International

Semafoarele noi le dau bătăi de cap șoferilor! Iată unde au apărut noile instalații

Publicat: 22 mart. 2024
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Semafoarele noi le dau bătăi de cap șoferilor Iată unde au apărut noile instalații
Sarcina principală a acestui semafor special este de a arăta pietonilor timpul rămas până când pot traversa în siguranță strada.

Semafoarele noi le dau bătăi de cap șoferilor! Germania a marcat apariția primelor semafoare cu numărătoare inversă, care utilizează linii pentru a număra invers, în locul numerelor convenționale. Această inovație are o semnificație majoră atât pentru șoferi, care pot anticipa momentul când semaforul se va schimba, cât și pentru pietoni, care vor avea un indiciu vizual clar cu privire la timpul rămas pentru traversarea străzii. Iată unde au apărut noile instalații.

Semafoarele noi le dau bătăi de cap șoferilor!

În Germania, au apărut recent primele semafoare cu linii albe și cu numărătoare inversă. Sarcina principală a acestui semafor special este de a arăta pietonilor timpul rămas până când pot traversa în siguranță strada.

Dacă semnalul pentru pietoni este verde și strada poate fi traversată în siguranță, numărătoarea inversă nu va fi afișată. Pietonii pot traversa strada.

De îndată ce semnalul verde pentru pietoni trece la roșu, începe numărătoarea inversă. Acest lucru semnalează pietonilor că pot traversa în siguranță strada în timpul rămas.

Cum funcționează semaforul cu linii albe

Afișajul de numărătoare inversă constă de obicei dintr-o serie de linii albe care arată timpul rămas. Pietonii pot folosi acest afișaj pentru a estima cât timp le mai rămâne pentru a traversa strada. Când numărătoarea inversă a expirat, semaforul pentru pietoni devine roșu, indicând că nu mai este sigur de traversat strada. Cu toate acestea, semafoarele cu numărătoare inversă sunt controversate. Experimentele cu semaforul au fost făcute deja la Berlin. Rezultatele au arătat că acestea nu au îmbunătățit semnificativ sentimentul de siguranță al pietonilor.

O altă schimbare care îi vizează de această dată pe pietonii din România este aceea că pietonii agresivi riscă amenzi drastice, iar în unele cazuri pot face închisoare. Pietonii care lovesc mașinile sau alte vehicule cu piciorul, palma sau cu orice alt obiect, pot fi acuzați de distrugere. Tot la distrugere se pot încadra și cei care vandalizează un vehicul parcat neregulamentar. Codul Rutier actualizat prevede că toți pietonii sunt obligați să se asigure atunci când traversează pe la trecerea de pietoni.

„Traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate şi semnalizate corespunzător, iar în lipsa acestora, în localităţi, pe la colţul străzii, numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei şi pentru ceilalţi participanţi la trafic.”, se arată în Art. 72 (3) din OUG nr. 195/2002. Chiar dacă șoferii sunt obligați să acorde prioritate celor care traversează pe trecerea de pietonii, la rândul lor cei care urmează să treacă strada sunt obligați să se asigure.

Pietonii surprinşi şi accidentaţi ca urmare a traversării prin locuri nepermise, la culoarea roşie a semaforului destinat acestora, sau a nerespectării altor obligaţii stabilite de normele rutiere poartă întreaga răspundere a accidentării lor, în condiţiile în care conducătorul vehiculului respectiv a respectat prevederile legale privind circulaţia prin acel sector.”, se stabilește prin Art. 72 (4) din legea circulației.

Pe lângă aceste modificări din Codul Rutier, o altă schimbare îi vizează pe șoferi în anul 2024. Sistemul pentru taxele de drum se va modifica de la 1 ianuarie 2026. Vechea rovinietă se va aplica numai vehiculelor ușoare, de până la 3,5 tone, iar șoferii vor fi nevoiți să plătească mai mult.

Adauga un comentariu