Frumusete

Carenta de vitamine din organism se vede in unghii

Publicat: 11 oct. 2019

Corpul ne da intodeauna semne legate de starea noastra de sanatate. Uneori acestea deranjeaza (durere, stare de rau), alteori acestea sunt foarte subtile incat pot trece neobservate. Trebuie sa ne obisnuim cu activitatea de observatie. Doar asa vom afla din timp cand ceva nu e in regula si putem preveni un disconfort sau suferinta.

Culoarea, textura si aspectul unghiilor sunt indicatori veritabili ai starii de sanatate. Atunci cand va confruntati cu un deficit de vitamine sau minerale se vede si in felul in care arata unghiile. Spre exemplu, unghiile subtiri si cu pete albe indica faptul ca organismul are nevoie de zinc. De aceea, trebuie sa consumati: carne, stridii, legume cu frunze verzi, fasole boabe, ciuperci, cereale integrale, drojdie de bere.

Unghii deformate, semn ca va lipseste fierul

In cazul unghiilor deformate si zimtate, deficitul este de fier si vitamina A. Trebuie sa consumati: legume verzi, morcovi, pepene, dovleac, carne rosie. Daca unghiile sunt fragile, inseamna ca organismul dumneavoastra duce lipsa de biotina. Acesta se gaseste in ciuperci, grepfrut, pepene rosu, banane, capsuni. De asemenea, se prea poate sa aveti nevoie si de fier, pe care-l puteti obtine consumand carne rosie, legume verzi si morcovi. Unghiile cu striatii verticale sau orizontale arata nevoia de vitamina B in organism. Trebuie sa consumati: morcovi, spanac, orez brun, pepene si nuci.

Daca unghiile cresc foarte greu, e semn ca aveti nevoie de un surplus de zinc. In cazul in care pielitele se descuameaza, corpul dumneavoastra are nevoie de alimente bogate in acid folic. Trebuie sa consumati, asadar, orz, tarate, legume, linte, ciuperci, portocale, guava, legume verzi. De retinut: este foarte important sa nu luati prea multe suplimente alimentare pentru a imbunatati sanatatea unghiilor, deoarece o cantitate prea mare a unei vitamine poate face unghiile fragile si casante. In schimb, incercati sa va luati necesarul de vitamine si minerale din alimente.



loading...

Adauga un comentariu