Titlurile zilei

Afacerile din Tudor Vladimirescu, distruse de șantierul Conest SA! Clienții sunt fugăriți de lucrările de reabilitare. Patronii se gândesc la faliment și zeci de angajați rămân pe drumuri – FOTO

Publicat: 03 sept. 2020
Afacerile din Tudor Vladimirescu, distruse de șantierul Conest SA. Patronii abia rezistă din cauza numărului mic de comenzi
Afacerile din Tudor Vladimirescu, distruse de șantierul Conest SA

Afacerile din Tudor Vladimirescu, distruse de șantierul Conest SA. Proprietarii de fast-food-uri se gândesc serios să se reorienteze. Șantierul Conest a blocat activitatea agenților economici, care sunt în pragul falimentului, iar zeci de angajați riscă să rămână pe drumuri. Șefii firmei de construcții promit că termină lucrările peste două luni

Afacerile din Tudor Vladimirescu, distruse de șantierul Conest SA. Pe lângă pandemia de COVID-19 și lipsa studenților, oamenii de afaceri din campus se confruntă și cu un șantier deschis de Primăria Iași pentru reabilitarea liniei de tramvai. Executantul lucrării este Conest SA, controlată de afaceristul Viorel Cozma, firmă ce a primit majoritatea contractelor bănoase ale municipalității. Însă, modul în care sunt executate lucrările este sancționat de proprietarii afacerilor de tip fast-food. Trecătorii evită zona tocmai pentru că este impracticabilă. Vânzătorii de la chioșcurile de alimentație publică nu au de ales decât să observe că numărul clienților scade în fiecare zi din cauza accesului.

Afacerile din Tudor Vladimirescu riscă să se închidă din cauza Conest SA

Reporterii BZI au obținut un comentariu din partea patronului de la Funky Burger, care a trasnsmis că trebuie să se reorienteze în afaceri. Punctul de lucru se află chiar lângă căminul T17, unde Conest SA a deschis șantierul la calea de rulare.

„Nu este nicio surpriză. Față de anul trecut, în aceeași perioadă, am scăzut cu 65 la sută. Este o problemă și cu acest șantier. Nu cred că voi schimba locația, dar trebuie să ne reorientăm. Pe zi eliberăm cam 24 de bonuri, 30-40 la sută sunt din livrări”, a declarat Mihai Agape, asociat la Alien Food SRL.

Anul trecut, societatea a înregistrat o cifră de afaceri de 126.333 lei, pierderi de 66.516 lei, datorii de 106.589 lei, cu un număr de 2 angajați.

Un alt proprietar de fast-food a investit tot ce avea, dar previziunile sunt sumbre

Proprietarul de la Food for Life se zbate cu 60 de comenzi pe zi, insuficiente pentru acoperirea costurilor. Și acesta este afectat de șantierul deschis de Conest SA.

„Eu am deschis de două luni, nu pot să fac o comparație cu anul trecut. Sper să fie mai bine, am investit tot ce am avut. Eu am pornit de la zero. Clienții practic se feresc. Vânzările le am la geam. De obicei, clientul cumpără și consumă pe stradă. Acum nu mai pot face asta. Este praf, muncitorii lucrează cu autogen. Ca să fiu la limita supraviețurii, fără să am nu știu ce profit, ar trebui să dau pe zi 100 de bonuri. Acum dau 60 de bonuri. Sper să se termine lucrările. Acum dou-trei săptămâni au mai accelerat lucrările. La Damasc (restaurantul din vecinătate -n.r.) au ținut lucrările în față timp de două săptămâni. Dacă îmi făceau asta mie, dădeam faliment cu siguranță”, a precizat Lucian Nicuriuc, unic asociat în firma VI Luck Team SRL.

Zeci de angajați riscă să rămână pe drumuri dacă micile afaceri din Tudor Vladimirescu vor da faliment din cauza șantierului Conest.

Reprezentanții Conest SA promit că vor termina lucrarea la finalul lunii noiembrie

Contactați telefonic, reprezentanții Conest SA au precizat că disconfortul cauzat de lucrări nu poate fi evitat.

„Vrem ca acest șantier să-l terminăm anticipat. În luna noiembrie ar fi gata. Noi ținem cont de tehnologie și nu de părerile societății, nu că acestea nu ar fi importante”, a spus George Irinel Tofan, director Conest SA.

Valoarea contractului este de 7,24 milioane euro, fără TVA. Contractul de finanțare cu Agenția pentru Dezvoltare Regională Nord – Est a fost semnat pe 14.09.2019. Asocierea de firme s-a angajat să execute lucrări de construcții și instalații aferente liniei de tramvai, intersecție Bucșinescu – bulevardul Tudor Vladimirescu – intersecție Calea Chișinăului (lungime: 2.444 metri – cale simplă de rulare), reabilitarea celor două peroane din stația Tudor Vladimirescu, reabilitarea podului Tudor Vladimirescu (suprafața: 1.196 metri pătrați) și construirea a două stații de tramvai.

