Culinar

Ce nu ştiai despre quinoa

Publicat: 13 feb. 2020

Quinoa este nativă din America de Sud. Incaşii pre-columbieni o vedeau ca un aliment sacru, numindu-l chisaya Mama (mama cerealelor). Ei plantau seminţele din prima parte a sezonului în ceremoniile religioase utilizând unelte de aur. Privarea oamenilor de quinoa a fost unul dintre mijloacele folosite de spanioli pentru a-i cuceri pe incaşi. În ultimii ani, oameni au început să aprecieze înţelepciunea incaşilor şi încrederea lor în acest aliment care oferă o serie de beneficii importante pentru sănătate.

Proteine

Din punct de vedere tehnic, quinoa nu este clasificată ca un bob, ci ca un tip de sămânţă, o rudă a spanacului şi chard-ului. Quinoa oferă o proteină completă, ceea ce o face deosebit de valoroasă pentru cei care preferă să reducă sau să elimine complet proteinele animale din dietă lor. Aceasta conţine toţi aminoacizii esenţiali, inclusiv lizina, care este foarte importantă pentru creşterea şi repararea ţesuturilor organismului. O cană de quinoa conţine 9 grame de proteine, adică un gram mai mult decât un ou de pui mediu.

Quinoa, protecţie împotriva migrenelor

Conţinutul ridicat de magneziu şi riboflavina (B2), face quinoa un aliat excelent pentru cei care suferă de migrene. Magneziul previne migrenă prin dilatarea vaselor de sânge. Cei care suferă de migrene şi care consumă mai mult magneziu în dieta lor au mai puţine dureri de cap. Riboflavina prin capacitatea sa de a susţine producţia de energie la nivel celular are un efect benefic în ceea ce priveşte menţinerea energiei, activitatea creierului şi a metabolismului celulelor musculare.

Quinoa şi sănătatea cardiovasculară

Capacitatea magneziului de a relaxa vasele de sânge ajuta la reducerea hipertensiunii arteriale, aritmiei cardiace şi a bolii cardiace ischemice.

Digestie şi detoxifiere Quinoa

Aceste seminţe de cereale, au proprietăţi probiotice şi ajuta hrănirea bacteriilor benefice din tractul digestiv. Din moment ce este uşor de digerat, organismul poate accesa cu uşurinţă vitaminele şi mineralele pe care aceasta le conţine. Quinoa este, de asemenea, o sursă bună de fibre insolubile, susţinând procese sănătoase de eliminare, contribuind la menţinerea sănătăţii colonului şi prevenind formarea de calculi biliari.

Acidul folic şi vitamina B din quinoa stimulează, de asemenea, capacitatea ficatului de a elimina toxinele din organism. Persoanele cu risc ridicat de cancer, precum şi cele cu hipertensiune arterială sau boli cardiovasculare sunt adesea sfătuite să mănânce mai multe cereale integrale, dar în cazul în care au o boală celiacă sau alte forme de sensibilităţile la gluten, acestea trebuie să se stea departe de multe produse cereale populare. Quinoa nu conţine gluten, astfel ca cei care nu pot tolera glutenul o pot mânca.

Quinoa, antioxidant

Quinoa oferă, de asemenea, aproape jumătate din necesarul minim zilnic de mangan şi este o bună sursă de cupru şi zinc. Aceste minerale sunt necesare pentru sinteza de superoxid dismutaza (SOD) , un important antioxidant, enzimă, ce elimina radicalii liberi care pot provoca daune de natura oxidativă în organism. Acesta nu numai încetineşte efectele îmbătrânirii, dar poate ajuta la eliminarea celulelor canceroase. Mai multe companii producătoare de vitamine oferă suplimente de S.O.D. , dar quinoa permite corpului să producă enzime naturale proprii.



loading...

Adauga un comentariu