Alina Alexăndroaie, fondatoarea Magenta Events, florist și wedding planner a vorbit în cadrul #PodcastBZI despre cum a transformat darul de nuntă într-o afacere de succes.
Într-o perioadă în care conceptul de wedding planner abia prindea contur în România, invitata din cadrul acestui podcast a avut curajul să transforme pasiunea pentru frumos într-o carieră construită pas cu pas.
Iată cum a transformat darul de nuntă într-o afacere de succes
Invitata a vorbit despre începuturile sale în antreprenoriat și despre cât de important este să îți cunoști domeniul înainte de a porni o afacere.
„Nu aș fi deschis un business despre care nu aș fi știut absolut nimic din interior sau probabil m-aș fi angajat la cineva și aș fi stat ca să capăt experiență. Nu m-am aruncat într-un domeniu absolut necunoscut mie, știam cam de ce calități dispun la nivel interior, că am un capital financiar cu care am pornit. La vremea respectivă au fost cam 5.000 de euro, dar vorbim despre anul 2013”, a explicat Alina Alexăndroaie.
Ea a povestit cu sinceritate despre cum primii bani investiți în afacerea sa au venit din darul de nuntă, o decizie curajoasă, dar plină de semnificație personală.
„Admir persoanele norocoase, sunt persoane absolut norocoase cărora le este facil să aibă sume de bani relativ mari ca să își deschidă o afacere, dar nu a fost cazul meu. Banii pe care eu i-am avut pentru agenție au fost din darul de nuntă, realmente, capitalul financiar de acolo l-am folosit și îi mulțumesc soțului meu că a fost de acord, pentru că cele mai multe cupluri dau avans la un apartament sau se fixează într-o anumită direcție”, mai spune antreprenoarea.
Află din alt podcast și cât de important este să iubești ceea ce faci pentru a avea succes.
Ce dificultăți a întâmpinat la începutul carierei
Invitata a rememorat și perioada în care conceptul de wedding planner era abia la început în România, când adaptarea la o piață nepregătită a fost esențială pentru a merge mai departe.
„Eu am ales să creez o afacere cu gândul că voi activa foarte mult pe zona de wedding planner, însă era foarte devreme. În 2014-2015 conceptul de wedding planning era aproape inexistent, era total necunoscut și abia e de vreo 4 ani momentul pentru organizarea efectivă cap coadă a unei nunți, și nu mă refer la partea de decor, floristică. Piața nu a fost pregătită atunci și a trebuit să mă adaptez, să îmi dau seama că trebuie să rămân pe decor și floristică, dar eu nu eram florist”, a menționat Alina Alexăndroaie.
Ea a vorbit și despre latura creativă care a ajutat-o să își găsească locul în acest domeniu și să descopere pas cu pas ce o reprezintă cel mai mult.
„Am o fire artistică, creativă, altfel nu puteam, bun gust dintotdeauna l-am avut și am procedat astfel: m-am gândit să mă duc către o florărie experimentată, eu să vin cu partea de contractare evenimente și ei să vină cu partea de execuție elementelor de floristică propriu zisă sau să văd dacă nu cumva am eu un talent în direcția asta, dar nu erau cursuri de floristică acum 13 ani. Acum e la modă să mergi la cursuri și să predai cursuri”, mai spune antreprenoarea.
Pentru a afla toate informațiile referitoare la cum a transformat darul de nuntă într-o afacere de succes, accesează și vizionează podcastul integral AICI.