Cumpăna și comuna 23 August, la intersecția cu DN39B, scurtând astfel timpul de deplasare prin creșterea vitezei de călătorie. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a declarat că a fost trimisă la Agenția Națională pentru Achiziții Publice ANAP documentația de atribuire pentru proiectarea și execuția Altenativei Techirghiol, denumită și Autostrada Litoralului. Noua autostradă, cu o lungime de 30,59 kilometri, va oferi un imbold serios turismului din România.

România va beneficia de un nou viaduct impresionat. Proiectul viaductului are o importanță deosebită pentru șoferii din Constanța, oferind o rută mai rapidă către aeroportul Henri Coandă și nordul Capitalei. Ministrul Transporturilor a aprobat construcția unui viaduct spectaculos peste Lacul Cernica. Acest viaduct reprezintă o componentă crucială a Lotului 4 al Autostrăzii A0 București Nord, un proiect mult așteptat ce va îmbunătăți semnificativ infrastructura de transport în zonă.

Studiul de Mediu a fost finalizat de către Ministerul Transporturilor, iar autorizația de construcție pentru viaductul impresionant, care se va întinde pe o lungime de 1274 de metri, a fost emisă. Inițial estimat la 52 de milioane de lei, costul proiectului a fost revizuit semnificativ, ajungând acum la 220 de milioane de lei pentru Etapa a II-a. Costurile totale autorizate pentru proiect se ridică la 272 de milioane de lei, dintr-un contract total de 312 milioane de lei, iar durata lucrărilor este estimată la 18 luni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *