Culinar

Alimente care pot scădea tensiunea arterială

Publicat: 13 feb. 2020

Tensiunea arterială crescută este o problemă frecventă în rândul românilor, afectând din ce în ce mai mulți oameni, de la vârste cât mai fragede. O componentă importantă pentru a ține în frâu tensiunea sanguină este alimentația. Contează foarte mult ce mănânc pentru ca sistemul circulator să funcționeze în condiții optime.

Tratarea este întotdeauna dificilă. Medicii prescriu, în general, o listă lungă de medicamente, inclusiv diuretice, beta-blocante, blocante ale canalelor de calciu, deși acestea nu produc întotdeauna rezultatele dorite și pot produce efecte adverse debilitante.

Măsurile dietetice recomandate:

  • reducerea sării în alimentaţie la maxim 6 g/zi(adică 2,5 g sodiu), practic realizându-se prin următoarele reguli :
  • nu adăugaţi sare la gătitul alimentelor (atenţie la produsele tip Delikat care conţin foarte multă sare)
  • nu puneţi sare la masă în timp de mâncaţi
  • evitaţi alimentele cu conţinut crescut de sare (sodiu – atenţie la conservanţi)
  • nu folosiţi substituienti de sare decât cu avizul medicului
  • evitaţi deshidratarea : beţi suficiente lichide, aproximativ 2 litri / zi
  • reducerea consumul de alcool sub 30 g etanol / zi (echivalent cu 500 ml bere, 250 ml vin, 60 ml tărie), dar nu zilnic, are efect benefic asupra valorilor tensionale şi asupra progresiei aterosclerozei. Abstinenţa completă este mai puţin benefica, iar abuzul de alcool duce la creşterea marcată a dezvoltării aterosclerozei
  • reducerea consumul de grăsimi animale.

Alimente care pot scădea tensiunea arterială

Iată cinci alimente care au fost demonstrate în studii pentru a avea un efect benefic asupra scăderii tensiunii arteriale.

1. Extract de semințe de struguri

Rezultatele unui studiu efectuat pe 32 de subiecți pre-hipertensivi a arătat că un extract brevetat de semințe de struguri poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale sistolice și diastolice după doar opt săptămâni. Într-un alt studiu, 36 de subiecți pre-hipertensivi adulți au primit fie o băutură cu un extract de placebo fie una de semințe de struguri.

Participanții care au consumat extractul de semințe de struguri au prezentat reduceri semnificative ale tensiunii arteriale comparativ cu cei care au consumat placebo.

2. Nuci

Un studiu a arătat că 56 g de nuci pe zi au redus presiunea arterială sistolică și nu au dus la creșterea în greutate. Într-un alt studiu, 28 de subiecți cu colesterol ridicat au prezentat scăderi ale tensiunii arteriale sistolice după o singură porție de fistic pe zi.

3. Suc de sfeclă roșie

Sucul de sfeclă de zahăr conține azotat de dietă, care poate ajuta la relaxarea pereților vaselor de sânge și la îmbunătățirea fluxului sanguin. Un studiu a arătat că o ceașcă de suc de sfeclă roșie pe zi poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale sistolice și diastolice.

Alimente care pot scădea tensiunea arterială

4. Stafide

În timpul unui studiu de 12 săptămâni, cercetătorii au dat unui număr de 46 de subiecți pre-hipertensivi stafide sau alte gustări egale în valoare calorică de trei ori pe zi. În săptămânile patru, opt și doisprezece, subiecții care au mâncat stafide au prezentat o presiune arterială sistolică semnificativ redusă.

5. Seminţe de în

Un studiu a examinat efectele semințelor de în legat de tensiunea arterială sistolică și diastolică la subiecții cu artere înguste (boală arterială periferică). După șase luni de 30g de semințe de în măcinate pe zi, atât presiunea arterială sistolică cât și cea diastolică au fost mai mici.



loading...

Adauga un comentariu