WoW!

Alexandru Vlad Ciurea și cele 10 porunci pentru o viață sănătoasă

Publicat: 09 nov. 2020
neurochirurg Alexandru Vlad Ciurea care recomanda 10 porunci pentru o viata sanatoasa
Știai că... cel mai bun somn este cel din intervalul 22.00-24.00?

Reputatul neurochirurg Alexandru Vlad Ciurea ne prezintă cele 10 porunci pentru o viaţă sănătoasă. „Decalogul” acesta este pentru zile sănătoase şi o stare de bine ani la rând. Este nevoie, printre altele, de mişcare, alimentaţie sănătoasă şi odihnă.

Alexandru Vlad Ciurea este un binecunoscut neurochirurg din România, implicat în peste 20 de proiecte de cercetare naţionale şi internaţionale. Conform spuselor acestuia, „arma anti-covid este imunitatea bazată pe gândire pozitivă„. Haideţi să vedem care sunt cele 10 porunci pentru o viaţă sănătoasă, recomandate de Alexandru Vlad Ciurea.

Prima „poruncă”: Cine se trezeşte de dimineaţă, sănătos ajunge

Conform prof. dr. Alexandru Ciurea, e bine să ne trezim cât mai de dimineaţă. Dacă te ridici la 9 sau 10 din pat, te simţi obosit. În schimb, dacă procedezi pentru bunicii odinioară, e mult mai bine. Ei se băgau la somn o dată cu găinile şi se trezeau la cântatul cocoşului.

A doua „poruncă”: Aerul curat, sănătate pentru creier

Unul din primele lucruri care trebuie făcute dimineaţă este să aeriseşti încăperea în care ai dormit şi să ieşi afară, la aer curat. Pentru a începe ziua cu dreptul, trebuie să-ţi oxigenezi creierul cât mai bine. În al doilea rând, e bine să eviţi în primele minute să mănânci.

A treia „poruncă”: Te mişti, deci exişti

După ce închizi ferestrele şi camera e aerisita, fă un pic e mişcare. Pune în mişcare circulaţia şi inimă. Exact cum ar spune un japonez, te mişti, deci exişti.

A patra „poruncă”: Ziua bună se cunoaşte după duşul de dimineaţă

Ai făcut mişcare? Urmează duşul de dimineaţă. Te revigorează şi simţi că prinzi şi mai multă putere. Toaleta şi duşul sunt resimţite ca fiind două acţiuni prin care eliminăm elementele toxice din noi.

A cincea „poruncă”: Micul dejun, luat în linişte

După dus şi toaleta se recomanda luăm micul dejun. În linişte, fără telefoane, televizor şi agitaţie.

A şasea „poruncă”: Sănătatea din ceaşcă

La fel ca şi micul dejun, cafeaua sau ceaiul de dimineaţă se bea în linişte. Atunci îţi aduni gândurile şi faci planuri pentru ziua ce tocmai începe.

A şaptea „poruncă”: Zâmbet pentru o sănătate mai bună

Zâmbeşte ori de câte ori ai ocazia. Zâmbetul şi râsul sunt de mare ajutor pentru psihic şi pun în mişcare şi muşchii feţei. Astfel îţi descreţeşti fruntea şi nu te mai gândeşti la grijile cotidiene.

A opta „poruncă”: Alimentele uşoare, ideale pentru masa de prânz

La prânz e bine să servim o masă uşoară, nu copioasă. În caz contrar, vei simţi că nu mai ai energie şi că trebuie neapărat să dormi măcar o oră.

A nouă „poruncă”: Masa de seară, cât mai uşoară

Masa de seară, adică cina, trebuie să fie şi mai uşoară decât cea de prânz. Aşadar, evita produsele procesate, carnea, grăsimea. Soliciţi şi inima, şi pancreasul, şi tubul digestiv. O salată este numai bun. Mai mult, e bine să nu bei alcool seara.

A zecea „poruncă”: Somnul dulce mult aduce

Cel mai bine e să te bagi în pat la 10 seara. Conform unor analize amănunţite, cel mai bun şi odihnitor somn este între 10 şi 12 noaptea. Încearcă să adormi fără televizor sau telefon. Respectând aceste două reguli, faci o curăţare a creierului. Se spune că partea superioară a creierului doarme, organismul se odihneşte, iar a doua zi avem puterea de a o lua de la capăt.

Iată, așadar, cele 10 porunci pentru o viață sănătoasă, recomandate de neurochirurgul Alexandru Vlad Ciurea.





Adauga un comentariu