Titlurile zilei

Caz incredibil la ING Bank din Iași! O clientă a rămas fără o sumă importantă din cont și nimeni nu știe metoda. Polițiștii au declanșat ancheta – FOTO

Publicat: 04 sept. 2021
Sediul ING Banck, din cartierul Nicolina, Iași
Maria Airinei, din Iași, s-a trezit că nu mai are banii în contul deschis la ING Bank. Femeia crede că este vorba despre o fraudă

Maria Airinei a deschis un cont la ING Bank pentru a realiza mai multe operațiuni. Când a vrut să facă o achiziție, și-a dat seama că banii au fost transferați într-un minut către două persoane necunoscute, implicate în activități de tranzacționare a criptomonedelor

Situație incredibilă pentru o femeie din Iași care a apelat la serviciile on-line de transfer a sumelor puse la dispoziție de ING Bank. Maria Airinei, în vârstă de 39 de ani, a avut neplăcuta surpriză să observe că o sumă importantă a fost transferată sub propriile priviri, fără să aibă posibilitatea de a interveni. A cerut lămuriri de la reprezentanții ING, dar clienta nu a fost mulțumită de explicațiile acestora.

„Pe data de 23.08.2021, la ora 15:22, am intrat de pe telefonul mobil, prin aplicația ING Home Bank, în contul de economii, în care aveam suma de 30.000 de lei, intenționând să transfer o parte din acești bani în contul meu de card, unde aveam și acolo în jur de 4.000 de lei, deoarece urma să fac o plată de 10.000 de lei pentru o achiziție.

În momentul accesării contului personal, am constatat cu stupoare că din acest cont de economii fuseseră sustrași, prin transfer în contul de card, aproape toți banii, mai precis 30.000 de lei. Am constatat că într-o primă fază, din contul personal de economii a fost transferată în contul de card suma de 30.000 de lei. Verificând celelalte conturi, am constat că și din contul mamei mele, cont pe care sunt împuternicită, fuseseră transferați în contul meu personal de card toți banii, mai precis 1.900 de lei”, a precizat Maria Airinei.

În urmă cu mai mulți ani, o angajată de la BCR a dezvăluit abuzurile din instituție.

Suma a fost transferată spre conturile deținute de două persoane neidentificate

În final, întreaga sumă a fost transferată inexplicabil în conturile deținute de două persoane.

„Pe contul meu de card s-a acumulat, în urma acestor transferuri, suma de 36.360 de lei. După cum am arătat, pe acest cont era deja suma de 4.000 de lei. După aceste transferuri pe contul de card, suma totală a fost transferată la ora 12:55 și respectiv 12:56 către doi destinatari necunoscuți mie și care nu au nicio legătură cu mine sau cu soțul meu, respectiv CRO și CRX.IO. La ora 12:55 din contul de card a fost transferată suma de 21.526,89 lei către destinatarul numit CRO. Precizez că nu am nici cea mai vagă idee de ce reprezintă acest CRO. La ora 12:56 din contul meu de card a fost transferată suma de 13.967,36 lei către un destinatar numit CEX.IO. Precizez că nu am nicio idee de ce reprezintă acest CEX.IO”, arată clienta băncii.

Cazul a fost preluat și de polițiștii de la Secția 2.

„Am fost sesizați de către o persoană despre faptul că îi lipsesc bani din contul bancar. Polițiștii Secției 2 Poliție efectuează verificări în vederea stabilirii întregii situații de fapt și pentru luarea măsurilor legale”, a declarat Anca Vîjîiac, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Iași.

Probleme la ING Bank au fost semnalate și cu alte ocazii.

Clienta nu are încredere în securitatea conturilor deschise la ING Bank

Maria Airinei nu și-a revenit nici în prezent. Nu știe cum se putea realiza transferul de bani fără acordul titularului de cont.

„Am fost stupefiată de faptul că aceste transferuri s-au realizat, deoarece sistemul de securitate de la ING HOME BANK presupune ca de fiecare dată când se realizează o plată, îmi vine pe telefonul mobil un mesaj, sunt anunțată că trebuie să transfer o sumă și mi se dă un cod pentru plată. Acel cod, trimis prin SMS, îl introduc în sistem ca să validez plata. La niciuna din operațiuni bancare nu mi s-a trimis niciun cod. Am văzut acele transferuri la două ore din momentul operațiunilor frauduloase.

Am solicitat telefonic operatorilor băncii ING stoparea transferurilor. Aceștia mi-au răspuns că nu pot stopa aceste transferuri deoarece ele sunt autorizate, deși erau în așteptare deoarece ele sunt autorizate, deși erau în așteptare, deși erau în așteptare. Mai mult de atât, au spus că îmi preiau solicitare, dar că nu pot declanșa ancheta decât după ce banii vor fi în contul destinatarului”, a mai spus Maria Airinei.

ING Bank nu-și asumă incidentul cu tranferul banilor

Maria Ailenei a cerut explicații de la reprezentanții ING Bank. Aceștia au trimis un punct de vedere prin intermediul unui e-mail.

