Prima pagină » National » Atenție, șoferi! O nouă taxă pe un drum montan din România
Atenție, șoferi! O nouă taxă pe un drum montan din România

Atenție, șoferi! O nouă taxă pe un drum montan din România

06 mai 2024, 13:15,
în National

Atenție, șoferi! Drumul montan care străbate Cheile Sohodolului a fost modernizat, însă pentru a avea acces la drumul spectaculos, conducătorii auto vor avea de plătit. S-a anunțat o nouă taxă pe un drum montan din România.

Atenție, șoferi!

Drumul montan care atrage tot maj mulți turiști se află pe raza localității Runcu. Este vorba despre drumul care străbate Cheile Sohodolului. O porțiune a fost deja asfaltată, însă autoritățile locale continuă să investească în zonă. Astfel, lucrările de modernizare se vor încheia abia la finalul acestui an.

„Se fac lucrări de modernizare pe o lungime de 5,5 kilometri. Lucrările de modernizare se vor încheia la sfârșitul acestui an. Cu siguranță va crește numărul turiștilor care vor ajunge în localitatea noastră. Anual, pe acest drum intrau aproximativ 5.000 de mașini.“, a declarat Adi Câmpeanu, primar al comunei Runcu.

Investiția este realizată de Consiliul Județean Gorj. Odată cu finalizarea lucrărilor, numărul de de turiști va crește spectaculos, spun reprezentanții administrației locale.

Taxă pentru accesul la drumul montan

După încheierea lucrărilor de modernizare, șoferii vor achita o taxă de 10 lei pentru a avea acces pe drumul montan. Suma este încasată de Obștea Runcu, având în vedere că porțiunea de drumul traversează proprietatea acesteia. Accesul pe această șosea montană de face prin Drumul Național 67D, care leagă municipiul Târgu Jiu de orașul Baia de Aramă. Rezervația naturală, întinsă pe o suprafață de 350 hectare, a fost declarată arie protejată prin Legea Nr. 5 din 6 martie 2000. Totodată, Valea Sohodolului este o importantă rezervație floristică. În această zonă cresc diferite specii de plante, unele dintre acestea fiind extrem de rare.

Taxă de trecere va avea și Autostrada Comarnic-Brașov. Cea mai controversată autostradă din România s-ar putea face în parteneriat public-privat, iar pe această autostradă va exista taxă de acces. Această autostradă, așteptată de 30 de ani, nu a fost inclusă în finanțarea prin fonduri europene pentru că s-a atins plafonul maxim de finanțare. Probleme sunt și cu tronsonul de autostradă de la Bistrița la Vatra Dornei. Lucrările de execuție a autostrăzii și a drumurilor de legătură implică și lucrări de defrișare pe o suprafață de aproximativ 247,31 ha de pădure în zonele de intravilan și extravilan.

Pe traseul autostrăzii Bistrița – Vatra Dornei și a drumurilor de legătură, valoarea invesțiilor propuse în proiect este estimată la suma de aproximativ 2,8 mi­liarde de euro. Durata de execuție este estimată la circa 4 ani. În momentul actual, se prefigurează că traseul autostrăzii – când va fi scoasă la licitație proiectarea și execuția – va fi împărțit în loturi, astfel, pentru loturile cu lucrări mai puțin complexe, durata de proiectare poate fi mai scurtă, autorizațiile de construcție (AC) se pot emite mai repede, iar execuția poate începe decalat.

Și Autostrada Moldovei este un ,,vis” greu de îndeplinit. Lucrările nu vor fi gata la timp, deși Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu estimează că anul acesta vor fi finalizate șase sau chiar șapte din cele 13 loturi din Autostrada Moldovei A7 aflate în execuție. Estimarea vine în urma unor discuții cu constructorii de autostrăzi. Rămâne de văzut dacă lucrările pentru Autostrada Moldovei vor fi finalizate la termen, deși tronsoanele care ar trebui să fie gata în anul 2024 au deja întârzieri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`