National

Au început lucrările la ,,Autostrada Urșilor.” Când ar trebui să fie gata

Publicat: 27 mai 2024
_____ Vizualizări 2 Comentarii
Au început lucrările la Autostrada Urșilor. Când ar trebui să fie gata
Proiectul este finanțat în mare parte din PNRR și ar trebui să fie gata până la sfârșitul lui 2026.

Au început lucrările la ,,Autostrada Urșilor.” Este vorba de segmentul lipsă din Autostrada Lugoj-Deva, o bucată de 10 kilometri. Proiectul prevede construirea a două tuneluri prin munți pentru protejarea urșilor. Iată când ar trebui să fie gata.

Au început lucrările la ,,Autostrada Urșilor”

Segmentul din Autostrada Lugoj-Deva, care măsoară aproximativ 10 kilometri, este realizat în cea mai mare parte cu finanțare din PNRR și ar trebui să fie finalizat în următorii doi ani. După ani de întârzieri și termene amânate, au ajuns și primele utilaje pe șantierul dintre localitățile Marginea și Holdea, singura poțiune de drum lipsă de pe Autostrada Lugoj-Deva. Lucrările, întrerupte în 2017, au fost reluate abia acum. Proiectul este finanțat în mare parte din PNRR și ar trebui să fie gata până la sfârșitul lui 2026.Contractul se ridică la 1,82 de miliarde de lei, fără TVA. Cele două tuneluri care vor fi forate prin munte au fost cerute de autoritățile de mediu încă din 2013, astfel încât să protejeze fauna. Primul va avea 900 de metri, iar al doilea peste 1.900 de metri. Constructorul a primit deocamdată autorizație doar pentru porțiunea de drum până la tuneluri.

„Se lucrează până să se ajungă la dealuri. Atunci se va putea ajunge și la acele tunele. Nu sunt tunele extraordinar de lungi, cam doi kilometri, care se pot face cu acele aparate destul de repede. Documentația este depusă. Ei pot lucra în momentul ăsta pe tronsonul până în tuneluri, probabil în vreo două, trei săptămâni, vor primii și toate avizele și pentru tuneluri.”, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

Se construiește și Autostrada Litoralului

Recent, a fost anunțat faptul că au început lucrările și la Autostrada Litoralului. Execuția Altenativei Techirghiol, denumită și Autostrada Litoralului va avea o lungime de 30,59 kilometri și va arunca în aer turismul din România. Scopul realizării acestui drum de mare viteză constă în construcția unei legături noi și rapide între Autostrada de Centură a Constanței #A4, din zona localității Cumpăna și comuna 23 August, la intersecția cu DN39B, scurtând astfel timpul de deplasare prin creșterea vitezei de călătorie. Valoarea totală a proiectului este de 5,74 miliarde lei cu TVA, asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin cadrul Programului Transport. Durata contractului va fi de 48 luni, din care 12 luni pentru etapa de proiectare și 36 luni pentru etapa de execuție.

De asemenea, au început lucrările pe autostrada care va traversa Carpații. Autostrada A1 Sibiu-Pitești este cea mai complexă și mai grea autostradă din România, asta pentru că va străpunge munții. Lucrarea are 31,33 kilometri și costă 4,25 miliarde de lei. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a publicat noi imagini de pe autostrada Sibiu-Pitești, prima autostradă din România care va străpunge Carpații. Cea mai controversată autostradă din România, autostrada Comarnic-Brașov, s-ar putea face în parteneriat public-privat, iar pe această autostradă va exista taxă de acces.

Nemulțumiri au apărut și în ceea ce privește centura Gura Humorului. Aceasta este cea mai scumpă șosea din România. Cei 10 kilometri vor costa aproape cât autostrada de centură din nordul Bucureștiului. Conform declarațiilor secretarului de stat din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Ionel Scrioșteanu, România intenționează să aloce sume uriașe pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere în anul 2024. Investițiile depășesc 15 miliarde de lei.

Comentarii
  • Iau-zi și la urși ăștia au așteptat să vină tovarășul lui ciordacu să le facă autostradă –rușine să vă fie urșilor–că hapelați la gogowernerul meuuuu să v facă hautostradă–-ha ha ha ghinion

Adauga un comentariu