Economic Local

Antreprenoarea Gica Neamțu vrea să investească 500.000 de euro în utilaje performante care să tripleze producția de dulceață și zacuscă! Afacerea de succes a ieșencei este estimată la aproape un milion de lei

Publicat: 16 oct. 2021
Gica Neamțu, antreprenoare din Iași, și utilaje de procesare a fructelor și legumelor
Gica Neamțu, producătoarea din Iași care a pus pe picioare o afacere de succes în urmă cu 7 ani, vrea să tripleze capacitatea de producție a dulcețurilor, a sosurilor și a zacuștei

Gica Neamțu, producătoarea din Iași care a pus pe picioare o afacere de succes în urmă cu 7 ani, vrea să tripleze capacitatea de producție a dulcețurilor, a sosurilor și a zacuștei. Antreprenoarea vrea să investească fonduri europene în valoare de 500.000 de euro în utilaje performante și în promovarea produselor

Gica Neamțu, fondatoarea „Pofta Focului”, afacere de succes cu produse tradiționale, vrea să treacă la următorul nivel de dezvoltare a brandului de Iași și vrea să tripleze producția, începând de anul viitor. Antreprenoarea vrea să acceseze fonduri europene în valoare de 500.000 de euro, cu care să achiziționeze echipamente de procesare.

„Măsura 16.4 vine în ajutorul fermierilor, a producătorilor și pentru că are submăsuri foarte multe, te găsești undeva, acolo, pe o submăsură unde să poți fi eligibil. Acum suntem pe ultima sută de metri. Ar fi trebuit acum două săptămâni să depunem, dar ne suprapunem cu campania de toamnă de procesare a legumelor și atunci ne este puțin mai greu. Eu sper săptămâna viitoare să le avem în formula finală aceste caiete de sarcini, să le putem depune. Unul dintre ele este în valoare de 250.000 de euro și este pe pomicultură, unde încercăm să împărțim banii pe echipamente, extrem de performante, pentru procesarea fructelor și diferența pentru marketing, pentru cât mai multă vizibilitate, pe o perioadă de 3 ani. Celălalt proiect este similar, dar ne mutăm de pe fructe, pe legume”, susține Gica Neamțu.

Gica Neamțu, producător din Iași: „Vom face produse la fel de calitative, fără E-uri, aditivi și conservanți”

Antreprenoarea spune că vrea să crească producția pentru că cererea din partea consumatorilor este mare.

„Noi nu avem probleme cu forța de muncă, dar pentru că vrem să triplăm capacitatea de producție, este nevoie de utilaje performante pe care am fi putut să le luăm cu banii noștri, dar am zis că dacă tot se dau fonduri europene, să le și accesăm. Chiar dacă vom mări capacitatea de producție, asta nu înseamnă ca nu vom face produse la fel de calitative, fără E-uri, aditivi și conservanți. E cumva nefiresc să spui că din ceaunul de altă dată va veni nu știu ce navă spațială care va face zacuscă și dulceață ca pe vremea bunicii. Rețetele vor rămâne însă la fel, fără să aibă tabloul lui Mendeleev, produsele vor fi la fel ca până acum”, mai spune Gica Neamțu.

Antreprenoarea din Iași și-a vândut casa și terenul pentru a putea înființa afacerea cu dulceață și zacuscă.

Antreprenoarea din Iași va lansa patru sortimente de salate, solicitate de consumatorii fideli

Antreprenoarea mai spune că vor fi scoase pe piață noi produse.

„În maximum două săptămâni vom ieși pe piață cu patru noi sortimente de salate mixte, la cererea consumatorilor, salate care în urmă cu câțiva ani erau în portofoliu, dar din lipsă de timp nu reușeam să le producem și care nu sunt în România la momentul actual, realizate după rețete proprii. Salatele sunt un mix de morcov, conopidă, țelină și toată lumea care le-a degustat a fost încântată. Avem și o salată bucovineană, cu gogoșari, ghebe, am făcut o probă și la salata de pătlăgele verzi. A patra salată este cea din ardei gogoșari. Acum lucrăm cu magazine partenere din toată țara, iar obiceiurile culinare sunt diferite de la regiune la regiune. În Ardeal, de exemplu, se consumă murături, în alte zone, sosul la flacără și salata de sfeclă sunt foarte căutate”, mai spune Gica Neamțu.

Încasările pentru”Pofta Focului”, în anul 2020, au fost de 65.000 de euro

Antreprenoarea din Iași care a fost nominalizată în „Top 100 de Femei de succes din România” spune că pregătește pachetele pentru angajații din corporații ce primesc prime de Crăciun.

„Avem deja solicitări din partea colaboratorilor din corporații care vor pachetele pentru Crăciun, pentru angajați. Pentru piața externă avem cerere, atât din partea consumatorilor români, care locuiesc acolo, cât și din partea străinilor care vor să guste mai ales zacusca. Aș putea spune că acest produs este un brand de Iași pentru că străinii sunt foarte dornici să o încerce. Am reușit să vindem 700 de borcane de cireșe albe, către eMAG, care ne-au căutat și au vrut toată cantitatea. Dulceața de nuci verzi s-a dat imediat, nu mai avem niciun borcan”, mai spune Gica Neamțu.





Adauga un comentariu