Afaceristul Giani Canschi, cel care controlează din umbră firma Daroconstruct, vrea să semneze un contract de peste un milion de euro cu Primăria Ciohorăni
Administrația publică locală a lansat procedura de licitație pe platforma Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP), pe data de 9 septembrie 2025. La data-limită de depunere, adică 6 octombrie 2025, au fost depuse cinci oferte financiare.
Afaceristul Giani Canschi vrea să semneze un contract de peste un milion de euro cu Primăria Ciohorăni pentru modernizarea unui drum de 7,4 kilometri
Potrivit informațiilor publicate pe platforma Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP), contractul are ca obiect „Modernizarea drumurilor de interes agricol din comuna Ciohorăni, județul Iași”. Acesta este estimat la o valoare de 4.500.838 de lei, fără TVA, adică 5.446.013 lei, cu TVA inclus, aproximativ 1,070 milioane de euro, cu TVA. În cadrul procedurii a depus oferta asocierea Marvio SRL – lider, administrată de Viorel Gheorghiu, alături de firma controlată din umbră de Giani Canschi, Daroconstruct SRL, administrată în acte de Nicoleta Fedoreac. O altă firmă care a depus oferta financiară este DMA Work Joint Wenture SRL, administrată de Dumitru Alexandru Meiu. Cea de-a treia ofertă a fost trimisă de Simmar Trans SRL, administrată de Vasile Pușcașu. A patra ofertă a fost trimisă de Danlin XXL SRL, administrată de Dan Amurăriței, iar cea de-a cincea ofertă a fost depusă de Eky – Sam SRL, administrată de Radu Marian Samoilă. Menționăm că proiectul are în vedere modernizarea unui drum agricol de 7,4 kilometri.
„Obiectul principal al contractului: Activitatea centrală constă în modernizarea a 9 tronsoane de drumuri de exploatare agricolă, cu o lungime totală proiectată de 7.487 de metri. Drumurile vizate sunt următoarele: Nr. Crt. | Denumire drum | Lungime proiectată (m): 1. DE 1162/1 = 429,00; 2. DE 1162/3 = 391,00; 3. DE 970/36 = 416,00; 4. DE 970/38 = 727,00; 5. DE 896 = 1.194,00; 6. DE 858 = 1.297,00; 7. DE 845/122 = 804,00; 8. DE 845/81 = 164,00; 9. DE 829 = 2.065,00. Total = 7.487,00”, se arată în caietul de sarcini al procedurii de licitație.
Proiectul este finanțat prin Programul Național de Dezvoltare Rurală
În același sens, este important de precizat că proiectul privind modernizarea drumurilor agricole din comuna Ciohorăni, județul Iași, este finanțat prin Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR).
„Valoarea estimată este de 4.500.838,20 lei, fără TVA, conform devizului general al investiției și a bugetului proiectului, prin cumularea următoarelor capitole și subcapitole: Construcții și instalații – 4.491.847,29 lei (din care valoare eligibilă – 4.491.847,29 lei); Organizare de șantier – 8.990,91 lei (din care valoare eligibilă – 8.990,91 lei) – prețurile sunt exprimate în lei, fără TVA. Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări înainte de data-limită de depunere a ofertelor: 12 zile. Autoritatea contractantă va răspunde solicitărilor de clarificări înainte cu 6 zile de data-limită de depunere a ofertelor. Valoarea estimată a contractului ce urmează a fi atribuit nu cuprinde suma aferentă cheltuielilor diverse și neprevăzute precizată în bugetul proiectului (devizul general), acestea putând fi accesate, după caz, în funcție de necesități, prin modificarea contractului în condițiile prevăzute la art. 221 din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice. Nu există limitări între capitole sau subcapitole de cheltuieli, ofertanții având dreptul, cât și obligația, de a prevedea toate costurile rezultate din listele de cantități și din oferta sa”, mai este specificat în documentele de pe SEAP.
Afaceristul Giani Canschi, cel care controlează din umbră firma Daroconstruct, vrea să semneze un contract de peste un milion de euro cu Primăria Ciohorăni.
O nenorocire această firmă daroconstruct, lucrări făcute în bătaie de joc, străzi distruse…lucrările de canalizare de la Horpaz au lăsat în urmă străzile praf, asfaltul turnat s-a surpat, canalele s-au înclinat, plin de șanțuri și gropi…
Este o lucrare mica dar se aduna ceva. La lucrari de drumuri se dau cele mai mari tunuri. Se toarna straturi mai subtiri decat in proiect. Se inlocuiesc materialele mai scumpe cu altele mai ieftine. Piatra concasata se inlocuieste cu pietris de rau la 1/2 din pret. Toate verificarile ies bine cu sprijinul dirigintilor de santier, laboratoarelor si al ISC.