„Din punct de vedere bancar, tranzacțiile au fost efectuate cu succes nefiind înregistrată vreo eroare. Tranzacțiile au fost finalizate imediat după validarea 3d secure, fiind înregistrate în sistemul de carduri ING Bank ca plăți autorizate 3d secure. Astfel, nu putem iniția dispute bancare pentru recuperarea sumelor, pe motiv de fraudă. Șansele de recuperare a sumelor depind foarte mult de analiza pe care comercanții o vor face împreună cu banca lor și deci de decizia acestora de a accepta sau nu disputa noastră. Ceea ce ne dorim să realizam în plus prin intermediul disputei inițiate este să obținem mai multe detalii legate de tranzacții, detalii pe care ulterior să le transmiteți organelor abilitate ale Poliției”, au menționat reprezentanții băncii.

Instituția bancară a descoperit că sumele au fost transferate spre persoane care au ca domeniu de activitate achiziția de criptomonede.





Comentarii
  • „Aceștia mi-au răspuns că nu pot stopa aceste transferuri deoarece ele sunt autorizate, deși erau în așteptare deoarece ele sunt autorizate, deși erau în așteptare, deși erau în așteptare.” Huh?

  • Cine stie pe unde a dat doamna clicuri. Ai un log, ai un history. Sectia II se va spala pe maini cu al ei caz. Nu au nici o competenta in astfel de ancheta. Trebuie de mers mult mult mai sus. Rapid o plangere la IPJ si la Bucuresti, daca mai vrea sa afle adevarul, ca banca se va spala pe maini cu tranzactiile ei.

  • ING este cea mai de kkt banca. Foarte bine ti-au facut ca ti-au tras banii. Cine te-a pus sa te duci la ING? Asa iti trebuie!

  • Generatorul de parole de la ING ofera posibilitatea de intregistare a unui singur dispozitiv. Sunt mai multe posibilitati. Ea sau cineva din familia ei a facut „cumparaturi” online si a vazut ca nu i-a placut ceva sau a pierdut banii si vrea sa ai recupereze. Ar mai fi posibilitatea sa fi fost virusat telefonul sau calculatorul si ai s-a furat banii. La accesul unui cont personal este nevoie de mare atentie si seriozitate. Poate cineva i-a folosit telefonul pentru logare prin parola 3D. Problema este la ea ca utilizator a bancii.

  • Geo Driver, ai nota 2. Stai in bancuta ta, ca nu stii ce vorbesti! Daca mai scriii rah.turi te las si repetent!
    Scrie clar unde au plecat banutii din cont!

  • Mai cap rotund cu mintea n colturi tu măcar ii cunoști familia de te legi de ea?Eu nu o cunosc pe femeia(fata) Alina dar as avea retineri în a debita asa niște prostii.Lasa filozoful organele de drept sa și facă meseria și apoi sa gavaresti prostiile tale învățatul!

  • Mai cap rotund cu mintea în colturi tu ii cunoști familia persoanei cărei faci asupra ei comentariul?Bine ar fi sa lași legea să-și spună cuvântul și apoi sa debitezi comentarii la persoane pe care nu le cunoști!

  • Eu am avut card de salariu la ei,mi am schimbat locul de munca, acolo au zis că mi pot că mi pot pune salariul in orice cont de al meu la orice banca,m am dus la noul angajator cu IBAN ul,la primul salariu constat că eram singura care nu luase,m am dus la banca și am constatat că aveam contul închis de ce nu știu,am fost in agenția din Alexandru și au zis că nu știu că tre sa sun la București și când am sunat acolo mi au spus că nu știu de ce a fost închis și că pot deschide altul și în 5 zile angajatorul poate sa mi pună banii dintr un cont in altul de ing și eu nu am decât să stau 5 zile fara bani

  • Dumneata, comentatorul care iei în bășcălie situații emoționante de viata și te roade un comentariu din urma cu vreo 2 săptămâni,, de banii ăștia mai bine ți-ai cumpăra niște minte, nu ești vreun mare deștept sau deșteaptă… Și ștergeți și veninul de la gura! Te-nvarti în jurul cozii în comentarii! Ai ce ai cu alții care comentează, , dar d-ta ce faci?Ai ce ai, cu un om văduv! Hai SICTIR!

  • Daniel, ai nota 2 si doua pereche de palme peste ochi, stai in bancuta ta daca nu sti despre ce e vorba, hrabaug ce esti. Cei greu de cap habar nu au sa foloseasca un cont bancar. Cea din articol nu e in stara sa se descurce si cine stie ce a facut de vrea banii inapoi.

  • Niste grei de cap , aka nauci, care iau apararea unei individe care cine stie ce grazavie a facut online cu banii si ai vrea inapoi. Asa ca… ciuciu banii, sa se invete minte. Asa este „moda” in prezent, se incearca sa pacaleasca bancile ca poate le da banii inapoi.

  • Plin de postaci care ridica in slavi banca masonica ING.
    SCLAVI si postaci spalati pe creier platiti cu minimul pe economie de masonii pentru care munciti, asta sunteti!

  • Geo Driver ești un mare prost dacă nu înțelegi ce scrie în articol!
    Proști ca tine fac de râs rasa umană!
    Mai și comentezi, ca să ne dovedesti tuturor cât de prost ce ești!

  • Iata deci viitorul luminos al disparitiei banilor cash si inceputul erei digitale in finante. Tot ce va trebui sa faci va fi sa scanezi un cod QR si vei primi, simplu si eficient, mesajul: „Esti un prost. Banii tai sunt acum ai nostri”.

Adauga un comentariu