Prima pagină » Local » Autostrada Unirii A8! Danlin XXL rămâne câștigător pe lotul Joseni–Ditrău, după o dispută juridică intensă cu UMB
Autostrada Unirii A8! Danlin XXL rămâne câștigător pe lotul Joseni–Ditrău, după o dispută juridică intensă cu UMB

Autostrada Unirii A8! Danlin XXL rămâne câștigător pe lotul Joseni–Ditrău, după o dispută juridică intensă cu UMB

17 nov. 2025, 15:21,
Redacția BZI în Local

Unul dintre cele mai controversate contracte din sectorul montan al Autostrăzii Unirii A8 are, în sfârșit, un deznodământ clar. Lotul Joseni – Ditrău, considerat unul dintre cele mai dificile și disputate tronsoane, poate fi atribuit definitiv asocierii conduse de compania Danlin XXL, după ce Curtea de Apel București a respins luni, 17 noiembrie, contestația formulată de UMB, compania omului de afaceri Dorinel Umbrărescu.

Decizia instanței, definitivă, anulează hotărârea Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), care în vară dăduse câștig de cauză UMB. Practic, prin hotărârea Curții de Apel, Danlin XXL rămâne constructorul desemnat pentru lotul de 14,4 kilometri, iar Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) poate trece la semnarea contractului.

Un lot cu mize mari și multiple contestații

Litigiul a pornit în luna august 2025, când Danlin XXL a atacat la Curtea de Apel București decizia CNSC care anulase inițial rezultatul licitației. Pentru acest tronson, CNIR desemnase câștigătoare la 1 iulie asocierea Danlin XXL – Groma Hold – Intertranscom Impex, însă UMB contestase alegerea, susținând nereguli în evaluarea ofertelor. CNSC admisese o parte din argumentele UMB, ceea ce a dus la reluarea analizei și la blocarea temporară a procedurii.

Curtea de Apel a dat însă câștig de cauză Danlin XXL, concluzionând că decizia CNSC nu a fost fundamentată suficient pentru a răsturna rezultatul licitației. Astfel, după luni de dispută, compania nemțeană rămâne constructorul oficial pentru lotul Joseni – Ditrău, devansând UMB – liderul tradițional pe marile proiecte de infrastructură din România.

Oferta depusă de asocierea condusă de Danlin XXL are o valoare de aproximativ 821 milioane lei (fără TVA). Lotul de 14,4 kilometri reprezintă una dintre secțiunile complexe ale A8, în special datorită zonei montane, care impune numeroase lucrări inginerești.

Lotul include:

  • 21 de pasaje și viaducte, dintre care 3 ecoducte pentru migrația animalelor

  • un nod rutier la Ditrău

  • descărcare provizorie pentru conectarea cu lotul următor, Ditrău – Grințieș

  • două spații de servicii, câte unul pe fiecare sens, dotate cu benzinării, spații comerciale, toalete și 12 stații de încărcare pentru mașini electrice

Durata totală a contractului este de 34 de luni, dintre care 10 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție.

Semnarea contractului cu Danlin XXL este așteptată în perioada următoare, după formalizarea deciziei Curții de Apel București.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
10 decembrie 2025
10 decembrie 2025