Diete si regimuri

Beneficiile telinei: frunze si radacina

Publicat: 08 apr. 2021
telina
Țelina este bogată și în vitamina C, un antioxidant care facilitează absorbția fierului.

Țelina este foarte scăzută în calorii, dar este și un diuretic natural care are multe calități nutriționale. Este bogata în vitaminele A, B1, B2, B6 și B9, vitamina C, calciu, potasiu, magneziu, fier, fosfor și fibre. Toți acești nutrienți sunt esențiali pentru vitalitatea noastră zilnică și ne întăresc sistemul imunitar. Este un aliment gustos care poate fi folosit în mai multe moduri și asociat cu alte legume pentru a ne încânta papilele gustative.

Țelina, o plantă cu origini mediteraneene

Țelina este o plantă erbacee bianuală. În sălbăticie crește lângă râuri și în locuri umede. Este originara din mlaștinile sărate din bazinul mediteranean. A fost folosita ca aromă pentru condimentarea felurilor de mâncare. Există mai multe varietăți de țelină. Se cultivă fie pentru tulpini și frunze, fie pentru rădăcină.

Beneficiile țelinei sunt numeroase

– Țelina, care conține poliacetilenă, este un antiinflamator natural împotriva durerii cronice. Prin urmare, consumul acesteia este recomandat în cazurile de dureri articulare, astm, bronșită, artrită sau orice altă boală inflamatorie.

– Țelina ajută digestia. De fapt, promovează producția de acid clorhidric în stomac, care va permite o digestie mai bună a alimentelor și care garantează un sistem digestiv neacid. Este, de asemenea, una dintre cele mai bogate legume în fibre și apă. Este un prebiotic natural care ne hrănește flora intestinală. Ajută la lupta împotriva balonării și a constipației.

– Conținutul său ridicat de fibre permite controlul trecerii glucidelor în sânge. Acest lucru ajută la controlul zahărului din sânge și astfel scade factorii de risc pentru anumite boli precum diabetul.

– Este un aliment bogat în antioxidanți datorită prezenței carotenoidelor, care luptă împotriva radicalilor liberi dăunători sănătății și care accelerează îmbătrânirea celulară. Prin urmare, este și un prieten pentru pielea ta.

– Țelina este un diuretic natural și un drenator de rinichi care este foarte eficient în eliminarea deșeurilor și a toxinelor care pot supraîncărca rinichii și detoxifica organismul. Bogăția sa în vitamine și minerale o face un remineralizant important. Conținutul său ridicat de potasiu (aproximativ 16% din necesarul zilnic) promovează eliminarea toxinelor, ajută la eliminarea pietrelor la rinichi sau a vezicii biliare și încetinește retenția de apă.

– Țelina este un aliment alcalinizant. Prin creșterea pH-ului contribuie la echilibrul acido-bazic al corpului, garantând sănătatea noastră bună.

– Consumul de țelină, bogat în calciu și magneziu, acționează asupra sistemului nervos pentru a-l calma și a îmbunătăți somnul.

Țelina este bogată în vitaminele C și B9

– Țelina este bogată și în vitamina C, un antioxidant care facilitează absorbția fierului, sinteza colagenului și care întărește sistemul imunitar

– Țelina este bogată în vitamina B9 (folat), a cărei nevoie este crescută pentru femei încă din primele săptămâni de sarcină, pentru a limita riscul de malformație al fătului și pentru dezvoltarea corectă a sistemului nervos.

Sfaturi pentru alegerea țelinei potrivite

Desigur, este foarte recomandat să consumăm țelină din agricultura ecologică, deoarece este una dintre legumele cele mai expuse pesticidelor. Sezonul de țelină se desfășoară de la sfârșitul lunii iulie până în ianuarie pentru țelina cu tulpină și din octombrie până în martie pentru țelina radacina.

Alegeți ramura de țelină cu tulpini verzi. Păstrați-o 4 zile într-o cârpă umedă, în compartimentul pentru legume al frigiderului. Cruda, ar trebui consumat în termen de două zile pentru a profita din plin de calitățile sale nutritive.

Când vine vorba de țelină-radacina, luați-l destul de mica. Coaja nu trebuie să aibă o pată maro sau galbenă. Se va păstra timp de 5 zile în compartimentul pentru legume al frigiderului.

Cum se consumă țelina

Există multe modalități de a consuma țelină:

Salată crudă: feliată mărunt pentru ramura de țelină sau rasă pentru țelina-radacina. Ca un inhibitor al apetitului, puteți, de asemenea, pur și simplu să serviti ca gustare o tulpină de țelină.
În suc: foarte bogat în vitamine și minerale, este perfect ca tratament de detoxifiere pentru eliminarea toxinelor. De asemenea, stimulează sistemul imunitar prin creșterea producției de celule albe din sânge. Bea suc de țelină dimineața pe stomacul gol, acest lucru va favoriza digestia alimentelor consumate pe tot parcursul zilei.
În supă: amestecata cu toate legumele pe care le doriți.
Ulei esențial de țelină pentru detoxifierea ficatului și rinichilor, are și proprietăți calmante și facilitează somnul (interzis femeilor însărcinate în timpul sarcinii și copiilor sub 6 ani).

Atenție în utilizarea țelinei

Țelina conține substanțe chimice fotosensibile, ceea ce duce la un risc de erupție cutanată dacă este expusa la lumină după consum. La fel, în ceea ce privește uleiul esențial, evitați orice aplicare înainte de expunerea la soare. Țelina este al treilea cel mai mare alergen alimentar la adulți. Persoanele cu alergii la soia și polen sunt mai sensibile.





Adauga un comentariu