ApaVital renunță la factura clasică și optează pe transmiterea documentelor în format electronic. Anual, compania cheltuie 250 de mii de euro pentru serviciile de corespondență
ApaVital demarează o campanie de informare și de conștientizare a utilizatorilor pentru a face trecerea la formatul electronic în ceea ce privește facturile. În continuare, numărul celor care primesc documentele pe hârtie rămâne destul de mare, însă lucrurile se mișcă în direcția bună. În cadrul companiei, sistemul a fost implementat cu succes.
ApaVital renunță la facturile clasice
Lunar sunt trimise 65 de mii de documente către clienți, din care doar 21 de mii sunt electronice. Numărul a crescut în ultimii ani, însă nu a reușit să treacă de pragul de 50 la sută.
„ApaVital desfășoară, de mai mulți ani, campanii de informare și de conștientizare a utilizatorilor, pentru renunțarea la factura în format de hârtie. Grație acestor eforturi, tendința din ultimii ani a fost de creștere constantă a solicitărilor de emitere a facturii în format electronic, în detrimentul facturilor în format de hârtie. Din numărul total de 65.000 de documente transmise lunar către clienții ApaVital – respectiv facturi, notificări, răspunsuri la solicitări și petiții – 33 la sută au fost transmise în format electronic”, a transmis Răzvan Manolache, șeful Serviciului de Marketing și Relații cu Publicul al ApaVital.
Totuși, costurile pentru serviciile de corespondență încă rămân ridicate. În cazul în care mai mulți clienți ar face trecerea la factura electronică, atunci s-ar face economisiri sesizabile.
„ApaVital cheltuiește anual circa 1,25 milioane de lei pentru serviciile de corespondență, valoare ce include atât serviciile poștale de transmitere a corespondenței, cât și serviciile de tipărire, listare, împlicuire și de predare a facturilor către firma care furnizează serviciile poștale”, a mai adăugat reprezentantul companiei.
Sistemul a fost implementat și în cadrul companiei
Compania încearcă acum să determine clienții să renunțe la factura clasică pe hârtie. Totuși, trebuie să se gândească că, în zona rurală, multă lume încă nu este familiarizată cu tehnologia, astfel că pot apărea diferite situații.
„ApaVital a fost și rămâne preocupată de implementarea de politicii verzi, sustenabile, care să contribuie la reducerea impactului activităților noastre asupra ecosistemelor, să conserve și să contribuie la protejarea mediului înconjurător. Obiectivele noastre viitoare includ continuarea promovării facturilor electronice și de accesare a datelor de facturare prin intermediul conturilor client electronice, în vederea creșterii numărului de clienți care optează pentru aceste opțiuni, reducerea cheltuielilor legate de distribuirea corespondenței, reducerea cheltuielilor cu utilizarea hârtiei și a consumabilelor pentru imprimare”, mai spune purtătorul de cuvânt.
În cadrul companiei, documentele sunt distribuite exclusiv electronic, renunțând la formatul pe hârtie.
„Exemplificăm și prin faptul că, de la mijlocul acestui an, ApaVital a implementat un sistem de management al documentelor, acestea circulând exclusiv electronic între compartimentele societății”, a încheiat Răzvan Manolache.
ApaVital renunță la factura clasică în detrimentul celei electronice pentru a face economii. Deși unii au trecut la noua metodă, majoritatea utilizatorilor primesc documentele pe hârtie.