Diete si regimuri

Beneficiile puțin cunoscute ale portocalelor

Publicat: 08 mart. 2021
portocala
Valorile sale nutriționale excelente o fac un aliment ideal pentru întărirea sistemului imunitar.

Știați că putem beneficia mai mult de beneficiile portocalelor consumându-le în afara meselor? Este indicat să le consumăm pe stomacul gol, astfel încât să ne ofere toată energia de care avem nevoie. Iaata beneficiile puțin cunoscute ale portocalelor!

Știați că portocalele au efecte antidepresive și anticanceroase? Că nu este bine să le mănânci noaptea? Că consuul lor cu tot cu coaja este mult mai bun pentru sănătate?

Portocala este cunoscuta pentru conținutul său ridicat de vitamine A, B și C și minerale precum calciu, magneziu, fosfor și potasiu. Valorile sale nutriționale excelente o fac un aliment ideal pentru întărirea sistemului imunitar și prevenirea tuturor tipurilor de boli.

Acest citric este un antioxidant excelent care ne ajută să întârziem îmbătrânirea internă și externă și, prin urmare, un purificator ideal pentru curățarea ficatului, rinichilor și intestinelor.

În plus, portocala ne ajută să ne protejăm corpul de bolile cardiovasculare, deoarece îmbunătățește circulația sângelui, reglează tensiunea arterială și reduce nivelul trigliceridelor din sânge.

Beneficiile puțin cunoscute ale portocalelor

Efecte antidepresive

Unul dintre beneficiile mai puțin cunoscute ale portocalei este că are proprietăți antidepresive, la fel ca restul citricelor.

Consumul acestui fruct, precum și expunerea la aroma sa naturală, influențează pozitiv stările de depresie, anxietate și chiar iritabilitate și agresivitate. Portocala aduce vitalitate și bucurie. Prin urmare, este un fruct indispensabil în dieta noastră.

Astm

Astmul și alte boli care afectează sistemul respirator se pot îmbunătăți dramatic dacă urmați un tratament de curățare bazat pe consumul de portocale și sucuri stoarse naturale timp de cel puțin 10 zile. Consumul acestui fruct ne va ajuta să ne mobilizăm și să expulzăm flegma.

Cancer mamar

Unele studii arată că consumul unei cantități bune de portocale organice poate reduce riscul de a dezvolta cancer de sân și poate îmbunătăți starea celor care îl au.

Sarcina

Portocala este o opțiune excelentă pentru femeile însărcinate, în special pentru cele cu pofte bruște de alimente proaspete și acre. Portocala este bogată în acid folic, o vitamină B esențială în această etapă a vieții. Cu toate acestea, femeile cu hiperaciditate gastrică ar trebui să evite consumul de portocale.

Nu o consumați în timpul meselor

Mulți oameni aleg să consume o portocală pentru desert. În unele țări, se mănâncă chiar cu scorțișoară și miere de albine. Cu toate acestea, acest fruct este mult mai bun dacă este consumat in afara meselor, deoarece conținutul său de acizi și zaharuri poate provoca fermentarea alimentelor consumate, care se genera o digestie slabă, aciditate și gaze.

Pe de altă parte, nu este bine să mănânci o portocală noaptea, datorită proprietăților sale revitalizante. Momentul ideal este dimineața, pe stomacul gol.

Putem mânca coaja de portocală?

Coaja de portocală este cea mai antioxidantă parte a acestui citric datorită conținutului ridicat de flavonoide, care ne ajută să prevenim și să vindecăm în mod natural cancerul, în special cel al pielii și sânului, precum și la minimizarea riscurilor de a suferi de boli cardiovasculare.

Coaja de portocală are, de asemenea, un conținut mai mare de vitamina C decât pulpa. Această vitamină oferă beneficii purificatoare, relaxante și diuretice.

Putem congela, usca sau folosi coaja de portocală rasă pentru a ne condimenta salatele, sosurile, prăjiturile, piureurile, infuziile etc.

Cu toate acestea, este esențial ca portocalele să fie organice, pentru a evita consumul substanțelor toxice care rămân înglobate în coaja.





Adauga un comentariu