Prima pagină » National » Autostrada care zace nefolosită de un an prinde viață! Vezi când se deschide circulația

Autostrada care zace nefolosită de un an prinde viață! Vezi când se deschide circulația

22 iul. 2025, 11:00,
Redacția BZI în National
Autostrada care zace nefolosită de un an prinde viață! Vezi când se deschide circulația

Cel mai întârziat segment al autostrăzii de centură A0 Nord a Capitalei a primit abia în primăvara acestui an autorizația completă pentru execuție, însă autoritățile din Transporturi anunță optimist că o porțiune importantă ar putea fi deschisă circulației cu șase luni înainte de termenul contractual.

Este vorba despre Lotul 1 din A0 Nord, o secțiune de 17,5 kilometri între DJ601 (Dragomirești) și DN1, construită de o asociere româno-italiană formată din Impresa Pizzarotti și Retter Management. Valoarea contractului este de 815 milioane de lei, iar lucrările au început efectiv în martie 2025, cu termen de finalizare în ultimul trimestru al anului 2026.

Totuși, oficialii speră ca primii 8 kilometri (între DN1 și DN1A) să fie finalizați mai devreme, în mai 2026, conectând două artere naționale esențiale și punând în funcțiune o parte a autostrăzii care, în prezent, zace nefolosită.

„Lucrările sunt în grafic. Vizăm, împreună cu antreprenorii, finalizarea primului tronson (între DN1 și DN1A) înainte de termen, în mai 2026”, a declarat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu.

Această porțiune se află în continuarea unui segment de 2 kilometri deja construit, dar care nu a fost dat în folosință deoarece se oprește în câmp, în dreptul localității Corbeanca. A fost realizat de UMB în cadrul Lotului 2, finalizat încă din 2023, dar blocat de lipsa continuității.

Tronsonul „ușor”: 8 km fără structuri majore

Spre deosebire de restul lotului, cei 8 kilometri dintre DN1 și DN1A nu implică lucrări complexe de infrastructură. Singura construcție notabilă este un pasaj prin care DN1A va supratraversa viitoarea autostradă. Simplitatea tehnică a acestui segment permite un avans rapid al lucrărilor, potrivit autorităților.

În schimb, restul traseului (până la viitorul nod cu A1) este mai provocator. Constructorii trebuie să ridice două poduri majore: unul peste calea ferată București–Pitești și un al doilea, mai lung, care va supratraversa și DN7, și aceeași linie feroviară.

Lotul este împărțit între cei doi membri ai asocierii. Retter Management, partea română, lucrează la segmentul de 8 kilometri dintre Buftea (DN1A) și Corbeanca (DN1), în timp ce Pizzarotti este responsabil pentru capătul sud-vestic al traseului, care include structurile complexe.

Contractul a fost semnat în octombrie 2023, cu o perioadă de 12 luni pentru proiectare și 22 de luni pentru execuție. Primele autorizații au venit abia în 2024, iar autorizația completă pentru întregul tronson a fost emisă abia în februarie 2025. Lucrările au început efectiv o lună mai târziu.

Date-cheie – Lotul 1 A0 Nord:

  • Lungime: 17,5 km
  • Valoare: 815 milioane lei
  • Constructori: Impresa Pizzarotti – Retter Management
  • Contract semnat: octombrie 2023
  • Lucrări începute: martie 2025
  • Finalizare contractuală: T4 2026
  • Deschidere parțială estimată: mai 2026 (DN1 – DN1A)

Odată finalizat, acest segment va închide inelul de aproape 100 de kilometri al autostrăzii A0, oferind în sfârșit o centură completă pentru traficul din jurul Capitalei.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
13 decembrie 2025
13 decembrie 2025