Economic Local

Bătaie de joc marca E.ON: Ieșenii reclamă că nu mai primesc facturile pentru electricitate și sunt deconectați automat

Publicat: 20 feb. 2020

Numeroși clienți ai E.ON au ajuns pe punctul de a fi deconectați de la rețeaua de energie electrică pentru că nu au primit la timp facturile și preavizele de la operator

Tot mai mulți ieșeni reclamă faptul că nu au mai primit de câteva luni facturile pentru consumul de energie electrică, iar preavizele de întrerupere a energiei pe motiv de neplată ajung chiar mai târziu decât termenele limită impuse de operator. În astfel de situații se află mare parte din clienții E.ON/DelgazGrid după ce compania cu capital german a externalizat o parte din servicii, inclusiv pe cel de emitere a facturilor către clienții casnici. Acum, firmele de curierat se ocupă de livrarea facturilor în cutiile poștale.

Faptul că facturile ajung cu întârziere sau chiar deloc la destinatari dă mari bătăi de cap cetățenilor obișnuiți să plătească facturile în baza plicului trimis de E.ON. Mai mult, în caz de restanțe, operatorul trimite un preaviz de întrerupere a furnizării energiei electrice pe motiv de neplată. În aceste preavize este trecută și o dată exactă până la care consumatorul poate face plata fără a fi deconectat. Problema este că, în multe situații, preavizul este primit de consumator la câteva zile de la expirarea termenului limită.

Val de reclamații din partea ieșenilor

Un val de reclamații a apărut la mijlocul lunii februarie, când mulți ieșeni s-au trezit cu preavize de întrerupere din partea E.ON. Spre exemplu, numeroși clienți ai DelgazGrid au primit în cutiile poștale, în cursul zilei de 19 februarie, preavize de întrerupere a furnizării energiei electrice pe motiv de neplată. Termenul limită pentru achitarea facturii restante și pentru a evita deconectarea este 17 februarie, practic cu 2 zile înainte ca acei consumatori să primească adresa.

„Înainte, facturile veneau lunar și știam exact ce și cât trebuie să plătesc. De vreo doi ani, facturile vin odată la două sau la trei luni sau chair deloc și nu știi la ce să te aștepți. Acum au venit preavizele cu două zile mai târziu decât termenul limită până la care trebuia făcută plata. Norocul nostru a fost că nu am fost deconectați, chiar dacă am plătit factura restantă cu câteva zile mai târziu”, a reclamat un client al E.ON din Iași

. În cazul deconectării, consumatorul este obligat să urmeze mai mulți pași legali și să plătească o sumă de aproape 500 lei către operator.



loading...

Comentarii
  • Iar facturile care totuși sunt emise, sunt băgate în cu totul alte cutii poștale (la vecini) decât în cele ale destinatarilor. Am pățit-o eu personal de multe ori. Trebuie să îl deranjez mereu pe vecin, sa să își verifice cutia poștală, să vadă dacă facturile mele, nu sunt la el și invers. Amețeală totală. Iar facturile care totuși ajung, ajung uneori după data scadenței. Ca la noi, la nimeni.

Adauga un comentariu