Viorel Cozma este implicat într-un proces rușinos, după ce angajatul său a decedat din cauza unui accident de muncă

Pe data de 12.08.2019, Ioan Andriescu, în vârstă de 44 ani, a suferit un accident grav după ce a căzut de pe schelele montate de Conest SA în interiorul mănăstirii Frumoasa. În raport s-a arătat că era sub influența băuturilor alcoolice. La câteva zile a murit în spital, având un diagnostic grav: fractură de coloană cervicală. Accidentul a fost mușamalizat mai bine de un an. Atunci, inspectorii de la Inspectoratul Teritorial de Muncă au amendat societatea, prin administrator Irinel George Tofan. A fost aplicată o amendă de 15.000 de lei, pentru nerespectarea normelor de securitate în muncă. S-a constatat că schela nu avea toate elementele de protecție, fiind și unul din motivele pentru care s-a petrecut tragedia. Culmea, Viorel Cozma încearcă să arate că nu are vreo legătură cu incidentul. Recent, juriștii Conest SA au cerut magistraților de la Judecătoria Iași să anuleze procesul-verbal de contravenție întocmit de ITM. Următorul termen de judecată este programat pe data de 29.10.2020.





Comentarii
  • Bine punctat Guvid, + de asta cine mai dă faliment, patronul si criminalul de la restaurant Cornelius care a impuscat la pachet un porc cu tot cu îngrijitor? Si a primit 2 anisori cu suspendare…halal justitie

  • Sectorul de drum sus amintit trebuia sa fie reabilitat doar ca se lucreaza cu viteza melcului. Nu exista un caiet de sarcini ? Nu sunt niste termene de finalizare a lucrarilor? De cate ori am trecut prin zona in afara de un trafic infernal nu lucra nimeni. Era sa uit lucra Politia Locala evident depasiti de situatie incercau cu disperare sa fluidizeze traficul.Da oameni cu afaceri mai mari sau mai mici din zona afectata au perfecta dreptate. Si ei sunt platitori de taxe deci deci legitimi sa ceara urgentarea lucrarilor. Magar si nesimtit aici este executantul lucrarii

  • Conest sunt protejatii lui Chirica. Cine D-zeu sfantu’ vrei sa-i traga la raspundere ?
    Hai sa fim seriosi. Chirica patroneaza tot orasul asta. Crezi ca el nu stie care-i treaba din teren ?
    Ia vino tu cu alta firma inafara de Conest si baga-te la licitatii !! Ai ZERO sanse sa castigi o licitatie, chiar daca esti eligibil. Vila aia al lui Chirica primita de la Conest ne costa al naibii pe noi iesenii. Vorba aia, nimic nu este gratis in viata, nu ?

  • Dar cind le bubuiau afacerile si noi stateam in trafic era bine ? pandemia sta la baza si nu reabilitarea drumului.Trebuia s a fiti prevazatori si sa stringeti bani , dar voi i-ati cheltuit pe concedii de lux ,vile si masini bengoase….acum a-ti supt-o oroginal si pina in iarna cind se termina lucrarea asa va fi !

  • Pentru Anonim
    Ma bucur pentru tine ca tu ai stiut ca o sa vina pandemia … Stai cu banii la buzunar … Probabil ti-ai si facut deja vaccin … de prostie si invidie.

  • Oare credeti ca cei din primarie dau Conestului contractele pe banda rulanta fara a avea nici un beneficiu, eu nu cred.
    Chirica este scolit de Nichita cum se iau procentele din contractele primariei scoase la licitatie.
    Sa nu uitam ca in dosarele lui Nichita, Chirica a fost unul din cei ce ii ”aducea” spaga lui Nichita din licitatii, adica a fost unul din carausi.
    Deci cred ca este mult mai mult de a proteja si ajuta o firma locala cum este CONEST-ul, cred ca este mai mult decat atat.
    Multora din cei ce se inscriu la licitatii li se pune in vedere ”ca este interesat domnul X de aceasta licitati si vrea sa castige licitatia Conestul.
    Deci este mult mai mult de o simpla amicitie si ca actualul primar a lucrat la CONEST, cred ca DNA-ul ar trebui sa intre pe fir.

  • Fara exagerari, am vazut o asemenea lucrare facuta in Australia. In aproximativ 3 saptamani a fost gata toata, lucrat zi si noapte cu masinarii moderne si multi oameni. Fara exagerare zic ca in Japonia ar fi facut asta chiar mai repede decat stimabilii australieni. La noi nu se lucreaza repede sau calitativ, e un adevar… va rog sa nu cenzurati comentariul, reflecta realitatea din jur din tara aceasta!

  • Plimba Ursu cu 3 saptamani!!! Nu ai cum tehnic sa respecți timpii de uscare a betonului ca sa nu mai spunem ca e atâta șina de sudat, fixat, straturile de fono-absorbante, Supralărgirea podului, etc etc! Sa înlocuiești într-un an toata șina de tramvai dintr-un oras care nu a mai fost înlocuită de zeci de ani pentru unii se pare ca e un lucru insignifiant si asta e dureros! Astia cu shawormele lor sa nu mai rupă cucu, ca li se trage de la lipsa studenților, nu de la șina de tramvai!

  • Voi nu aveti noțiunea timpului si tehnica in ceea ce privește cu adevarat execuția unei lucrări complexe ca aceasta! Ce s-a facut in ultimii 3 ani in Iasi din punct de vedere a investițiilor publice in Iasi depășește cu mult orice imaginație! Va Invit eu pe toti in oricare oras din România sa vedeti diferențele! Fondurile europene a scos orașul la lumina din mizeria in care se afla, dar nu toti pot trece prin filtrul gândirii proprii a acestui lucru! Felicitari administrației publice ieșene! Chirica si-a respectat fisa postului si e de admirat, oricât l-ar blama unii!

Adauga un comentariu