Diete si regimuri

Alimente care stimulează sistemul imunitar

Publicat: 24 sept. 2020
sistemul imunitar
Deși nu distrug bacteriile sau virușii, unele alimente ne stimulează sistemul imunitar.

Deși nu distrug bacteriile sau virușii, unele alimente ne stimulează sistemul imunitar. Mai puțin bolnavi și mai puțin obosiți, vom rezista mai bine stresului. Aflați ce să mâncați pentru a vă umple de vitamine, cupru, fier, seleniu și zinc.

Sănătatea fizică și mentală este direct legată de alimente. Cu cât stilul alimentar este mai echilibrat, cu atât forma și moralul vor fi mai ridicate. Vă spunem unde găsiți vitaminele și oligoelementele esențiale pentru a vă întări sistemul imunitar.

Vitamina A

Vitamina A stimulează proliferarea celulelor albe din sânge și producerea de anticorpi. Astfel, lipsa vitaminei A reduce răspunsul imun la anumite virusuri, inclusiv cel al rujeolei, și la anumite bacterii, inclusiv cel al tetanosului. În plus, este esențial pentru menținerea funcției de barieră a mucoasei intestinale.

Nevoile noastre: 600 micrograme pe zi pentru o femeie, 800 pentru un bărbat.

Vitamina C

Printre proprietățile anti-oboseală ale vitaminei C dietetice se numără capacitatea sa de a promova absorbția fierului din legume. Antioxidanta, protejează celulele albe din sânge de oxidare și le crește mobilitatea. De asemenea, stimulează producerea de interferon, o moleculă produsă de celulele sistemului imunitar pentru a distruge microbii.

Nevoile noastre: 110 mg pe zi.

Vitamina D

Pe lângă promovarea mineralizării osoase, vitamina D are funcții multiple. Imaginați-vă, odată atașat la receptorul său de pe suprafața celulelor noastre, reglează expresia a peste 900 de gene! La nivel imunitar, joacă un rol important în dezvoltarea anumitor celule albe din sânge, limfocitele T. De asemenea, poate regla răspunsurile inflamatorii și imune.

Nevoile noastre: 5 µg pe zi din alimente, deoarece vitamina D este produsă în principal de piele sub acțiunea razelor UV.

Cuprul

Folosim cupru pentru a combate germenii. Acest metal ar fi necesar pentru ca celulele „gunoiului” sistemului imunitar, macrofagele, să absoarbă și să digere microorganismele patogene. În exces, poate deveni toxic.

Nevoile noastre: 1,5 mg pe zi pentru o femeie, 2 mg pentru un bărbat.

Fierul

Lipsa fierului duce la oboseală, paloare severă, dureri de cap, dificultăți de respirație, crampe și chiar nervozitate. Un test de sânge care măsoară feritina (o proteină care stochează fierul) este de obicei prescris pentru a diagnostica anemia. În acest caz, sistemul imunitar este mai puțin eficient.

Nevoile noastre: 16 mg pe zi pentru o femeie (9 după 65 de ani), 9 mg pentru un bărbat.

Seleniu

Seleniul este bine cunoscut pentru proprietățile sale antioxidante. De asemenea, intervine la nivel imunitar prin menținerea „treaz” a unui grup de celule albe din sânge (limfocite T). Legat de anumite proteine, acesta joacă un rol crucial în sinteza hormonilor tiroidieni.

Zinc

Zincul este un oligoelement care ne ajută să rezistăm infecțiilor. Este esențial ca celulele imune să producă molecule antimicrobiene. De asemenea, protejează membranele celulelor noastre de radicalii liberi.

Nevoile noastre: 10 mg pe zi pentru o femeie, 12 pentru un bărbat.





Adauga un comentariu