Titlurile zilei

Bogații din zona de lux a Iașului trăiesc ca ultimii sărăntoci! În fiecare dimineață trebuie să se echipeze cu cizme de cauciuc. Degeaba au mașini de sute de mii de euro – FOTO

Publicat: 16 mart. 2021
Strada Gr.T. Popa din cartierul Bucium, municipiul Iași
Locuitorii de pe strada Gr.T.Popa, situată în zona Bucium, un cartier din Iași, au cerut ca artera să fie luată în calcul de Primărie pentru a putea fi modernizată

Situație ingrată pentru mai mulți locuitori dintr-un cartier din Iași. Oamenii care locuiesc în zona Bucium, pe străzile adiacente șoselei, au ajuns să-și blesteme zilele. Cartierul aflat în plină dezvoltare cuprinde și o serie de străzi care au rămas neasfaltate și care au devenit un coșmar pentru pietoni și conducătorii auto. Este și cazul străzii Grigore T. Popa din Bucium, arteră pe care mai mulți ieșeni o vor în planul de investiții a municipalității

Municipalitatea ieșeană vrea să extindă traficul rutier din zona cartierului Bucium, cea mai aglomerată zonă din oraș. În plan au apărut o serie de proiecte legate de o nouă stradă paralelă cu șoseaua Bucium, prin care traficul rutier să poată fi preluat spre Trei Fântâni. Cu toate acestea, lucrurile sunt mult mai grave pentru locuitorii din zonă, cei care au locuințe pe străzi adiacente care nu au fost asfaltate vreodată. Primăria a pregătit o serie de proiecte pentru modernizarea străzilor, însă până atunci oamenii cer măcar pietruirea drumurilor de pământ. Este și cazul străzii Grigore T. Popa din cartierul Bucium, stradă aflată într-o zonă în plină dezvoltare și care este plină de gropi.

Șosele distruse în cel mai aglomerat cartier din Iași

Locuitorii din zonă au arătat că până la modernizarea străzii este nevoie măcar de pietruirea drumului. Șoseaua a devenit aproape impracticabilă. În perioade de precipitații drumul este plin de noroi, iar în restul timpului șoseaua este plină de praf.

„Avem o solicitare făcută cu strada Grigore T. Popa. Până la proiecte care vizează lățirea drumului sau prelungirea acestuia, asfaltarea sau betonarea acestui sector de drum, ne confruntăm cu o altă problemă. Drumul ar trebui pietruit, să fie făcut practicabil. Este un chin zilnic pentru noi, locuitorii din această zonă, să parcurgem drumul atât cu autoturismul, cât și pe jos. De traficul pietonal nici nu mai încape discuție. Ne este groază să parcurgem drumul pe jos, să ne trimitem copiii la școală”, a spus un locuitor din zona respectivă.

Primăria Iași vrea să refacă zona din Bucium până spre strada Trei Fântâni

Primarul Mihai Chirica a precizat că strada Grigore T. Popa a fost luată în calcul pentru extindere și modernizare.

„Am luat în calcul o serie de aspecte despre cum putem să extindem strada Grigore T. Popa. O idee ar fi prelungirea într-o formă modernizată până ajunge în strada Trei Fântâni, traversând dealul. O luăm în calcul tot mai adesea în ceea ce privește rețeaua de circulație din Bucium. Vom începe niște studii foarte clare legate de prelungirea străzii Grigore T. Popa. În contextul în care facem o nouă cale de acces paralelă cu șoseaua Bucium, stradă care deja este proiectată în momentul de față”, a anunțat primarul Mihai Chirica.

Primăria Iași a luat în calcul o nouă cale de acces care să ocolească Bucium, să traverseze pârâul Vămășoaia și să iasă spre drumul DN 24 spre Tomești prin Trei Fântâni.

Împrumut pentru reabilitarea străzilor din Iași

Conducerea Primăriei Iași a arătat că au fost luate în calcul mai multe variante pentru modernizarea mai multor străzi din cartiere. Astfel, în fiecare cartier din Iași se regăsesc străzi care intră în programul de modernizare, dar pentru care este nevoie de finanțare. Primarul Mihai Chirica a explicat și care sunt condițiile într-o asemenea situație. La finalul lui 2020, aceste străzi au fost incluse la proiectare, iar Primăria a stabilit și firma care a derulat proiectul.

„Presiunea pe modernizarea drumurilor din municipiu a crescut foarte mult. Avem 150 de străzi reabilitate și modernizate. A fost cel mai mare program de asfaltări din municipiu. Asta în condițiile în care nu a fost nicio linie de finanțare pe fonduri europene pe asfaltarea drumurilor. Avem o listă de străzi care sunt prinse în proiectare și pentru care trebuie să găsim sume de finanțare. Vorbim despre strada Fermei, Mocanului, Ursulea, Islaz, Nicolae Bucur, strada Valea Adâncă, Fântânilor, Camil Resu, Podișului etc. Sunt străzi în proiectare și căutăm o sursă de finanțare. Dacă nu găsim pe fonduri europene, căutăm un împrumut pentru a putea moderniza orașul”, a mai spus primarul Mihai Chirica.





