Pacientii oncologici care pot beneficia de cazare in cadrul cladirii din Tatarasi a Institutului Regional de Oncologie (IRO) din Iasi sunt pe ultima suta de metri cu pregatirile. Medicii curanti incep programarile, astfel ca doar cateva zile ii mai despart de spatiul hotelier amenajat special pentru bolnavi. Hotelul din Tatarasi al IRO Iasi va putea gazdui 90 de pacienti oncologici, care trebuie sa vina din alte judete pentru a urma tratamentul cu radioterapie, iar cazarea pentru acestia va fi gratuita, apartinatorii fiind nevoiti sa plateasca daca vor dori sa fie alaturi de pacienti. Conducerea institutului nu va asigura insa transportul de la hotel la unitatea medicala si nici hrana pacientilor cazati, acestia fiind nevoiti sa isi procure singuri masa, dupa bunul plac.
„Am decis de la inceput ca ne putem asuma doar cheltuiala cazarii si atat. Pacientii isi hotarasc singuri modalitatea de a se hrani. Firma care are in concesiune spatiul poate sa faca o oferta pacientilor, sa comande de la firma de catering care aduce la noi, sa puna o lista de meniuri cu preturi pentru bolnavi, ei au telefon si pot sa isi comande singuri orice doresc de mancare, dar nu intra in atributia noastra. Mai mult de atat nu ne putem permite”, a precizat ec. Mirela Grosu, managerul Institutului de Oncologie din Iasi. Zilnic, in intervalul orar 17:00-05:00, la hotel vor fi asistenti medicali care vor asigura in permanenta ingrijiri pentru bolnavi, iar pe parcursul zilei va fi administratorul spatiului hotelier. Cladirea a fost gandita doar pentru pacientii care vin din alte judete pentru tratament sau pentru bolnavii de la o anumita distanta, carora starea nu le permite sa faca naveta. „Nu se mareste numarul de paturi din spital, nu intra in contractarea cu CAS, locul este pentru pacientii din alte localitati, daca cineva nu poate sa faca naveta, cu toate ca le decontam transportul. Va fi cum e mai convenabil pentru pacienti, dar si pentru noi. Suntem o institutie publica si trebuie sa folosim eficient banul public”, a conchis managerul IRO Iasi.