Actualitate

Bogdan Abalași, propunere pentru râul Prut: Va fi navigabil

Publicat: 09 aug. 2020
Bogdan Abălași, propunere pentru râul Prut: Va fi navigabil
Bogdan Abălași, propunere pentru râul Prut: Va fi navigabil

Fostul subprefect şi candidat la şefia Consiliului Judeţean Iaşi din partea Pro România, Bogdan Abalași, propune un proiect care ar putea revoluţiona râul Prut. Într-o postarea publicată pe o reţea de socializare, fostul subprefect crede că râu Prut poate fi navigabil. În continuarea postarii, acesta explica şi beneficiile enorme pentru economia României şi a Republicii Moldova.

 

Râul Prut poate fi făcut navigabil, susţine Bogdan Abalași

Conform postarii publicate pe o reţea de socializare, candidatul Pro România pentru şefia Consiliului Judeţean Iaşi crede că râul Prut poate fi făcut navigabil. În contextul unei mari provocări generate de pandemia de COVID-19, Bogdan Abalași vine cu o idee revoluţionară. Acesta explica şi care va fi primul proiect pe care îl propune. Râul Prut ar fi transformat într-un râu navigabil, cu un transport eficient şi sigur, iar prin acest lucru s-ar putea crea o interconectitate cu Marea Neagră:

” Îmi doresc să îmi fiți alături în această perioadă de mari provocări. Îmi doresc să aplicăm soluții reale, printr-un program simplu și clar, așa cum am fost inspirat în multe rânduri încă din perioada când eram subprefect al județului Iași.
Un prim proiect pe care vi-l propun astăzi analizei este „PRUTUL NAVIGABIL”, un transport eficient și sigur, care va asigura mobilitatea și interconectarea regiunii noastre de Marea Neagră.” explica fostul subprefect

 

Proiectul va fi unul care va aduce la o explozie economică pentru cele două ţări

Bogdan Abalași considera că, odată implementat proiectul, atât România cât şi Rep. Moldova se vor bucura de o ‘explozie’ economică în regiune. Conform unor date statistice, anual, peste 120.000 de TIR-uri tranzitează graniţele de este cu destinaţia sudul ţării, iar majoritatea ajung în Portul Constantă.

” Vă propun un proiect prin care Prutul unește cele două țări surori. Istoria ne arată că în perioada 1870 până în anul 1940, râul Prut a fost navigabil. A fost o vreme în care autoritățile române dădeau dovadă pragmatismului, înţelegând potenţialul Prutului, ca o cale navigabilă de însemnătate pentru economia țării.

📍 Aproximativ 3,5 milioane tone (peste 120.000 de TIR-uri) de mărfuri tranzitează anual granițele de est cu destinația sudul tării, marea majoritate a acestora ajungând în Portul Constanța. Aceste mărfuri ar putea fi transportate pe apă, ca alternativă viabilă la autostrăzi, râul Prut devenind astfel un element esențial pentru economia celor două țări.”

Iurie Leancă, fostul premier al Rep. Moldova, consultat pe acest proiect

Bogdan Abalsi a vorbit cu Iurie Leanca despre proiectul transformării râului Prut într-unul navigabil. Corina Creţu, europarlamentar a explicat că proiectul are mari şanse de reuşită şi că se pot accesa fonduri europene pentru implementarea acestuia. În altă ordine de idei, beneficiile sunt multe, iar câteva sunt enumerate în postarea publicată de Bogdan Abalași:

” Am dezbătut acest proiect cu colegul nostru din Pro România, Iurie Leancă, fostul premier al Republicii Moldova, care îmbrățișează și susține această idee. Râul Prut ar putea oferi Basarabiei deschiderea la Marea Neagră. Am discutat cu doamna Corina Crețu, care mi-a spus că putem primi fonduri europene pentru acest proiect. Printre avantajele acestui proiect pot enumera :

▶️ crearea de locuri de muncă în cea mai săracă zona a României, zona Prutului;

▶️ un transport ecologic și ieftin.
Râul Prut va da acea gură de oxigen economiei celor două țări.

▶️ doua porturi, la Sculeni (Iaşi) și Oancea (Galaţi);

▶️ o zonă liberă la Sculeni;

▶️ un sistem de irigații modern, în beneficiul producătorilor din zonă.

Ce spuneți? Susțineți ideea?” conchide Bogdan Abalași.





Comentarii
  • Nu e ideea lui . E proiectul lui Ceaușescu din “86 de a face Iasul navigabil . Deviere a unui brat al Siretului pe albia Bahluiului in Prut. Proiectul exista. Trebuia sa apară și Abălași cu ceva ca sa șocheze dar nu e ideea lui ca nu-l duce capu.

  • Nu-i ideea lui . E proiectul lui Ceaușescu din ‘86 de a face Iașul port . Devierea unui brat al Siretului pe albia Bahluiului in Prut . Trebuia sa apara și Abalași cu ceva , doar candidează la șefia Consiliului Județean dar mă repet nu este ideea lui . Nu-l duce capu .

  • Nivelul Dunării la Galați,e mai jos cu cel puțin 25m fata de Sculeni.Daca la Sculeni vrem adâncimea navigabilă de CC.4 m,cum procedam până la Galați?Ecluze și diguri imense mai ales în aval.Toate podurile peste Prut trebuie demolate și înălțate pentru a face loc barjelor……etc etc etc.E clar! Iar ne cred prosti.

  • „liviu” Bogdan e pur sange PSD ist! Ideile comuniste! Dar s a perindat pe la toate partidele, Pc, alde si acuma ProPlagiatori! Ce fel de incredere, ce fel de caracter sa te plimbi prin toate partidele de 2 lei!
    Nimic serios, pai sa candideze pe zona prutului. Asta e marele lui proiect???
    ProTraseisti, o echipa de fugari si de neseriosi!
    Apropo Iacoban a mai platit datoria la Kebab???
    Dar banii de tuns i a dat inapoi???

Adauga un comentariu