Se construiește Autostrada Litoralului. Execuția Altenativei Techirghiol, denumită și Autostrada Litoralului va avea o lungime de 30,59 kilometri și va arunca în aer turismul din România.
Se construiește Autostrada Litoralului
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a declarat că a fost trimisă la Agenția Națională pentru Achiziții Publice ANAP documentația de atribuire pentru proiectarea și execuția Altenativei Techirghiol, denumită și Autostrada Litoralului. Noua autostradă, cu o lungime de 30,59 kilometri, va oferi un imbold serios turismului din România.
,,O nouă autostradă în licitație – Autostrada Litoralului
A fost transmisă la Agenția Națională pentru Achiziții Publice #ANAP documentația de atribuire pentru proiectarea și execuția Altenativei Techirghiol, denumită și Autostrada Litoralului, denumită și Autostrada Litoralului.
Acest nou drum va fi construit la nivel de autostradă și va avea:
– 30,59 km lungime traseu
– 2 benzi de circulație pe sens
31 structuri (poduri, pasaje, viaducte), inclusiv realizarea unui nou pod peste Canalul Dunăre – Marea Neagră
– spații de servicii (stânga/dreapta)
– 85 ha perdele forestiere
– parcări (stânga/dreapta)
– centru de Întreținere și Coordonare
– 5 noduri rutiere
1) Nod rutier Cumpăna (km 2+600)
2) Nod rutier între Alternativa Techirghiol și drumul de legătură (km 5+960)
3) Nod rutier conexiune între drumul de legătură și pasajul DN39A – DN39 (km 5+960)
4) Nod rutier DN38 (km 11+000)
5) Nod rutier 23 August (km 30+220)
Localitățile prin care va trece autostrada
Scopul realizării acestui drum de mare viteză constă în construcția unei legături noi și rapide între Autostrada de Centură a Constanței #A4, din zona localității Cumpăna și comuna 23 August, la intersecția cu DN39B, scurtând astfel timpul de deplasare prin creșterea vitezei de călătorie.
Valoarea totală a proiectului este de 5,74 miliarde lei cu TVA, asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin cadrul Programului Transport. Durata contractului va fi de 48 luni, din care 12 luni pentru etapa de proiectare și 36 luni pentru etapa de execuție.
Traseul traversează următoarele U.A.T.-uri ale județului Constanța: orașele Techirghiol și Eforie și comunele Cumpăna, Agigea, Topraisar, Tuzla și 23
Recent, au început lucrările pe autostrada care va traversa Carpații. Autostrada A1 Sibiu-Pitești este cea mai complexă și mai grea autostradă din România, asta pentru că va străpunge munții. Lucrarea are 31,33 kilometri și costă 4,25 miliarde de lei. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a publicat noi imagini de pe autostrada Sibiu-Pitești, prima autostradă din România care va străpunge Carpații. Cele mai complexe lucrări au loc la tunelurile gemene ”Alina” și ”Daniela”, acolo unde au fost executați în total 855 metri de tunel forat pe ambele fire. Conform oficialului din Ministerul Transporturilor, dacă se păstrează ritmul actual al lucrărilor, atunci autostrada va fi gata înainte de termen, adică 2028.
,,Acest tronson face parte din cel mai important proiect de infrastructură rutieră prevăzut în Programul Investițional 2021 – 2030 pentru dezoltarea infrastructurii de transport din România, elaborat și aprobat de guvernul liberal în perioada 2020-2021 și, totodată, prevede cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați.”, a declarat Irinel Ionel Scrioșteanu.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat faptul că intră în licitație încă un lot din secțiunea autostrăzii A8. Traseul va lega două provincii istorice. Porțiunea de autosradă va lega Tg. Mureș de Tg Neamț. Contractul pentru încă un lot din secțiunea montană a A8 intră în licitație.
Bun și Iașul când va avea autostradă???? Întreb pentru niște prieteni, cu drept de vot.
(să nu începeți iar cu A7 care trece tocmai prin colțul județului pe la Mircești)
Cum naiba, la aproape aceeasi lungime, costurile pe Sibiu-Pitesti, cu sapat tunele prin munti, sunt comparabile cu cele din proiectul de pe litoral?!?
E spaga mai mare la mare, ca de aia e mare si neagra?!?
1) Iasi- oras de mana a 3 a nu va avea autostrada in apropiere deoarece nu merita. Aici este capitala combinațiilor, a licitațiilor trucare, a contestațiilor , a tergiversărilor și întârzierilor veșnice, etc. Toată lumea a ocolit, ocolește și va ocoli jegul de Iași, motiv pt care aici s-a făcut doar o singura sosea …ocolitoare…
2) Autostrada litoralului se va bloca la canalul Dunare-Marea Neagra unde va mai sta vreo 50 de ani pt studii de fezabilitate.
3) Autostrada A7 este una strategică cu scop militar, impusă de (m)UE pt tranzitarea către și dinspre suka Ucraina în vederea alimentării cu armament și tehnică militară, altfel nu interesa pe nimeni prostimea din provincie.
Suntem penibili până în măduva oaselor, nație proasta și cu apucături iobago-sclavagiste, de unde și titlul imnului ” desteapta-te romane”…dar n-ai cu cine și nici nu se va mai întâmpla vreodată.
Mare mafiot Grindeanu ăsta, așa le face jocurile PSD-iștilor.
Nu sunt specialist in drumuri si poduri dar ma intreb de ce naiba se construiesc drumuri de cateva ori mai scumpe decat e cazul? Nu ma pricep la drumuri dar cunosc geografie. A7 se constriueste pe malul drept a Siretului. Poduri , care sunt f. scumpe peste Trotus , Bistrita , Moldova , Suceava si inca 2 duzini de parauri mai mici si mai mari. Pe malul stang , Apa Barladului mai mare si atat.A8 pe versantul nordic unde e proiectata poduri peste cf Ia Letcani , Podu Iloaiei , Costesti.Poduri parau Boureni , Sarca , Bahlui.Pe versantul sudic , nimic.