Local

Autostrada Moldovei A7: Tronsonul Pașcani – Suceava a primit ultimul aviz înainte de începerea lucrărilor

Publicat: 12 mart. 2024
_____ Vizualizări 2 Comentarii
Autostrada Moldovei A7 Tronsonul Pașcani  Suceava a primit ultimul aviz înainte de începerea lucrărilor
Sectorul Pașcani-Suceava din autostrada A7 a primit aviz pozitiv

În cadrul ședinței Consiliului Interministerial de avizare lucrări publice de interes național și locuințe de la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, desfășurată pe data de 11 martie 2024, a fost aprobat studiul de fezabilitate pentru Autostrada Pașcani – Suceava (A7), a declarat luni secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu.

Vă aducem aminte faptul că Iașul va avea cel mai mare nod rutier din România pentru că cele două autostrăzi, A7 și A8 se vor intersecta.

Autostrada Moldovei A7: Tronsonul Pașcani – Suceava a primit ultimul aviz înainte de începerea lucrărilor

Autostrada Pașcani – Suceava, cu o lungime de 62 km, va fi dotată cu următoarele facilități:

23 viaducte, cu cel mai lung având o lungime de 1050 de metri, situat în punctul de pornire al autostrăzii, Gâstești – Pașcani
37 pasaje
12 poduri
8 parcări
2 Centre de Întreținere și Coordonare
perdele forestiere și panouri fonoabsorbante și anticoliziune
iluminat public
sistem de monitorizare a traficului ITS
5 noduri rutiere situate la:
Tătăruși – Heci, intersectând DJ208F
Dolhasca, intersectând DJ208I
Roșcani, intersectând DJ208C
Dumbrăveni, intersectând DJ208B
Aeroportul Suceava, care permite accesul la DN29 și către aeroport

Traseul autostrăzii va traversa următoarele unități administrativ-teritoriale (U.A.T.):

Județul Iași, pe o lungime de 12,3 km, incluzând localitățile Pașcani, Valea Seacă, Lespezi și Tătăruși
Județul Botoșani, pe o lungime de 6,5 km, cu localitatea Tudora
Județul Suceava, pe o lungime de 43,17 km, trecând prin localitățile Dolhasca, Liteni, Fântânele, Udești, Verești, Salcea, Dumbrăveni și Suceava

Autostrada A7 este construită de către constructorul român Umbrărescu cu alte câteva firme subconstractoare. Până în aceste momente lucrările nu au avut parte de întârzieri, totul desfășurându-se conform cu programul.

Cel mai mare nod rutier din România va fi la Iași

Irinel Bucur, în calitate de reprezentant al Asociației „Haicăsepoate”, subliniază relevanța acestui nod, evidențiind viteza de transfer între cele două autostrăzi. El subliniază că bretelele au o amprentă generoasă la sol pentru a permite curbe largi și sigure, garantând o circulație fluentă la viteze de până la 80 km/h.

Primarul comunei Mircești, Leon Băltean, descrie că acest nod va marca intersecția dintre autostrada A7 și A8, realizând conexiunea printr-un semicerc. Interconectarea celor două autostrăzi va implica construirea a cinci podețe, iar cele 12 pasaje vor avea o lungime totală de aproape 2 kilometri, variind între 50 și 250 de metri.

Alin Șerbănescu, în calitate de purtător de cuvânt al CNAIR, prognozează că până în 2025 autostrada Ploiești-Pașcani va fi complet operațională, iar acest nod va facilita inițial circulația pe A7, urmând să fie utilizat și pentru sectoarele A8 în viitor. Potrivit legii, recepționarea completă a autostrăzii Unirii, A8, Târgu Mureș – Iași – Ungheni, este planificată până la 31 decembrie 2030.

La sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în data de vineri, a avut loc ceremonia semnării contractului pentru proiectarea și construirea segmentului de autostradă Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, care face parte din A8 (Autostrada Unirii). Compania constructorului turc Nurol Insaat Ve Ticaret AS, câștigătoare a licitației pentru acest lot, va fi responsabilă de execuția tronsonului menționat, cu un buget alocat de 2,46 miliarde de lei (fără TVA), având la dispoziție un termen de 30 de luni pentru finalizarea lucrărilor.

Comentarii
Adauga un comentariu