Diete si regimuri

Cat de multe grăsimi bune putem manca?

Publicat: 01 nov. 2020
avocado
Alimentele bogate în acizi grași nesaturați, cum ar fi avocado, somon și ulei de măsline, sunt benefice până la o anumită cantitate.

Alimentele bogate în acizi grași nesaturați, cum ar fi avocado, somon și ulei de măsline, sunt benefice până la o anumită cantitate.

Dacă sunteți interesat de ceea ce aveți în farfurie, știți deja că nu toate alimentele grase sunt egale. Acizii grași saturați, care se găsesc în produse precum untul, slănina și grăsimile animale, au reputația de a fi rele, în timp ce acizii grași nesaturați, precum uleiul de măsline, somonul, nucile și avocado, sunt numite grasimi bune. Aceste grăsimi benefice protejează organismul, în special sistemul cardiovascular. Este important să le consumați în mod regulat pentru a vă menține sănătos. Dar, ca orice nutrient, moderarea este esențială.

Echilibrați-vă aportul

Profesorul asistent de medicină de la Universitatea New York din Statele Unite, Roshini Rajapaksa, explică pe site-ul Health:

„Grăsimile bune au multe beneficii: ne oferă energie, ne împiedică să gustăm altceva și ajută organismul să absoarbă anumite vitamine. Cu toate acestea, toate grăsimile sunt bogate în calorii, iar consumul excesiv poate duce la creșterea în greutate.”

Proteinele și carbohidrații conțin de fapt mai puține calorii decât grăsimile.

„Dacă sunteți un adult sănătos, un aport de 25 până la 35% din caloriile zilnice din grăsimi bune este o cantitate rezonabilă. Dacă mâncați aproximativ 2000 de calorii pe zi, atunci vă puteți permite 65 de grame de grăsime, sau un avocado și două linguri de ulei de măsline extravirgin”.

Dacă sunteți îngrijorat de faptul că nu vă puteți echilibra corect mesele, puteți solicita ajutor de la un nutriționist.





Adauga un comentariu