Comentarii
  • Un titlu de articol comunist scris de un ziarist frustrat care locuiește intr-o garsoniera confort trei. Asculta aici, Ziariști’ lu’ peste prăjit: noi, bogății de care vorbești, chiar dacă mergem prin noroaie , seara tot in casele noastre mari dormim, tot mașini de sute de mii de euro conducem, țaran frustrat ce ești! Și sa mai știi ca avem menajere care se ocupa de curățenia hainelor și șoferi care ne spală mașinile. Așa ca, te rugam, nu ne duce grija!

  • Foarte bine gandit,bravo trebuiesc alternative de ocolit intrarea in oras prin Bucium dar hai sa ne uitam si mai sus pe final de mandat a fostului presedinte de cj s a „spart”padurea dintre Paun si Tomesti nimic nu s a mai intamplat dupa ce oamenii au incarcat ce era de incarcat 1,2 3 4 …10 masini daca preia acel drum si tot e bun insa cu siguranta vor fi mai multe ,DOAMNE AJUTĂ !

  • Super! Bravo! Felicitări pentru bogatul Iasului! Ziarist de doi bani, mai pui 2 lei și cumperi o creta . Ce sa spun, ești îngrijorat ca aia merg cu cizme de cauciuc! Se vede invidia de la o posta! Ce spui? Ca trăiesc ca ultimii sărăntoci? Ești sigur de ce vorbești! Vai de capul tău de sărac! Ce ai vrea tu sa trăiești așa! Cred ca ai înota prin noroaie ca sa ajungi la vilele pe care le au aia sau sa mângâi măcar o mașina de sute de mii de euro! Articol de rahat, așa cum ne-au obișnuit domnii de la BZI!

  • Un bogat al iașului– esti un sclav obosit. Ai masina de lux si alimenteze cu 2 L. Sunt multi in ca tine care își mănâncă de sub cur ….

  • Greșit! Îmi fac întotdeauna plinul, frustratule! Vezi ca nu știi? La o mașina de sute de mii de euro nu poți merge cu rezervorul aproape gol, pentru ca se strica motorul! Vezi ca ești vorbești fără sa Cunoști?

  • Bogati pe dracu ! niste tarani tembeli cu glod subt unghii si pe pat par de caine si purici ! cand vin in tar isi lasa cizmele la bariera si o ard in figuri ghiortaitii ! , niste fraeri sugaci

  • Nu trebuia construite atatea blocuri fara infrastructura,acum primaria face pe banii nostri ceea ce trebuia facut de bisnitarii imobiliari.

  • Dacă aș avea 3 lei vreodată, mi-aș cumpăra o casă de baștan la care aș putea ajunge.
    În cazul în care aș umbla cu petece în fund ar trebui să cumpăr sus pe deal o casă la care pot ajunge doar în zbor.

  • Domnilor cu strada sparta, va inteleg grija si supararea. Vestea buna este ca chirica va aduce autobuze electrice care vor circula din poarta in poarta. Nu va grabiti sa cereti asfalt pentru ca deja este o solutie mai ecologica la care primarul se pricepe: gazonul. Sa va puna gazon, ala suge toata apa, ba chiar e o placere sa mergi pe el. Va scoateti mai repede daca cereti si steag.

  • Nici unul din cei care au proprietati pe acea strada nu se pot numi „bogatii iasului”. Asta in primul rand pentru ca un om cu adevarat bogat nu isi permite sa isi faca o casa in tarina si doi pentru ca daca ar fi fost cu adevarat bogati si-ar fi construit singuri pe banii lor bucatica de strada aferenta. Aici vorbim de persoane care in schimbul apartamentului vandut si cativa lei pe langa au dorit sa simta gustul traiului la casa iar acum se roaga de toate fituicile si forurile competente sa ii scoata din namol !

  • E un articol care trage un semnal de alarma. E bine ca se implica presa, altfel nu suntem auziți. Ce care comentează aiurea e bine sa se abtina. Mârlănia nu face cinste nimănui, nici măcar unor celori prost crescuți. Și nu sunt bogatii orașului aici. Aia stau în centru sau Copou. Drumul este foarte rău, observațiile sunt corecte.

  • Indiferent cât de răutăcioși sunteți va explic un lucru foarte simplu, orice strada din Orașul Iași este administrata de Primărie și conform regulilor pe care se pare ca nu le cunoașteți dar trancaniti ca niște babe șocante.Reabilitarea și modernizarea drumurilor se face de către Primărie cu resurse din bugetul local pe care îl plătim cei care locuim în orașul Iași . Atâta timp cant plătești impozit la Primărie indiferent de zona în care locuiești trebuie sa beneficiezi de serviciile Primăriei de exp : curățenie,străzi,toaleta copaci etc
    Ca sa nu mai vb de poluarea pe care o înghițim cu toti indiferent dacă stai la șușa în centru !

  • Bravo BZI poate asa se mai modernizează și orașul nostru, la ce trafic avem în Is poate se mai toarnă și niște asfalt nu doar gazon!!

  • Felicitari ziarului ca se implica. Poate asa se sesizeaza si Primaria. In prima faza ar fi suficienta pietruirea drumului sau folosirea asfaltului ce se decoperteaza de pe alte strazi si delimitarea unui trotuar pentru pietoni, operatiune ce se poate face intr-o zi-doua. Ca daca stam sa asteptam studii de fezabilitate, proiecare, licitatii ne apuca anul 2050. Nu sunt case de lux si si nici zona nu este de lux. Cei ce comenteaza aiurea trebuie sa stie ca o casa construita acolo costa jumatate din pretul unui apartament in oras, iar terenutile s-au cumparat la preturi relativ mici.

  • Te inseli, tata, bogatasii (aiurea denumirea, mai bine zici oamenii cu bani) nu mai stau demult in Copou sau in centru.
    Acolo stau ori cei batrani care au luat apartamentele de pe vremea ailalta si nu au unde sa plece, ori cocalarii si pitipoancele de wasluuy sau boston care s-au repezit sa cumpere pe credit ipotecar niste locuinte construite in anii 60-70. In Copou 95% din blocuri sunt deja zdruncinate de cutremurele din 77-86-90-2004. Zi-mi ca nu exista consecinte la fundatii, perne si structuri. Singura zona de case (Agronomia) e cea mai bine pastrata. Aia sunt oameni cu bani din Copou. Punct.
    Deci aia care au avut bani stau demult la casa cu curte, livada, piscina, foisor, gratar, garaj, sera, etc., oriunde ar fi asta. N-au masini de sute de mii, ci doar de multe zeci de mii. Trebuie sa fii tampit sa dai sute de mii pe o masina la ce drumuri avem.
    Faza cu strada desfundata e simpla. Majoritatea celor care au bani ii castiga din propriile firme, prin munca. Nu te gandi ca un ITist care lucreaza pe Splai sau la Palas isi permite asa ceva. Deci celor cu firme li se cere sa cotizeze la diferite partide. Si cum nu cotizeaza toti, si cum aia care cotizeaza o fac neuniform, strada ramane desfundata. Simplu.
    Acum sa facem un calcul asa cum zice lumea: ca mergi cu cizme prin noroi. O pereche de cizme de cauciuc imblanite costa 40-45 de lei, stiu asta ca i-am luat eu insumi o pereche gradinarului meu saptamana trecuta. Te tin 1 sezon sa mergi prin noroi. La ce ar folosi, totusi, ca oricum tot cu masina treci prin balta si noroi.
    Pentru masinile din curte am spalator cu jet, marca aia galbena, ca sa nu dau nume. Am dat pe el 1400 acum 3 ani, dar il folosesc rar cand spal terasa si aleea catre foisor. Pe masini dau ocazional, culmea, iarna, cu apa incalzita, sa dau jos sarea de pe ele. Deci, cheltuiala.
    Pui asta in balanta cu statul la casa, liniste, verdeata, flori gradina, livada, etc versus lipsa loc parcare, noxe, aglomeratie in oras ? Plus lipsa de interes a Primariei pentru strazi desfundate ?

  • De când bogații stau în Bucium? Nici boierii din perioada medievală sau modernă nu stăteau acolo. Bucium nici nu e periferie, e comună. Niște țărani stau acolo deci.

  • Cea mai aglomerată zonă din oraș este – CIUREA – CUG – NICOLINA – PODU ROS — Invitam ziaristii si reprezentantii – C.J – Prefectura si Primaria Iasi – sa circule dimineata in coloana intre orele 6 – 10 – cu masina personala de la CIUREA spre Iasi , spre serviciu, scoala etc. cind se face minim 50 minute – si – dupa ora 15 – 19 , pe sens invers Iasi – Ciurea , cind se merge in coloana , cind se face la fel minim 50 minute. Cartierul Astoria este unul din cele mai aglomerate cartiere si infrastructura DJ Iasi – Ciurea – a ramas la fel ca acuma 30 de ani cind aici era cimp deschis si citeva case. Soseau permite largirea la 4 benzi de circulatie , problema e ca d-ul Costel Alexe de la PNL a promis in campania electorala din 2020 ca problema se va rezolva si ca se pot accesa fonduri europene pentru aceasta lucrare.

  • Ce țărani.
    Are anonimu’ bani!
    Asa si? Esti singurul?
    Si jurnalistii praf… mașini de sute de mii de euro… asta e grija lor? Cum trăiesc aia cu bani?

Adauga un comentariu